De cate ori mergi cu aceeasi prezentare la evenimente?
|Evenimentele pot constitui modalitati de promovare a serviciilor, produselor, realizarilor; in acelasi timp exista posibilitatea de a promova anumite mesaje sau de a sublinia anumite idei; de a lansa dezbateri sau idei noi.
“Speaker”-ii tin o prezentare. E un fel de axioma. Persoane desemnate de organizatie apar in fata publicului si rostesc o cuvantare – cu ajutorul sau fara al unei prezentari bazate pe slide-uri, filmulete etc. Alegerea ii apartine – si nu despre suport sau cum vorbesti m-am gandit sa scriu astazi.
Mi se intampla sa ajung insa pe la evenimente – cu care avem sau nu parteneriate media -, evenimente din domenii diferite insa (asadar nu restrictionate la PR si marketing) si sa remarc ca aud o anumita prezentare a 3-a poate chiar a 4-a oara.
De cate ori poti prezenta acelasi lucru? Nu vorbesc din carti ci din realitate: am vazut o companie care are aceeasi prezentare de 3 ani de zile. A tinut-o intai un domn de la acea companie, apoi un coleg al sau, apoi din nou acel domn. Si am vazut practica si la alte companii. Pretextul utilizat uneori este faptul ca nu e vreme suficienta pentru a veni cu noi idei; o alta scuza este ca subiectul e acelasi, nu se poate inventa prea mult. In sfarsit, se mai spune ca daca te duci in locuri diferite e ok sa mergi cu aceeasi prezentare.
Da, adevarat, locuri diferite pot fi in fapt publicuri diferite pentru acea companie, iar cei din public pot vedea pentru prima oara prezentarea. Cu totul altfel stau lucrurile cand vorbim despre acelasi public – reunit in locuri diferite. E una sa ai 1-, hai 5 persoane care au auzit deja prezentarea dintr-o sala de 100 de persoane si e altceva sa fie maxim 5-10 dintr-o suta cei pentru care informatiile sunt noi.
Eu inteleg ca o companie mare din afara plateste pentru acea prezentare, dar mai ales cand sunt mai multi dealeri/reselleri etc. ai acelei companii este ciudat sa auzi acelasi lucru de la mai multe firme si persoane. In final, e chiar pacat pentru cei ce tin prezentarile – pentru ca nu intotdeauna au ocazia sa auda reactiile celor din public, dar sunt sigura ca si le pot imagina. Si spuneam ca nu conteaza sa ii multumesti pe toti si nici parerea oricui, dar cand “targetul” este in sala, e de dorit ca totul sa iasa bine, inclusiv continutul prezentarii sa fie inedit. Evident exista anumite restrictii impuse de asocierea cu o mare companie, insa o prezentare obiectiva si completa a contextului poate face minuni.
Concluzia? O sa o extrag din proverbele noastre dragi: atentie mare, pentru ca ulciorul nu merge de multe ori la apa!
“o alta scuza este ca subiectul e acelasi, nu se poate inventa prea mult” – unele dintre cele mai bune si memorabile prezentari pe care le-am vazut au fost depre subiecte banale, dar abordate dintr-o perspectiva total neasteptata. Si asta au fost ppturile de pe slideshare. Cred ca live au fost niste prezentari cu adevarat deosebite.
Perspectiva din material pare a fi a unui om de PR. Evident, acesta fiindu-mi domeniul de activitate, este si a omului de relatii publice. Insa materialul este unul ce porneste de la o realitate cruda: eram in public la un eveniment si chiar am auzit comentarii legate de prezentarea cuiva.
Acea persoana, sa nu fiu inteleasa gresit, este una capabila, cu experienta si care a muncit in timp reusind sa ajunga cineva.
Compania care platise sustinerea prezentarii, cea pentru care persoana era un fel de reprezentant (persoana e director la firma din Romania, “dealer” sa spunem al companiei mari din afara). Evident compania mare are anumite prezentari pe care le pune la dispozitie si pe care doreste sa fie prezentate la evenimente. Din pacate insa, avand mai multi astfel de “dealeri” acea prezentare mai fusese sustinuta. Publicul o cunostea. Reactia nu avea cum sa fie una favorabila – din pacate.
Cu siguranta insa ca acea companie nu doreste sa isi dezavantajeze imaginea. Nu are cum sa stie cum stau lucrurile in toate tarile in care este prezenta direct sau prin intermediari. Insa poate primi informari de la parteneri – si in baza acelor date sa ia decizii adecvate.
Din nou vorbind despre o companie, evident ca e mai usor sa iesi cu acelasi lucru: mai putin de munca. Atentie insa la publicuri.
3 ani aceeasi prezentare… cam mult…
In prezentari, accentuezi noile realizari, noutatile aduse produselor, noi produse….
3 ani cu prezentare identica ar duce la gandul ca firma X nu a realizat nici un progres al produselor sau produse noi… 🙂 mai pe romaneste “tot pe loc!, pe loc!, pe loc!”
Many people may well assume this may have an effect on my social expertise, but when something it gave me far more abilities and previously as I used to be normally travelling and had to turn out to be incredibly independent.
My brother recommended I might like this web site. He was entirely right. This post actually made my day. You cann’t imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!