Inca mai este nevoie de viral pentru sanatate

Am citit zilele acestea o insemnare interesanta a lui Dragos Dehelean. In acel post Dragos lauda pitch-ul lui Dan Barbulescu de la Ogilvy PR London adresat lui Victor Ciutacu.

In sine, initiativa este una meritorie. Dupa cum aflam de pe site-ul jurnalistului Victor Ciutacu, care a postat intreg emailul sosit din partea reprezentantului agentiei de PR, “Incercam printr-o campanie virala de PR sa adunam un milion de adeziuni (in intreaga Europa) pe o petitie care se cheama STOP Cancerului Cervical in Europa. Din pacate, accesul la programe de prevenire si tratament pentru aceasta forma de cancer (printre singurele care poate fi depistata si tratata din timp) este foarte limitat de costuri mari si lipsa de informatii. Romania este tara din Europa cu cel mai mare numar de bolnavi sau mai bine zis bolnave (3000 de cazuri), cancerul cervical (sau de col uterin) manifestandu-se, prin definitie, numai la femei.”

Puteti citi intregul material si comentariile de pana acum direct pe site-ul lui Victor Ciutacu, iar petitia poate fi semnata accesand acest link, informatii suplimentare fiind disponibile aici.

Ceea ce ma ingrijoreaza pe mine este ca intr-o perioada in care accesul la informatie nu mai constituie o problema in multe domenii, in ceea ce priveste sanatatea se pare ca suntem privati de o sumedenie de date care ar putea face diferenta (in viata si buzunarul nostru). Astfel, dupa “campania” Mihaelei Radulescu si a colegilor ei din Antena din care am aflat despre prevederile unei legi conform carora putem sa apelam la tratamente gratuite in spatiul UE pentru multe dintre bolile foarte grave (campanie ce a dus la multe scandaluri de presa si nu numai), acum aflam despre o initiativa care iata se desfasoara la nivelul intregii Europe.

Sunt popularizate in aceasta perioada mai degraba informatii si barfe – decat elemente critice. Ce se intampla in acest context cu mass-media? Imi aduc aminte si de ideea din cartea Adrianei Tarus – Peace PR despre care am scris deja pe blog (si a fost prezentata si pe PRwave la rubrica Books Wave detaliat aici): este mere evidentiat conflictul, rar pacea.

Putem asadar sa mergem mai departe cu analiza si sa ne intrebam unde se va ajunge in acest context?

Revenind la ideea pitchului, se remarca intr-adevar adaptarea discursului si a propunerii la persoana careia i se scrie. De asemenea stilul este unul foarte potrivit si iata ca in acest mod invitatia a fost imediat acceptata de adresant (Victor Ciutacu). Asa cum spune si Dragos, un exemplu de blog pitching ce va ramane multe vreme in top.

Sper si eu ca multi sa se informeze in legatura cu aceasta campanie – acum ca detaliile pot fi aflate cu usurinta – si in masura in care cred in initiativa sa si semneze petitia.

Share
46 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge