Iti tii angajatii “in the loop”?

Guest post Ovidiu Constantin

Iată două exemple de companii:

  1. Angajații nu vorbesc decât cu șeful direct și nici nu l-au văzut vreodată la față pe CEO. Task-urile sunt trimise pe email, fără explicații contextuale. Rezultatele se raportează într-un ERP și sunt convertite în numere, bugete și procente. La ce oare lucrează colegii din altă echipă? E secret.
  2. Angajații se tutuiesc cu CEO-ul și iau masa în aceeași sală. Task-urile se transmit verbal și doar se consemnează într-un ERP. La ședințe se discută despre planuri de viitor și despre cum merge compania. Se fac brainstorming-uri și angajații pot să-și exprime ideile despre produsele companiei.

În care dintre cele două companii ai prefera să lucrezi? Angajații căreia dintre cele două companii crezi că sunt mai fericiți? Care crezi că-și vor vorbi de bine angajatorul și care vor avea vorbe pline de venin, atunci când își vor găsi alt job? În care dintre cazuri crezi că există o mai mare stabilitate (și, respectiv, o mai mică fluctuație de personal)?

Dacă ai răspuns 1, te rog să închizi această pagină. Nu mă adresez ție.

Dacă însă ai ales numărul 2, ești manager, patron sau doar team leader, și vrei să construiești acea atmosferă de încredere și armonie care să-ți facă subordonații să vină bucuroși la birou, am un singur sfat să-ți dau:

Keep them in the loop. Sau, cu alte cuvinte, comunică cu angajații tăi.

1.    Chiar dacă ai foarte mulți angajați, fă un efort să le reții prenumele. Tratează-i ca pe niște colegi, nu ca pe niște servitori.

2.    Prezintă-le, în linii generale, strategiile companiei. Poate părea inutil să-i vorbești angajatului de la tehnic despre strategia de marketing, dar este foarte important ca el să înțeleagă în ce direcție merge compania și să simtă că face parte din ea.

3.    Prezintă-le clienÈ›ii È™i partenerii companiei. Arată-le cum sunt folosite “în viaÈ›a reală”, produsele la care lucrează. Se vor bucura să facă rezultatul muncii lor È™i asta îi va responsabiliza.

4.    ÎmpărtășeÈ™te cu ei succesele: lansări de produse, obÈ›inerea unui contract important, cifrele cheie (“am depășit un milion de euro venituri anuale”) È™i feedback-urile pozitive din piață sau din partea mass-media. Nimic nu motivează mai mult decât succesul È™i o laudă sinceră.

5.    Dezvăluie-le și eșecurile. Nu este o rușine să recunoști că s-au făcut greșeli, fie tehnice, fie comerciale. Angajații nu te vor disprețui, ci vor aprecia faptul că nu sunt conduși de niște sheet-uri în Excel, ci de oameni adevărați. Vor înțelege astfel mai ușor situațiile de criză și te vor ajuta activ să treci peste ele. Și, în definitiv, cine știe de unde primești un sfat salvator?

6.    Poartă cu ei discuÈ›ii banale: ultimele È™tiri politice, sportive sau cel mai amuzant viral al săptămânii. Evident, descurajează bârfele despre angajaÈ›i sau concurență, dar încurajează crearea de “inside jokes” È™i amintirea momentelor amuzante sau de mare bucurie din istoria companiei.

Keep them in the loop!

Ovidiu Constantin este Partner / IT Operations Lead. Cu o experiență de peste 8 ani în securitate IT, project management și managementul companiilor, pe lângă operațiunile IT ale NOVIT, se ocupă de parteneriate, strategii și dezvoltarea afacerii.

Share
61 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge