Cate retele sociale mai putem intretine?
|Cum apare ceva nou – mai ales ceva lansat cu mare tam-tam (cum e si cazul Google +, cum a fost cazul Quora) – mai toti vor sa aiba cont.
Se cer invitatii, se testeaza si se utilizeaza mijlocul.
Incet-incet apar diverse utilitare care permit publicarea automata a unor informatii in acele conturi. Exemplu de pe un site sa dai 3 clickuri si sa apara si pe Facebook, si pe Twitter si pe LinkedIn sau, ca administrator, sa publici direct actualizarea in toate retelele sociale.
Asa si cu Google + despre care cineva spunea ca pentru Google Chrome exista (sau urmeaza sa apara) un utilitar care sa permita ca informatia publicata pe Google + sa apara automat si pe Twitter, Facebook.
Aceeasi informatie?
Ei bine de cand am contul sincer cam da. Cam aceleasi lucruri spune si pe Google + si reluate si pe celelalte retele, mai ales ca nu toti au cont pe Google + si ca nu toti vor sa aiba.
Da, e ok sa publici in inca un loc de unde te mai pot afla noi persoane si astfel poti ajunge cu mesajul/ideea/bancul etc. la mai multa lume.
Dar cat timp sa ai sa actualizezi toate retelele?
Ei bine aici exista numeroase sfaturi despre cum sa stai doar o ora pe Twitter cu maxim impact, la fel pe Facebook.
Ce te faci insa cu cei care publica si cate 5 mesaje intr-o ora – si o tin asa toata ziua?
Alegerea iti apartine. Eu recunosc ca tocmai am scos un guru din lista de pe Google + pentru ca avea o tona de mesaje si cu comentarii deseori lipsite de valoare. Da, vreau o lista mai curata. Si da, acea persoana de cum a aparut Google + si-a pus badge si a anuntat ca se muta aici – deci nu mai sta pe celelalte retele.
Si-atunci cam cat e ok sa publici pentru a nu deveni deranjant?
Depinde si de ce publici. Doar linkuri de la tine?
Linkuri de la altii?
Imagini/videoclipuri?
Ganduri fara niciun link?
Ar trebui sa existe totusi o limita a bunului simt. Da, poti gasi multe articole interesante, dar distribuie-le pe parcursul unei zile, nu al unei ore.
Iti vine trafic?
Daca unul dintre motivele pentru care esti pe Google + este sa castigi trafic, atunci uita-te cu atentie la statistici. Ti-au venit vizitatori de aici? Cat timp perseverezi in a publica daca nu iti aduce trafic? Trebuie selectate acele canale care au impact si sunt de ajutor astfel incat sa nu pierzi timpul inutil.
Trebuie sa si interactionezi.
Ca atare alt timp – mai ales ca urmaresti (si daca nu vrei ai notificari) evolutia.
Si de aici intrebarea fireasca:
E Google + doar un fas?
Cate retele sociale mai puteti intretine?
Cred că am cont pe Google +. A, da, am 🙂 Dar nu-l folosesc. Încă nu l-am priceput, nu am răbdare să butonez, am dat doar de cei pe care îi știam deja de pe facebook si blog. concluzia: cred că îmi sterg contul de Google+. Si rămân doar cu Fb-ul și cu blogul. E suficient.
La fel ca tine, am „curățat” lista de cei care postau excesiv, toooată ziulica, melodii sau știri sau fotografii – nimic original – mai să cred că m-am mutat pe youtube și nu știam.
Sincer, cred ca raspunsul este nu prea multe, pentru ca, pe cat posibil, daca vrei sa fii relevant si sa oferi userului ceva util, atunci e bine sa diversifici informatia si sa nu iti sincronizezi toate conturile spre a publica aceleasi lucruri. Altfel, ce rost ar mai avea sa te urmareasca cineva pe toate? Si se stie ca un client vrea si calitate, dar si cantitate.
So, tehnica evolueaza si timpul se scurge…iar relevanta ramane cam in urma. Pe de alta parte, nu se poate sa nu fii prezent in vreun loc nou de “socializare”.
Concluzia personala este ca trebuie sa incerci sa identifici ce fel de oameni ai si unde si sa planifici resursele si mesajele on a daily basis. Si daca iti dai seama ca un cont nu e relevant, sa nu il mai folosesti.
@Ada Ai sigur cont ca esti la mine in cercul prieteni 😛 Insa probabil ca daca ai mai putine reusesti sa faci lucrurile mai bine, nu? Sa pastrezi un cont – sau doua – si sa ai o legatura cuprinzatoare acolo cu cei urmariti/care te urmaresc (indiferent ca e vorba de Twiter sau Facebook sau altele).
@Alice Exact la asta ma gandeam – sa fie lucruri diferite, insa cat timp sa ai? Plus ca daca scopul e de promovare atunci e clar ca vrei sa publici ce doresti sa promovezi peste tot.
Si da, conturile se creeaza si se sterg sau nu se mai utilizeaza – cum bine zici!
Despre relevanta insa… iata o poveste lunga. Replica faimoasa era cu “numai de bine”. Din pacate in social media nu e chiar asa.