Comunicarea face minuni!
|Am primit un newsletter de la cei de la AdJobs care are un “intro” extrem de relevant apropo de campaniile de comunicare – mai ales de comunicare continua.
Am sa vi-l ofer aici (prin amabilitatea celor de la AdJobs) si imi voi expune punctul de vedere imediat dupa citat.
“Un studiu recent al Universitatii McGill Montreal arata ca o firma care duce o campanie de comunicare continua si periodica isi creste vizibilitatea si implicit vanzarile cu pana 75%. Ei arata ca in raport cu publicitatea directa cea indirecta adica comunicarea poate avea un impact de pana la 70% din procentul de 100% care il genereaza intre volumul vanzarilor fara o campanie de publicitate si cel in care exista o companie bine structurata. Trei dintre agentiile de publicitate din Canada au declarat ca in urma campanilor de concetrate pe comunicare si mai ales un loc de frunte il constituie internetul au avut o marire a cifrei de afaceri cu 7-24% ceea ce in Canada unde piata este extrem de stabila reprezinta rezultate notabile.”
Comunicarea eeste importanta in fiecare moment pentru fiecare dintre noi – nu doar la nivel de afaceri, ci in general vorbind, nu doar in Canada, ci si in Romania. Cand ajungem insa in zona promovarii si a castigarii de vizibilitate, comunicarea ar trebui sa ocupe locul fruntas. Sa argumentez si sa exemplific. Ai o firma cu niste servicii sau produse pe care le ofera. Iti faci si un site. A continua cu o campanie de publicitate – fie ca vorbim de bannere, fie ca vorbim de reclame audio, print sau TV nu este solutia fericita. De ce? Sa o luam logic. In primul rand, nimeni nu te cunoaste. In al doilea rand publicitatea se realizeaza cu scop de sustinere – trebuie sa si comunici ceva. Mai apoi, cat poti spune cu adevarat intr-o reclama? Acestea sunt motivele importante (nu toate) prezentate extrem de succint. Se poate combina asadar o campanie publicitara cu una de comunicare.
Dar ce faci cand nu ai un buget pe masura? Ce faci cand ai bani fie de 1-2 reclame in 1-2 publicatii? Ar putea avea impact? Probabil – insa unul extrem de mic. Care este alternativa? Comunicarea desigur. Nu orice fel de comunicare, facuta dupa ureche, ci una profesionista – fie realizata intern de cineva care se ocupa de un astfel de departament, fie realizata in colaborare cu o agentie de comunicare si relatii publice. Avantajul este ca avand la baza o strategie clara, obiective clare si dispunand de oameni cu experienta se poate realiza si implementa o strategie de comunicare cu adevarat de impact. Poate ca va exista un buget pentru un eveniment de lansare (extrem de util deseori), poate ca nu, insa important este sa comunici foarte bine.
Am spus ca voi si exemplifica. Sa spunem ca ai de promovat o carte. Dar nu ai nici autorul in Romania, nici vreun buget enorm – dar trebuie sa incerci sa realizezi ceva. Ce solutie ar fi cea mai buna? Realizarea unui material de presa cu un titlu bine ales, cu un continut atent scris si trimiterea acestuia catre publicatii relevante. Ce rezultate se pot obtine? Sa apara in ziare foarte multe si foarte citite, sa fie prezentat in reviste, la radio, iar in schimbul unui exemplar sau doua chiar in emisiuni specializate la televizor. Apoi acesta poate fi doar inceputul unei strategii creative si de impact.
In ultima vreme am combinat pentru unul dintre clientii agentiei de imagine, comunicare si relatii publice PRwave INTERNATIONAL PR-ul cu putina publicitate (relevanta si in medii atent selectate). Comunicarea a avut un succes considerabil mai mare, un impact puternic – si vom continua pe aceasta linie.
Exemple sunt sigura ca multi pot oferi. Un lucru ramane cert: Comunicarea profesional realizata reprezinta o cheie a obtinerii de vizibilitate si nu numai. Promovarea eficienta se realizeaza prin comunicare.
Sunt perfect de acord cu cele relatate, pentru ca am simtit totul pe propria-mi piele, cand pleci de la zero si nu ai bani suficienti pentru promovare.
1.Am facut o inventie in domeniul medical,pe care am brevetat-o in Romania.Am crezut ca de aici in colo va fi totul foarte usor, insa nu a fost.
2.Am realizat un produs pe care l-am inregistrat ca Marca romaneasca. Am zis ca de acum gata totul va fi OK.
3.Am avut cateva articole in ziare, reviste,chiar si o iesire pe post la tv, insa pot nu a fost de ajuns.
4.Am realizat nu unul ci zece site-uri, sase bloguri si trei forumuri.Ei bine nici de data aceasta nu a fost suficient.
5.Abia cand am inceput sa comunic mai mult cu cei carora li se adresa produsul meu, cand am reusit sa-i fac pe acestia sa comunice intre ei si sa-si spuna impresiile fata de produs, atunci a inceput sa creasca vanzarile si sa se simpta rezultatul muncii.
Insa pentru acest lucru a trebuit sa treaca aproape 16 ani.
Pot spune ca produsul meu a crescut o data cu propria-mi fiica, al carei nume si imagine au fost folosite pentru a crea viitorul brand DENIPLANT
Detalii despre mine si activitatea mea puteti gasi la http://www.giurgiugheorghe.ro, iar impresiile celor care folosesc acum Deniplant la http://www.psoriazis-deniplant.myforum.ro
Cu stima
Gheorghe Giurgiu