Am inceput cu masinile, continuam cu ciupercile – reclame care prea seamana

Dan Stefan reuseste sa trimita aproape zilnic in cursul saptamanii imagini care arata ca nu intotdeauna avem de-a face cu originalitate in creatie. Cu permisiunea lui din emailurile pe care le primesc o sa va prezint si eu cateva dintre coincidente.

Am inceput cu masinile (Imagine, masini si fotbal: Hyundai, Toyota si Ford si promit sa nu fie singurul post cu unele coincidente din zona auto), continuam cu ciupercile, mai precis cu reclame in care sunt prezentate diverse produse ce lupta impotriva ciupercilor la picioare sau legate de intarirea sistemului imunitar.

In toate aceste reclame se remarca faptul ca degetele picioarelor sunt de fapt… ciuperci.

Si sunt ceva ad-uri pe aceasta tema. Cine stie daca e de fapt o lista exhaustiva?

Priviti si va minunati. Si daca vreti… comentati 🙂 – mai ales ca se pare ca intrebarile din postul anterior pe aceeasi tema a originalitatii sunt sortite a ramane retorice…

Later edit: De astazi am lansat si o rubrica speciala pentru aceasta serie de reclame prea asemanatoare – Reclame/Ad-uri aproape identice se numeste rubrica si in timp o sa ajunga sa fie plina de continut. Continuand seria de intrebari din primul post pe aceasta tema stau si ma intreb (asta asa ca tot zic unii ca blogul e un pic prea putin personal – ca sa ma exprim asa, neobservand ca de fapt nota personala e ultima in enumerearea categoriilor, insa avand fireste dreptul la o parere pe care de altfel le-o si respect) care au fost reactiile companiilor cand au aflat de faptul ca reclama lor seamana cu a altuia.

Oare care a fost discutia celor de la Zapp cand in media a aparut reclama aproape identica de afara (link in postul anterior din aceasta categorie). Care au fost reactiile companiilor de afara cand afla de coincidente? Care este impactul pe care o astfel de reclama asemanatoare il are asupra agentiei care a venit cu ideea si asupra creativului sau echipei care a propus solutia?

Cred ca acestea sunt adevarate studii de diplomatie in relatia cu clientul, de rezolvare a unor situatii de criza. Sunt sigura ca un mare factor in solutionare este clientul – tipul de caracter, modul de a face afaceri etc. Si contractele cred ca sunt importante – dar oare chiar se fac contracte care sa specifice ca ideile oferite vor fi originale? (si daca da, cat de departe merge aceasta originalitate? – se rezuma ea la originalitatea ideilor din cadrul agentiei <nicio alta companie nu primeste aceeasi idee>, sau include si tot ce inseamna extern? caz in care se revine la intrebarea: cat de bine poti stii tot ce se publica si se nascoceste in toate celelalte tari?)

Dezbaterea este una deschisa – si probabil fara o solutie clara, universal valabila.

ciuperci1.jpg

ciuperci2.jpg

ciuperci3.jpg

ciuperci4.jpg


Share
17 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge