Perioada de… fatada

Despre vitrine decorate de Craciun am mai scris (aici) asa ca nu la acest fel de fatada ma refer.

O casa are o fatada. Da, nu locuim in case sau blocuri care sa nu fie vopsite pe dinafara. De sarbatori multi isi impodobesc locuintele si pe interior si pe exterior. Unele sunt chiar inspirat decorate.

Actiuni peste actiuni, ajutoare peste ajutoare. Daca nu auzi de minim 5 ori pe zi indemnul cu Sa fim mai buni in aceasta perioada atunci nu il auzi deloc. Toti strang fonduri, toti dau cadouri, toti ajuta acum, companiile se implica in actiuni de ajutorare.

Multe-s de fatada. Da, in aceasta perioada multe se fac de fatada. Sunt companii care gandesc activitatile de CSR sau ceva de oferit de sarbatori dupa principiul: hai sa dam si noi ceva in perioada asta si sa ne promovam, ca da bine. Sau, dar daca fac o campanie d-asta sociala, eu ce castig? Sunt sigura ca multi dintre cei ce lucreaza in relatii publice au auzit astfel de comentarii/replici.

Oamenii aceia, copiii bolnavi etc. nu au nevoie tot anul de ajutor? De ce doar de sarbatori se inghesuie unii-altii sa ajute? Doar pentru ca le mai ramane vreun buget de dat si… mai primesc si-o scutire de impozit?

Nu se gandeste ceva constant, de calitate. Nu pot sa nu-mi aduc aminte – si e legat de alta sarbatoare – de tot tam-tamul pe tema Ziua barbatului facut de o marca de bere, de premiile obtinute pe parte de PR la evenimente pentru acea campanie ce a avut si sustinere in publicitate si nu numai si cum in anul urmator cand barbatii asteptau si ei ziua lor… nimic. Pauza totala. Mi-aduc aminte de comentariile de pe Twitter, de dezamagirea multor barbati si totusi totul a trecut. Usor.

Desigur sunt exceptii sau circumstante atenuante. Clar sunt si companii care se implica in actiuni de CSR de calitate, atent programate, inserate intr-o strategie, care gandesc la actiuni de implicare sociala constante. La fel, desigur ca exista si companii care poate in anul urmator nu o duc mai bine si nu mai pot sustine o anumita implicare. De asemenea sunt de apreciat si actiunile din aceasta perioada – nu neg ca aduc zambetul pe fetele multor napastuiti si ca ii ajuta pe multi darurile primite. Dar nu aceasta ar trebui sa fie majoritatea.

Fatada e si la nivel uman. Ca tot ziceam mai sus de replica cu “sa fim mai buni”. Avem vizite de complezenta, obligatii, telefoane de dat la unii altii – insa din obligatie multe, nu din placere. Tot de fatada se fac diverse cadouri – pentru multe nici macar nu se gadeste cel ce ofera la cel ce primeste (de aici o sumedenie de situatii absolut deranjante) si tot de fatada se fac multe altele. Oameni care stii cum se poarta in mod obisnuit, ce zic si ce fac brusc sunt cuprinsi de piosenie – eventual mai merg si la biserica si vai ce sfinti sunt ei. Din nou exista si exceptii – oameni care nu s-au vazut de mult, cadouri date din suflet etc. dar din nou nu aceasta este majoritatea.

Cel mai mult ma amuza cum trece brusc dupa 25-26 spiritul acesta de ajutorare. Pai sigur. Gata. Ti-am dat cadoul, am primit cadoul, acum hai sa petrecem ca vine anul nou. Dar nu-i nimic, de Pasti va trebui sa fim iar mai buni.

Zau daca dintr-o perioada de vis nu imi pare aceasta perioada ca una plina de ipocrizie…

Share
46 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge