Marci/branduri romanesti de succes. Dupa ce ne (re)cunosc strainii?

Ma uit pe acest blog si vad ca are deja 2 posturi despre una dintre marcile romanesti cele mai cunoscute in afara. Le puteti citi aici si aici.


Ma intreb insa care sunt alte marci – cel putin la fel de cunoscute, daca nu chiar mai mult.

Da stiu, toata lumea vorbeste de ani buni de branding de tara. Se cauta elementele care ne individualizeaza – si apropo de asta ma cam doare sa vad cum Castelul Bran e unic si interesant, mitul lui Dracula la fel, dar se tot discuta daca sunt branduri, nu sunt branduri, sunt ale noastre, dar apar zvonuri cum ca au fost vandute chiar lui Disney (care ne putem usor imagina ce va face cu el). Se gasesc destul de multe “lucruri caracteristice” – de la personalitati gen Hagi, Ceausescu, Nadia etc. la monumente – Casa Poporului, de la elemente ce tin de peisaj la unele marci. Am citit chiar la un moment dat un articol cum ca am avea un fel de imagine-varza – asociata cu multe elemente, nimic clar insa. S-a scris mult asadar si s-a vorbit si mai mult – chiar la evenimente dedicate acestui subiect cu oameni din afara. Nu ma voi alatura acestei liste.

Ceea ce mi-ar placea este sa deschid o discutie cu privire la marcile romanesti autentice cunoscute si recunoscute in afara – iar prezentarea pozitionarii lor ar aduce si mai multa claritate. Nu conteaza daca au aparut recent sau mai demult, nu conteaza daca-s prea multe. Conteaza care sunt. Ce mai e al nostru si lumea asociaza aceste elemente cu noi, cu Romania? In afara si inainte de a privi elementele mai putin pozitive, sa incercam sa vedem si ce ne individualizeaza.

Incep lista – ca tot am scris despre asta – cu Dacia Logan – o marca (Dacia) cu renume, care iata a scos un nou model. Ulterior a diversificat gama de modele Logan si s-a ajuns la vanzari record – nu doar in Romania. Ideea a fost de masina accesibila dintr-o clasa insa mai mare decat cele gen Matiz, Smart etc. Apoi s-au oferit masini pe aceeasi idee care servesc insa celor mai diferite scopuri. Am auzit chiar si de un posibil raliu Dacia Logan si de noi tipuri de Logan ce vor fi lansate in viitor.

Cu ce putem continua?

Mai mult: Ce marci au potential? – poate nu sunt acum recunoscute in strainatate, dar ar putea ajunge curand. Care sunt acestea? Vorbim despre domenii predilecte sau putem ajunge sa avem branduri de succes? (nu conteaza daca sunt la fel de cunoscute ca Microsoft, important este sa fie cunoscute pe segmentul lor si sa aiba o cota de piata importanta)

Share
57 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge