Cine e de vina? Agentia/Omul de PR sau clientul/seful? – similar cu reclama campaniei de donare sange si scandalul cu Elena Udrea

Mergi la un eveniment – nu conteaza de care. Ai anumite asteptari: sa fii intampinat bine, sa gasesti usor sala, sa ai persoane de contact, sa ai cum sa bei o cafea/un ceai/un suc/o apa si sa mananci ceva cand ajungi, sa fie sala in regula, sa fie totul bine organizat, sa fie daca e cazul microfoane si de care trebuie si asa mai departe.

Cu toate acestea ajungi la fata locului si constati ca e o persoana care primeste si participantii, face si pe gazda, se ocupa si de sala.

In mapa de presa gasesti doar niste foi printate alb-negru (ori, hai color) si, poate, un pliant. Asta daca e mapa de presa. Nu e nimeni in sala sa se ocupe de diversele elemente care apar si trebuie gestionate. Si multe altele.

Toate se pot intampla – sau doar o parte.

Un bun om de PR stie ce ar trebui sa fie facut pentru ca un eveniment sa iasa bine. Eu cel putin supervizez totul si fac de la training for public speaking si pana la verificarea salii, calculez numarul de persoane care trebuie sa fie la eveniment pentru ca sa nu se formeze cozi la intrare ori sa nu aiba cine sa se ocupe de ce mai apare in sala si asa mai departe. Verific ce materiale se pun in mapa de presa etc.

Daca nu se fac lucrurile ca la carte – si acest lucru il pot simti de indata ce am discutia cu clientul in care imi spune ce vrea sa faca si cum, plus alte elemente care apar in discutie – nu ma implic. Nu organizez evenimentul, nu il promovez si chiar pot incheia colaborari.

De ce?

Pentru ca daca cu toate explicatiile nu intelege de ce atunci cand faci un eveniment trebuie sa fie si de calitate, daca nu intelege ca daca vrei televiziuni si presa si ai un anumit nivel pe care doresti sa il atingi si o imagine pe care vrei sa o promovezi, ca trebuie sa faci anumite lucruri, anumite materiale si sa platesti si sa ceri anumite elemente locului unde faci evenimentul atunci nu avem ce discuta. Si asta pentru ca atunci cand ceva nu iti convine cand mergi la un eveniment se spune ca de vina sunt aia de la PR (agentia sau angajatii). Putini (si de obicei doar cei care lucreaza la randul lor in domeniu si s-au lovit de situatii similare) isi pun problema ca poate oamenii de relatii publice au spus ce si cum trebuie facut dar clientul/seful a venit cu tot felul de idei (de obicei de reducere a bugetului) si de argumente de tipul “lasa ca merge si asa” si similare.

Acum sincer vorbind, voi cand mergeti la un eveniment care stiti ca e facut de agentia X nu ziceti ca acea agentie nu l-a organizat bine – nu s-a ocupat de organizare si de modul de desfasurare asa cum trebuie?

Cine considerati ca e de vina? Agentia/Omul de PR sau clientul/seful?

PS: a nu se intelege ca toti oamenii de PR sunt perfecti, le stiu pe toate, si vina cand ceva nu merge bine e doar a sefului/clientului. Nu, din pacate nu e asa, sunt si multi neprofesionisti. In materialul de fata si in discutii va invit sa ne axam strict pe acele situatii in care “in spate” se stie ce si cum s-a intamplat de s-a ajuns la anumite situatii si nu e nestiinta omului de relatii publice.

Sa nu uitam de asemenea ca o agentie – sau chiar angajatul – nu poate incepe sa spuna ulterior (invitatilor, reprezentantilor mass-media etc.) ca a fost vina sefului/clientului. Lucrurile raman stiute doar de agentie si client (angajat si sef).

Voi ce ziceti? Ce trebuie sa faca o agentie/un angajat cand clientul/seful zice nu si nu si agentia/omul de PR isi da seama automat ca nu va iesi un eveniment OK si ca imaginea sa ar putea avea de suferit? (eu v-am zis mai sus cum procedez si cum am procedat deja, sunt curioasa insa voi cum faceti)

Special: am scris postul acesta sambata si voiam sa il public luni. Scandalul de acum cu campania de donare de sange pornita de PDL si cu Elena Udrea in prim plan in spot si reclama care e/pare copiata – a se vedea postul lui Victor Ciutacu si reclame incluse – se incadreaza in aceeasi linie. E vina clientului (partid – ca nu stie toate reclamele ca sa stie ca e copiat) sau a agentiei care a copiat? Trebuie sa stie clientul absolut TOATE reclamele din domeniul sau de activitate ca sa stie ca nu i s-a oferit ceva copiat? Va mai aduceti aminte ca la fel a fost si cu o reclama parca la Zapp si de mai recentul scandal cu reclama cu fluturele pentru o companie de telefonie mobila?

Share
6 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge