Viitoare babe vai de capul si picioarele lor si de ce pierde Aviva

Pensiile obligatorii si Pilonul 2 ne-au adus pe cap campanii de promovare si publicitare cat putem duce. Pentru un segment din populatie, s-au facut la reclame cat pentru toata populatia.

Si rand pe rand toate companiile care ofera acest tip de serviciu s-au lansat in comunicare si incearca evident sa atraga cat mai multi oameni care sa se inscrie.

Pana aici nimic suspect sau ciudat – poate doar faptul ca sunt prea multe reclame pe aceasta zona, de parca, vorba cuiva, suntem o tara de “batrani to be”.

Spuneam aici cate ceva despre una din reclamele din seriile de reclame la fondurile de pensii.

Revin aici cu cateva precizari.

BRD Fond de pensii

Un slogan inspirat – Alege azi pentru maine – insa o serie de reclame la care se remarca:

  • public = femeia: toate cele 3 reclame sunt despre femei: ea care isi ia cadru metalic, alta care isi face proteza dentara si in sfarsit o alta care primeste cadou un baston. Si cu barbatii cum ramane? BRD-ul nu ii vrea? Sau ei la batranete nu vor suferi? SAu, mai rau, de fapt barbatii nu ajung la batranete?!?
  • viziune: toate femeile se imagineaza ca vai de capul si picioarele lor la batranete (sau iubitul o vede la fel): cum altfel sa iti iei cadru metalic, sa iti faci proteza sau sa ii dai cuiva un baston pe post de cadou? Si de unde aceasta perspectiva pesimista? Toti batranii din jurul nostru sunt bolnavi? Oare la batranete nu ne vedem toti sau nu ne dorim sa fim sanatosi, realizati, relaxati? (ca doar avem si reclame in care batranii nu au ce face in timpul liber si se uita pe vizor, scartaie scaunul si tot asa – dar e alta reclama, alta poveste). Si de unde ideea ca acel cadru metalic “o sa imi puna in valoare silueta”? Cei care au gandit reclama se vede treaba ca nu au oameni bolnavi pe langa ei. E ultimul lucru la care te mai gandesti cand nu poti merge: daca iti e sau nu avantajata silueta. Plus de asta in niciun caz nu poti sa te bucuri sau sa afirmi “ce tare esti ca ti l-ai luat”. Tare cum, de cap? (ca asta nu mai trebuia subliniat…) Boala este ceva serios. Si nu cred, sincer, ca un om cu capul pe umeri isi poate dori sa fie bolnav sau ca incepe sa se pregateasca pentru ce e mai rau. Da, stiu, de aici a inceput ideea reclamei: ca e stupid si aiurea sa te gandesti de acum la ce vei avea nevoie cand vei fi batran si sa ti le iei, si ca daca alegi acest fond de pensii vei avea atunci bani sa iti achizitionezi ce vei avea nevoie. Si aici ajungem la
  • modalitatea de realizare – s-a mers (daca ne gandim la publicitate si la tehnici) pe alternativa absurda (ca in cazul reclamei orbit cu fata care utiliza un produs de pe birou pentru a-si curata dintii). Buun, ideea e interesanta, ceilalti nu o utilizeaza, insa declinarea putea fi mai buna. Totul tine in acest caz de atitudine: alegerea doar a femeilor ca “target” si modul in care se pregatesc pentru ce e mai rau.

Si pentru cei ce au scapat inca de reclamele din seria cu pricina, iat-o pe cea cu bastonul

Aviva

Va mai aduceti aminte de panoul cu “Aceasta reclama o sa fie si maine aici. Dar tu?”. Am scris si eu despre acest “fenomen” aici. S-a spus de altii ca a fost un fel de viral – la cata lume a comentat. Chiar la mine cineva a adus in discutie ideea de a fi o reclama pentru notorietate. Pe un alt blog (din pacate nu mai gasesc linkul) cineva postase la vremea respectiva o insemnare scurta, in care spunea ca a vrut sa scrie pe tema acestui panou, dar uitandu-se pe Google a vazut cati au scris asa ca se multumeste sa puna o poza: si era o fotografie cu un panoul din acela insa cu o completare scrisa cu marker de cineva care era adresata copywriterului (“dar tu copywriter” si urma o calificare personala a acelei persoane cu privire la copywriter).

A venit ziua – asa cum evident ca era firesc – in care noi suntem (am fost) acolo dar reclama nu mai era. Aceasta a coincis cu momentul in care Aviva a lansat campania de promovare cu purtatorul de imagine Mihaela Radulescu. Desi ING a luat ochii lumii cu o serie de reclame de informare, desi informatiile le poti afla de oriunde si de la orice companie, poate ca cea mai buna reclama este totusi cea de la Aviva pentru ca ea sintetizeaza avantajele apelarii la acest fond de pensii: Valoare, crestere si siguranta. Pana la urma te intereseaza ca banii sa fie in siguranta si sa fie inmultiti (ca suma finala sa fie mai mare – totul fiind un fel de investitie). Din pacate insa multi nu se duc la Aviva datorita campaniei anterioare care a dus la reactii adverse fata de aceasta campanie.

Despre fondurile de pensii se pot spune multe. De exemplu despre KD ca are un slogan ce sugereaza ca banii vor fi mai multi la final – fiindca sunt Specialisti in investitii – insa numele aduce aminte de romanescul “cade” care numai conotatii pozitive nu are mai ales intr-o tara cu numeroase falimentari de banci si cu FNI. Si ar mai fi destule de adaugat insa ma opresc aici.

Precizez insa ca nu este o insemnare – reclama la Aviva. Nici nu ar putea fi dupa anterioara insemnare ce i-a fost dedicata. Mi se pare insa normal sa raman obiectiva si sa le prezint si pe bune si pe rele.

Si ca sa nu fiu acuzata de partinire o sa spun asa: da, mi-am facut aceasta pensie privata obligatorie, alegerea fiind la mine mult mai simpla: aveam deja asigurare de viata la una dintre companii si am decis sa merg cu ei mai departe si pe aceasta pensie.

Share
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge