PR – informatiile relevante oferite constant aduc acoperire media

V-am zis deja ca multi clienti vor doar sa ajunga in presa. Si chiar daca nu lucrati la o agentie ca sa aveti clienti, veti remarca faptul ca si sefii vor tot multe aparitii media.

Dar cum sa le obtii?

Nu esti pe tarlaua parintilor. S-ar putea sa nici nu detii trusturi media. Pe jurnalisti nu i-ai cumparat ca sclavi asa ca nu le poti solicita sa scrie constant despre ce transmiti tu.

Se vorbeste indelung – si pe la facultate, apar datele si in cartile de specialitate – dar parca multi uita un cuvant magic: relevanta. Acest cuvant, alaturi de un altul magic – constanta – aduc succesul.

Si am exemple concrete – ma voi opri asupra unuia singur.

Unul dintre clientii pe care i-am avut de-a lungul timpului a fost un centru de ingrijire personala si frumusete. Cei care detineau acel centru au inteles ca o activitate de PR care sa aduca rezultate vizibile trebuie sa aiba o durata mai lunga si de asemenea ca informatiile transmise reprezentantilor mass-media trebuie sa fie relevante.

Am comunicat constant si am oferit mereu date relevante – despre aparate in premiera in Romania, despre proceduri unice si multe alte asemenea. Rezultatele nu s-au lasat astepate. Acel centru a inceput sa prezinte interes pentru jurnalisti de la multe publicatii – atat ziare sau reviste cu rubrici dedicate, cat si de la reviste de top pentru femei. Dupa 5 luni de la inceputul activitatii de PR o jurnalista de la una din revistele top 3 din Romania a solicitat mai multe informatii despre un anumit tratament pentru a-l prezenta gratuit in cadrul revistei.

Nu o stiam – inainte de acest material – pe acea jurnalista. Am ajuns sa ne cunoastem si, firesc, am pastrat legatura. Dupa o vreme mi-am permis sa o intreb – din pura curiozitate – cum de a dorit sa prezinte acel centru in detrimentul altora care poate achizitionau spatiu in cadrul revistei (centrul de care ma ocupam nu avea bani de achizitii media sau evenimente speciale). Si atunci mi-a spus: ca m-a urmarit in timp, ca a vazut ca am pus mereu suflet in ceea ce faceam, ca am promovat doar produse ori servicii de calitate si ca un centru care comunica in mod regulat si ofera doar informatii relevante, care nu streseaza dar aduce plusvaloare nu poate fi decat unul care merita adus in atentia cititorilor.

Ca atare se poate. Dureaza – e drept. Implica ceva deosebit, e necesara constanta si relevanta a informatiilor. Dar rezultatele vin si mai ales sunt constante. Odata ajunsi undeva si continuand activitatea de comunicare se va declansa un bulgare de zapada si veti dobandi acoperire media in din ce in ce mai multe media.

Daca oferiti insa informatii neinteresante acestea nu vor fi preluate si, in timp, veti ajunge chiar ca datele pe care le transmiteti sa fie ignorate cu gratie in baza experientei anterioare. Asa ca atentie la ce alegeti sa comunicati. Iar atunci cand vi se solicita promovarea unor comunicate doar pentru ca e musai sa se mai “iasa cu ceva in presa” puteti explica fie clientului, fie sefului dupa caz, ca nu e tocmai in regula aceasta abordare. Nu suntem in categoria “decat mult si fara rost mai bine putin si prost”, ci in cea a “comunicam doar atunci cand avem ceva important de spus”. Va mai aduceti aminte ca aceasta era de fapt una dintre recomandarile de baza in PR?

Share
3 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge