De cate ori mergi cu aceeasi prezentare la evenimente?

Evenimentele pot constitui modalitati de promovare a serviciilor, produselor, realizarilor; in acelasi timp exista posibilitatea de a promova anumite mesaje sau de a sublinia anumite idei; de a lansa dezbateri sau idei noi.

“Speaker”-ii tin o prezentare. E un fel de axioma. Persoane desemnate de organizatie apar in fata publicului si rostesc o cuvantare – cu ajutorul sau fara al unei prezentari bazate pe slide-uri, filmulete etc. Alegerea ii apartine – si nu despre suport sau cum vorbesti m-am gandit sa scriu astazi.

Mi se intampla sa ajung insa pe la evenimente – cu care avem sau nu parteneriate media -, evenimente din domenii diferite insa (asadar nu restrictionate la PR si marketing) si sa remarc ca aud o anumita prezentare a 3-a poate chiar a 4-a oara.

De cate ori poti prezenta acelasi lucru? Nu vorbesc din carti ci din realitate: am vazut o companie care are aceeasi prezentare de 3 ani de zile. A tinut-o intai un domn de la acea companie, apoi un coleg al sau, apoi din nou acel domn. Si am vazut practica si la alte companii. Pretextul utilizat uneori este faptul ca nu e vreme suficienta pentru a veni cu noi idei; o alta scuza este ca subiectul e acelasi, nu se poate inventa prea mult. In sfarsit, se mai spune ca daca te duci in locuri diferite e ok sa mergi cu aceeasi prezentare.

Da, adevarat, locuri diferite pot fi in fapt publicuri diferite pentru acea companie, iar cei din public pot vedea pentru prima oara prezentarea. Cu totul altfel stau lucrurile cand vorbim despre acelasi public – reunit in locuri diferite. E una sa ai 1-, hai 5 persoane care au auzit deja prezentarea dintr-o sala de 100 de persoane si e altceva sa fie maxim 5-10 dintr-o suta cei pentru care informatiile sunt noi.
Eu inteleg ca o companie mare din afara plateste pentru acea prezentare, dar mai ales cand sunt mai multi dealeri/reselleri etc. ai acelei companii este ciudat sa auzi acelasi lucru de la mai multe firme si persoane. In final, e chiar pacat pentru cei ce tin prezentarile – pentru ca nu intotdeauna au ocazia sa auda reactiile celor din public, dar sunt sigura ca si le pot imagina. Si spuneam ca nu conteaza sa ii multumesti pe toti si nici parerea oricui, dar cand “targetul” este in sala, e de dorit ca totul sa iasa bine, inclusiv continutul prezentarii sa fie inedit. Evident exista anumite restrictii impuse de asocierea cu o mare companie, insa o prezentare obiectiva si completa a contextului poate face minuni.

Concluzia? O sa o extrag din proverbele noastre dragi: atentie mare, pentru ca ulciorul nu merge de multe ori la apa!

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge