Cata relevanta mai au reclamele?

Titlul este unul generos si inainte de a primi raspunsuri de tipul: cum poti sa pui o asemenea intrebare? vin si adaug:

Cata relevanta mai are o reclama intr-o mare de reclame?

Stau si ma uit in tot felul de reviste si materiale. E una sa ai reclame la… carti de exemplu de la aceeasi editura – sau edituri diferite – stranse laolalta, insa cand ajungi ca in acelasi loc sa ai una peste alta 20 de firme care produc jaluzele verticale… nu poti sa nu te intrebi ce efect mai au aceste reclame.

Cat mai conteaza designul? cat textul? si oare se justifica banii dati pe o astfel de reclama – sau trebuie identificate acele locuri unde nu sunt poate doar din domeniu reclamele insa pot fi de impact?

De  ce – ca sa dau un singur exemplu – ne gandim sa punem reclame la agentii de asigurare in primul rand pe site-uri de profil – o campanie pe toate aceste site-uri – si nu se iau decat apoi (daca mai raman bani in buget) si alte site-uri (de afaceri, de informare, care se adreseaza oamenilor vizati de companie) in calcul?

De ce as recomanda unui client (sa spunem unui centru de frumusete sau unei firme care comercializeaza masini) sa apara “agresiv” – cu materiale si reclame in reviste de profil unde s-ar pierde intr-o mare de reclame, cand, daca vorbim de reclame – poate aparea in alte locuri unde ar castiga prin a nu fi alaturi de concurenti?

Sau, mai bine,  de ce nu am ramane la comunicarea si PR-ul realizate in baza strategiei de relatii publice care oricum are un impact mult mai mare decat o reclama (si evident si la nivel de costuri se simt diferentele)?

Share
2 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge