DA, azi sunt aici!

Doar pentru ca privim nu inseamna ca nu gandim!

Traim intr-o societate concurentiala, in care companiile incearca sa se promoveze cat mai bine si sa atraga cat mai multi clienti. Un caz special este domeniul financiar: pe de o parte bancile si pe de alta institutiile de asigurare.

Concurenta fiind foarte mare s-a ajuns la modalitati dintre cele mai “dure” de promovare. Agresive prin stresul provocat, socante uneori prin publicitatea facuta.

In multe zone din Bucuresti (nu stiu daca si prin tara si din pacate fiind in masina nu am apucat sa fac poze panoului) exista niste panouri mari cu o reclama la o astfel de institutie de asigurare. Panoul e simplu: pe un fundal de culoare galbena vedem scris: “Aceasta reclama o sa fie si maine aici. Dar tu?”. Si jos – in coltul din dreapta jos – logo-ul companiei.

Ce se remarca foarte usor?

  • reclama incepe cu o minciuna. “Aceasta reclama va fi si maine aici” este o afirmatie cu valabilitate determinata (de contractul de inchiriere a panoului respectiv). Nu cred sincer ca panourile pe care este afisata aceasta reclama au fost rezervate de companie pana la sfarsitul timpului. Mai mult nu cred ca nici daca s-ar fi realizat asa ceva ar avea grija si ca textul sa arate mereu bine. Reclama incepe asadar cu o minciuna: daca ne gandim la “reclama” in general probabil ca panoul va fi multa vreme acolo – cata vreme vor fi vandute reclame pe acel panou. Daca ne gandim insa la reclama la aceasta companie (AVIVA ii e numele), Ce se va intampla in ultima zi? Va aparea scris ‘mare si tare’ ca reclama o sa fie si maine acolo – si cand colo… maine o sa dispara. Ce spune acest fapt apropo de compania asiguratoare? Cu ce se asociaza in ratiunea clientului? Poate cu faptul ca este ceva efemer – poate cu faptul ca este mai putin adevarat tot ce se spune.
  • rationamentul este incorect. In mod normal – si toti cei ce au asigrari o stiu – primesti o suma de bani cu atat mai mare cu cat ai mai multi ani in ‘spate’ de plata continua. Asadar o asigurare tip de azi pe maine nu ajuta pe nimeni! Daca cineva isi face azi asigurarea, si plateste pe loc prima transa sau poate chiar pentru primul an in totalitate, daca doamne fereste i se intampla ceva, a doua zi nimeni nu ii va despagubi familia cu mari sume de bani.

Am stat destul de mult si m-am gandit daca sa scriu sau nu pe aceasta tema. Multi ma vor acuza poate de reclama negativa. Altii poate vor spune ce ideea reclamei a fost excelenta. Ii astept si invit pe toti la o dezbatere din care poate ne luminam mai multi. As vrea sa stiu – dar din pacate nu am acces la astfel de date – care este perceptia asupra marcii inainte si dupa aceasta reclama. Mi-ar placea sa stiu care a fost scopul campaniei – pentru care s-a venit cu acest copy.

Intrebari sunt multe. Pareri poate impartite. O reclama care socheaza e buna pentru ca te face sa vorbesti despre ea – afirma deseori multi. Poate ca asa o fi. Important este insa sa o asociez in timp cu ceva ‘de bine’ pentru respectiva marca – nu ca in cazul de fata. Oare chiar a cunoscut un boom numarul de clienti ai companiei – clienti care de altfel sa fi sunat la AVIVA si sa le spuna ca: asa e, nu se stie daca mai sunt maine, vreau sa imi fac asigurare si sa platesc azi?

Share
15 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge