Inovatie sau incurcatura?

Se spune sus si tare ca PRul trebuie sa inoveze. Nimic de contrazis. Insa unde inceteaza inovatia “buna” si incepe incurcarea celuilalt?

Inovam la nivel de exprimare. Inventam cuvinte sau aducem buluc cuvinte din limbi straine.

Apoi la nivel de cum arata comunicatele. (Asa-i ca am un fix?)

Stiti ca multe comunicate incep cu Oras, data si apoi text. Dar cum ar fi sa inceapa cu Oras, data, hotelul de unde se trimite (care, alternativ, ar putea fi incaperea din agentie de unde se trimite sau locul, tipul de scaun). Putem cumva ajunge sa dam si daca acel comunicat e trimis de pe un laptop sau de pe un calculator si… putem face multe. Da, da, stiu, partea cu hotelul se numeste ca e barter sau reclama. Nu-i asa ca e frumos? Si extrem de relevant de altfel pentru comunicat. Nu putem trai fara acea informatie.

Si-ajungem si la aspectul comunicatului. Am mai spus ca intr-un fel se scriau in trecut si altfel acum (apropo de sfarsitul comunicatului de presa si alte asemenea de regasit la rubrica Greseli de PR). Si e firesc ca o companie sa doreasca intotdeauna ca un material trimis sa arate impecabil, sa fie chiar interesant si la nivel de text si la nivel de aspect/design. Insa.. de aici si pana la a face totul intr-o forma care destinatarilor le aduce timp pierdut (in preluarea de orice fel a textului) parca avem un lung drum. Ah… si cel mai bine e cand daca li se spune… se incapataneaza sa sustina ideea. Evident nu se poate face nicio exceptie – si sa se trimita materialul format simplu.

Sunt doua elemente – insa atentie, asa cum am mai spus aici, ca fiecare detaliu si element ii poate transforma pe destinatari in prieteni sau… mai putin prieteni.

Share
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge