Titlurile/descrierile incitante: interesante sau enervante?

Pentru foarte multi important este traficul. Pentru siteuri de stiri (si nu numai), pentru pagini de facebook chiar, pentru bloguri si asa mai departe. Cum avem parte de multe lucruri care ne atrag – sau ne distrag atentia – important este ca fiecare, daca are acest scop al atragerii de trafic, sa gaseasca solutiile cele mai potrivite.

Sigur, intai s-a spus ca important este continutul. Conteaza ce scrii. Apoi ca important este cum scrii. Evident, aici siteurile de stiri au un mic dezavantaj intrucat ar trebui sa prezinte informatia in mod obiectiv, pe cand un blogger isi permite sa scrie intr-un stil personal, sa isi exprime in mod clar opinii.

Acum pare insa ca important e cum atragi atentia si mai putin daca oamenii, cand intra la tine, raman cateva fractiuni de secunde sau minute. La capitolul atras atentia pare ca incitarea prin intermediul actualizarilor (update-urilor pe Twitter, Facebook sau Google+) este cel mai utilizat instrument.

Astfel, in loc sa se ofere un mesaj descriptiv – cu titlul sau cu o informatie care prezinta cel mai bine textul (sa nu uitam ca titlul ar trebui sa fie relevant si descriptiv) – se face teasing. In loc sa se spuna de pilda: “Au avut o poveste de dragoste ca in povesti pana cand sotul a descoperit ca nevasta si-a facut o operatie de sex” sau “o poveste de dragoste frumoasa s-a terminat cu o crima cand sotul a aflat ca nevasta fusese barbat inainte” sau ceva similar, avem actualizari cu o poza cu doi oameni fericiti si aflam ca au trait o poveste de dragoste minunata care s-a sfarsit cu o crima. Afla de ce.

Da, avem acest indemn: citeste, afla mai multe, afla de ce si diverse alte formulari similare.

Sau mai avem statusuri de genul: asa ceva n-am vazut/ceva nemaipomenit/va recomand etc. Teoretic incita, aduc trafic astfel de actualizari, dar intr-o perioada in care timpul oricui este extrem de pretios cum sunt pentru voi aceste titluri/descrieri incitante: incitante sau enervante? Mai mult, daca o data ati dat click pe un mesaj de gen de la cineva (site, persoana, nu conteaza) si v-a dezamagit continutul, a doua oara cand va pune o actualizare incitanta veti mai da click?

Share
49 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge