Quantity does NOT make QUALITY – sau despre bloguri
|Sa facem un exercitiu simplu. Sa luam o persoana care citeste 5 bloguri pe zi, 5 siteuri de stiri si care evident ca are si de lucru. Daca pe fiecare dintre cele 5 bloguri apare cate un material si pe fiecare site apar cate 5 inseamna ca acea persoana are de citit 5 + 5*5 = 30 de articole. Daca vrea sa si comenteze lucrurile se complica. Daca insa fiecare blog publica in medie 3 materiale/zi ajungem la 45 de articole de citit. Fireste, mai multe materiale publicate pe zi inseamna raspandirea lor de-a lungul zilei. Adica mai multe vizite. Sau o lectura in utilitarul cu care urmariti feedurile RSS la care persoana s-a abonat.
Am vazut multe insemnari online care mentionau faptul ca doar blogurile urmarite (e drept mai mult de 5 si obiectiv vorbind citesti mai mult de 5 luand unele din domeniu din tara, unele punct de reper in afara, unele ale unor prieteni si tot asa) ajung sa le aduca poate chiar sute de posturi necitite pe zi in feedul rss.
Motivul invocat adesea este faptul ca pe bloguri se publica mai multe materiale.
Sa o luam acum si din punct de vedere al PRului si promovarii. Pentru un trafic bun (mai ales daca blogul e in engleza) iti doresti sa ajungi in Google News si alte asemenea locuri. Numai ca pentru a fi acolo trebuie sa publici. Des. Intr-adevar s-ar putea sa ajungi sa ai mai multi cititori – dar a scrie zilnic cateva materiale pe blog – poate pe mai multe – a lucra, a-ti vedea de activitatile de timp liber si asa mai departe nu cumva devine prea mult? Nu cumva ajungi sa nu mai ai substanta si relevanta si sa tratezi doar superficial diverse noutati punand mai rar articole relevante?
Si vizitatorii, oare ce vor ei sa citeasca? Informatii pe care le gasesc oricum pe siteurile din domeniu sau materiale cu miez? Eu recunosc ca prefer sa vad articole publicate mai rar dar relevante. Mai rarut e mai dragut.
Recunosc, urmaresc cateva bloguri. Le citesc zilnic pe multe dintre ele – pe altele o data pe saptamana. M-am obisnuit cu ritmul de publicare al autorilor si ca atare intru pe bloguri in functie de acesta.
Marturisesc de asemenea ca imi plac blogurile unde am maxim 1 articol pe zi. Doar in cazuri exceptionale sa fie 2 materiale ce trebuie sa apara.
Si inca un lucru: imi plac insemnarile cu substanta. Imi place ca indiferent daca e blogul personal al cuiva sau un blog orientat spre un anumit domeniu sau spre unele subiecte sa vad materiale interesante. Si da, esentele tari se tin in sticlute mici.
Si in partea de consultanta le recomand intotdeauna clientilor sa tina cont de acest aspect. Relevanta. Calitatea. Sa nu trimita materiale doar ca sa fie, ci sa spuna ceva. Sa nu scrie (daca au blog de companie) doar ca sa apara un material acolo – ci sa isi stabileasca o frecventa pe care ar putea-o pastra dar publicand articole de citit.
Avem atat de multe materiale – si deseori vad articole (pe siteuri si pe bloguri deopotriva) care nu spun absolut nimic nou, care prezinta ceva la mintea cocosului pus deja de toata lumea in practica, idei elementare. Evident ca dupa ce intri o data sau de doua ori pe un asemenea site/blog a treia oara nu vei mai repeta experienta. Calitatea atrage si retine, cantitatea deseori alunga. S-ar putea sa aduca unii cititori de ocazie (via motoare de cautare) dar pentru bloguri importanti sunt cei care revin intrucat in jurul acelui blog se creeaza o comunitate.
Less is more. Conteaza si cantitatea – dar mai mult ca sigur nu cand vine vorba de bloguri si nu cand vorbim de multe materiale/zi.
Faptul că tu nu ştii să citeşti cu viteză nu înseamnă nimic. La fel cum nu înseamnă nimic părerea ta despre “ce ar trebui să fie un blog”.
Pariul nu este să scrii materiale bune odată pe săptămână, aia poate face oricine. Pariul este să scrii materiale bune o dată pe zi sau mai des. Tu ca cititor nu eşti obligat să parcurgi tot.
Ah da, şi poate că unii scriu des pentru exerciţiu şi nu pentru “trafic” sau alte noţiuni stranii. Put that in your pipe and smoke it.
De scris articole bune pot scrie foarte multe intr-o zi – de altfel uneori scriu si le las in draft publicandu-le ulterior. De citit mult – hai sa nu intram in aceasta zona si te invit sa nu faci supozitii in ceea ce ma priveste avand in vedere ca nu ma cunosti deloc.
Spun doar un fapt: NU am vazut inca un blog care sa aiba in mod constant materiale de foarte buna calitate publicate mai multe/zi. Nici la noi, nici in strainatate. Si da, mai mult ca sigur ca important e si ce inseamna calitate pentru fiecare.
Sau poate ca unii pot citi cu viteza dar ii deranjeaza sa citeasca acelasi lucru de ‘j de mii de ori. Si nici parerea ta nu inseamna nimic – dupa cum nu inseamna nimic nici parerea mea sau a oricui altcuiva.
Poate ca tu esti un geniu capabil sa dea din el la cote maxime non-stop (sau cel putin zilnic). Dar mai am pana sa ma conving de asta – inca n-am intalnit nici un scriitor care sa scrie materiale bune de mai multe ori pe zi _intr-una_. Si normal ca in atare conditii citesc in diagonala – asta daca citesc.
Iar exercitiul de a scrie se poate face si in privat. De fapt, daca e exercitiu, e mai bine sa-l faci in privat. Nu vei vedea nici un artist ducandu-se pe scena in fiecare zi in fata publicului spre a exersa. Pentru ca oricat de bun ar fi artistul, la un moment dat publicul va inceta sa mai vina. Cu exceptia celor obsedati de el, desigur.
Faceţi varză.
1. Loredana poate scrie foarte multe materiale de calitate per zi. Dar nu le vede la alţii. Rezultă că Loredana e singura scriitoare din România capabilă (!).
2. Noi vorbim despre a scrie bine şi mult. Ave ratează subiectul, n-a spus nimeni nimic despre “bagă tâmpenii copiate pe blog pentru a-ţi ieşi la număr”.
3. Exerciţiul de a scrie îl faci unde îţi vine, la fel cu cel de a cânta. Exemplul clasic: http://www.youtube.com/watch?v=Us-TVg40ExM
Mai băgaţi, mă duc să-mi iau popcorn 🙂
@dAImon Cred ca discutia e ABSOLUT in van pentru ca nu intelegi ideea. Am spus de faptul ca NU exista bloguri pe care sa vad materiale de buna calitate mai multe/zi in mod constant. E una sa scrii cateodata si nu sunt singura evident, si alta sa scrii constant multe materiale.
In ceea ce priveste ce a scris Ave imi permit doar sa spun ca nu a scris deloc pe langa. Si adaug atat.
Da, conteaza a cui parere o iei in seama. Donalt Trump spunea la un moment dat ca opinia unor oameni nu valoreaza nici macar cat hartia pe care e scrisa.
Iar partea cu bloguri cu texte ca sa fie imi pare rau sa ti-o spun dar sunt multe care sunt deseori oferite ca exemplu pe PR fail si nu numai tocmai pentru ca scriu mult si… uneori prost. Asa ca nu, nu sunt singura cu aceasta parere. Insemnarea nu a venit pentru ca nu am altceva de facut ci pentru ca tot ce tine de relevanta si calitate ar trebui sa fie in centrul preocuparii tuturor, iar asa cum am spus subiectul e unul care tine inclusiv de munca de zi cu zi si de ceea ce facem pentru clientii nostri.
E ultimul raspuns pe care ti-l mai dau si sper ca macar acum sa se fi inteles ideea explicata oricum foarte clar de la inceput.
Într-adevăr, e foarte greu să scrii constant bine, și să reușești să publici mai mult de un post pe zi. Am încercat (deși eu nu o fac pentru trafic, ci de multe ori pentru exercițiu) și e greu.
Poate un blog colectiv să producă câte un post de calitate per autor. POATE. Oricum, nu-i înțeleg pe cei care scriu 3-4-5 post-uri pe zi, doar de dragul de a avea ceva trafic. Mă rog, eu nu-i înțeleg nici pe cei care-și închipuie că o să facă bani din blogging, dar poate sunt eu mai obtuz.
Nu știu alții cum sunt, dar mie-mi vin ideile mai multe odată, mi le notez și fie fac draft-uri, fie măcar un plan de idei, și le public conform unui program prestabilit. Așa că dau impresia că aș scrie constant, deși uneori am așa o lene și o lipsă de inspirație…
@daimon, n-ai înteles nimic. Poate că scrii prea mult și citești prea puțin.
***
Lori,
Sunt ambiţii şi ambiţii:unele pozitive, altele negative. Calitatea reprezintă şi ea, până la urmă, o ambiţie, un imbold, un ţel. E o scară pe care urcăm atenţi sau pur şi simplu ne rupem picioarele. Acum, dincolo de metaforă, chestiunea asta cu blogurile personale(în măsura în care pot fi personale sau cât de personale pot fi ele) se pune în felul următor: vrem faimă, trafic, comentarii? Sigur, cine nu le vrea? Depinde însă prin ce modalităţi: accelerăm pedala OTV sau rămânem la pasul pasiunilor şi credinţelor personale, cu riscul să nu fim precum vipurile tabloide… Să nu mă-ntrebi de ce am alăturat astfel cuvintele.
Apreciez din nou preocuparea ta constantă pentru miezul oricărui subiect.
@Ovidiu De aceasta data suntem 100% de acord. Si eu fac la fel apropo de idei (iar daca nu sunt la calculator le scriu in agenda si apoi le pun in draft si scriu cand am inspiratie).
@Catia Da, incerc sa raman fidela crezului meu si asta din respect pentru toti cei care vin si citesc acest blog. Multumesc frumos pentru aprecieri!
De acord parțial cu tine Loredana. Uite, Engadget este singurul RSS pe care-l am cu peste 250 de postări pe săptămână. În rest, cam tot ce văd peste 25 pe săptămână, evit din principiu că însemnă mult timp pierdut. Așa cum se vede, fac și excepții dar încerc să le fac rar pentru că țin la timpul meu și doar în cazul în care conținutul mi se pare că într-adevăr merită efortul și timpul meu de informare.
Totuși, fără mult exercițiu, e greu să cizelezi ceva. Chiar și talentul în formă pură sau cel mai charismatic mod de abordare al unor subiecte nu pot suplini un stil cizelat și coerent. Brâncuși, când a spus că vrea ca la Masa tăcerii să rămână și să se vadă urmele de daltă a făcut-o în mod intenționat, nu pentru că nu ar fi putut să le finiseze. Sunt mulți care nu pot.
Acuma e drept că exercițiu este și cititul, nu doar scrisul. Exercițiu este și privitul nu doar pictatul sau fotografiatul. Și da, este cam aiurea când un surd se apucă să strige în gura mare că vrea să acordeze tobele. Dar se întâmplă 🙂
Si totusi esti de acord cu mine intrutotul, Serafim. Si spun acest lucru intrucat desi, e drept, ai gasit ceva care are multe insemnari e citit zilnic de tine si de interes, ca atare ai identificat o exceptie. La fel ai evidentiat o idee extrem de importanta – atinsa poate mai putin in insemnare, dar ca baza pentru tot ce am scris: timpul pe care il avem la dispozitie. Exceptandu-i pe cei care doar scriu (in sensul ca banii le vin din ce scriu online), toti ceilalti au si un loc de munca sau alte activitati de care se ocupa. De aceea – tocmai din respect pentru cititori si timpul lor – e de dorit ca toti cei care scriu online sa incerce sa “nu insire cuvinte goale” – care suna sau nu din coada.
Si da, ai perfecta dreptate si in ceea ce priveste cititul. E si motivul pentru care adaug doar ca asa cum imi place sa scriu insemnari cu miez care sa fie parcurse in intregime, la fel imi place sa citesc cap-coada si cu atentie ce au scris altii, cei pe care ii urmaresc. Descopar noi bloguri interesante – le adaug si pe ele in lista. Nu imi place modul in care se desfasoara activitatea pe un anumit blog pe o perioada insemnata – iese din lista de citit si tot asa.
Ma bucur insa ca aceasta insemnare a meritat timpul tau si mai ales ca ai investit vreme in a lasa si un comentariu. Dupa cum spuneam eu il vad doar ca pe unul care vine doar sa intareasca spusele mele 🙂
Apoi dară 🙂
Este și motivul pentru care de obicei încerc să fiu scurt și concis în ceea ce spun sau scriu. Probabil că nu-mi iese tot timpul. Avem un soi de “inside joke” referitor la predici de exemplu. Predica în primele 15 minute mișcă inimi, după aceea începe să miște picioarele. Era o vreme când se ruga starețul de mine să vorbesc mai mult de 5 minute 🙂
Uite, ăsta cred că este un aspect pe care nu l-ai tratat în articol deși oarecumva intră tot la non multa, sed multum. Întinderea articolelor. Trebuie să fie ceva excepțional de interesant ca să te întinzi cu vorba peste 2-3000 de cuvinte.
Am pus carte în mâna unui om, a citit 2-3 pagini în fața mea și a zis “da, foarte fain dar n-am timp”. Îi dau o broșură și o citește pe nerăsuflate. Ia pune-i cuiva în mâini “Istoria literaturii române de la origini până în prezent” a lui Călinescu, o carte superbă și de referință pentru oricine vrea să scrie în limba română. O să spună “tare faină da’ ia uite ce mare e”. A da omului siguranța că poate termina de citit ceea ce ai scris (să vadă finalul articolului din maxim un scroll) cred că este un lucru foarte important dacă vrei ca oamenii să te citească. Un articol la 4-500 de cuvinte durează 1 minut, maxim două pentru a fi citit, adică te citește în pauza de reclamă sau după ce a citit teaser-ul/șapoul deja are impresia că oricum a trecut de un sfert. Psihologic, dacă vede două-trei pagini, are senzația de mult și spune “o să citesc mai târziu, când am timp”.
@Serafim: vezi ca iti atragi mania celor care stiu sa citeasca repede. 🙂
Si da, s-a demonstrat stiintific ca timespan-ul atentiei oamenilor este de aproximativ 20 de minute. De fapt nu prea e vorba de “atentie” ci de adaptare: cam atat ii ia unui om sa se adapteze la un stimul de orice natura (exceptand acele cazuri in care stimulul e “de unica folosinta” 🙂 ). Odata ce s-a adaptat acelui stimul, totul devine “stat degeaba” si normal ca omul se plictiseste. Asta imi aduce aminte de un comentariu al unei indience:
“All Westerners attending an Indian wedding ceremony are at first overwhelmed: “What a rich cultural experience!”. Three hours later they go “When is THIS going to END?!?!?”.”
Q.E.D.
@Ave citesc CUMPLIT de repede așa că-s imun la mânii de genul ăsta 🙂
Carte format B5 (manual) de 430 de pagini într-o după-amiază spune ceva? 🙂
Și pe urmă am o vorbă. Într-o cană mare încape și mult și puțin.În cana mică intră doar puțin. Atâta vreme cât nu dau prea mult dintr-o suflare, merge pentru (aproape) toată lumea 🙂
Ca bine zici. Asta cu cana se trece NEAPARAT la index!
Lore, sunt partial de acord cu tine. Desi exceptii exista, vezi Chris Brogan. Ador sa il citesc, si cand publica mai mult de un material pe zi. Ce-i drept, el scrie din timp, nu totul intr-o zi, in functie de cum ii vine inspiratia.
Acum, marea diferenta trebuie facuta intre tipurile de bloguri. Ca sa ajungi in Google News, trebuie sa te numesti site de news, nu blog, indiferent de platforma din spate pe care ti-o alegi drept CMS 🙂 Si un site de news sau blog orientat catre news, trebuie sa publice des si mult, postari scurte si la obiect ce pot fi frunzarite rapid. Scopul lor e de a informa despre ce e nou si asta repede, nu la doua zile dupa ce s-au intamplat diverse. Vezi Techcrunch care a ajuns sa alfe inaintea tuturor ce e nou prin industria IT 🙂
Apoi avem blogurile care se concentreaza pe publicarea de articole cu miez. Aici iar tin sa te contrazic un pic. Nu toate au un singur autor. Cand ai o armata de 5-10 autori ce scriu constant, e imposibil sa nu ai doua materiale bune pe zi in conditiile in care scriu fiecare 2-3 pe saptamana, nu mai mult 🙂
Da, nu toata lumea citeste tot ce publici. Dar sunt oameni care te viziteaza dimineata, altii care intra seara, si altii care recupereaza in weekend.
Eu una recunosc ca reusesc cu greu citesc tot ce ar trebui sa citesc intr-o zi, doar sa mai fiu la curent cu ce e nou si interesant. Nu e pentru ca publica ei prea mult, ca pot doar frunzari cand e vorba de stiri, e pentru ca nu am eu suficient timp sa imi fac treaba, sa citesc tot ce apare interesant in domeniu si in domeniile conexe, sa mai citesc si ce publica prietenii, etc.
Alina, constat ca totusi esti perfect de acord cu mine. Referirea de aici era de blog facut de o persoana si pe care sa se scrie, de acea persoana, cateva materiale in fiecare zi – minim 3 – si toate sa fie de calitate, cu substanta. Iar din acestea nu prea exista. Asa cum spuneam se intampla sa fie exceptii – si la noi, si pe afara, dar nu constanta pe acest segment :). De altfel exista si bloguri scrise de mai multe persoane unde nu toate articolele sunt de calitate, si multe se vad ca au fost scrise pe fuga, ca sa fie, ca era randul lor sa fie autorii unui material.
Intr-adevar insa apropo de news, una e un site, alta un blog – si aici nu inteleg multi.
De asemenea multi nu inteleg si ca poti scrie fara a te gandi la castig din scris.
Awesome! Its actually remarkable Quantity does NOT make QUALITY – sau despre bloguri | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal , I have got much clear idea about from this piece of writing.
air max 90 cheap http://www.chenangosupply.com/css/en.php
Remarkable video, truly a nice Quantity does NOT make QUALITY – sau despre bloguri | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal quality, this YouTube video touched me a lot in terms of quality.
cheap longchamp http://www.insighttaxsolutions.com/attachments/shop/longchamp.php
Ich habe mit PotenzLabs.net fr die letzten 5 Jahre (10 plus Auftrge) bis Vardenafil (Levitra) kaufen. Ihre Produkte sind super und arbeiten genauso effektiv wie die Levitra von meinem Arzt verschrieben und erhielt von meinem lokalen Apotheker – zu einem Bruchteil des Preises! Whrend der ein Auftrag, wenn es ein Problem gab (das Produkt war vorbergehend ausverkauft), kontaktierte ich die LiveHelp Kundenservice und die Situation wurde schnell gelst. Dies ist ein Online-Apotheke, vllig legitim BIZ und ich wrde es sehr empfehlen! Thanks.
What’s up it’s me Fiona, I am also visiting this website Quantity does NOT make QUALITY – sau despre bloguri | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal regularly, this site is really good and the people are really sharing fastidious thoughts.
Nike Free on sale http://www.andraesbakery.com/wpscripts/a.php
After looking at a few of the blog posts on your web site, I really appreciate your technique of blogging. I book marked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Take a look at my web site as well and tell me your opinion.
Thang May A Chau Thoi Trang Nam Can Tho Can Tho Phu Nu Tim Dan Ong
Tiffany Jewelry} ray ban} nike outlet} Moncler Outlet} michael kors outlet} new balance} beats by dre outlet} rayban.com} Michael Kors Handbags} beats by dre studio outlet}
nike.com http://www.nike-outlet–online.com
moncler.com} christian louboutin shoes} Oakley Outlet} nike free run} louboutin outlet online} beats headphones} nike store} new balance factory store} newbalance.com} Cheap Tiffany Jewelry}
ray ban http://www.raybanfashionstore.com
I know this web site gives quality dependent articles or reviews Quantity does NOT make QUALITY – sau despre bloguri | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal and extra material, is there any other site which offers these information in quality?
Thang May O Can Tho Do Thoi Trang Cong So Phu Nu Mang Thai Can An Gi
Tre 7 Thang May Can Thoi Trang O Can Tho Phu Nu Tre 7 Thang May Can Can Mua do Dung Gia dinh Thanh Ly
Thang May Gia Dinh Thoi Trang Cong So Phu Nu Va Gia Dinh
Very shortly this site Quantity does NOT make QUALITY – sau despre bloguri | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal will be famous amid all blogging viewers, due to it’s fastidious articles
cheap oakley sunglasses http://www.courvillesgarage.com/idc/oakley.php
What’s up, its nice paragraph Quantity does NOT make QUALITY – sau despre bloguri | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal regarding media print, we all know media is a enormous source of information.
nike free 5.0 http://www.kreweofcork.com/gallery1/en.php
has a lot of really excellent features.
Thang May Dinh Menh Thoi Trang Dao Bay Nu Can Canh Am Dao Phu Nu Tre 5 Thang May Can Gia dinh La So 1
Thang May A Chau Thoi Trang 10 Phu Nu Dep Nhat Han Quoc Tre 7 Thang May Can do Dung Gia dinh Thanh Ly
nhan lam bang dai hoc
Thang May Fuji In Thoi Trang 10 Phu Nu Goi Cam Nhat The Gioi Thang May Hisa 10 Gia dinh Giau Nhat The Gioi
I want to start a website about paranormal stuff..
Super-Duper site! I am loving it!! Will come back again taking you feeds also, Thanks.
I¡¦ve recently started a web site, the info you offer on this website has helped me greatly. Thank you for all of your time & work.
Some truly select posts on this website , saved to fav.
Excellent goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too wonderful. I really like what you’ve acquired here, certainly like what you’re saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it smart. I cant wait to read far more from you. This is really a great website.
I’m not sure where you are getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent info I was looking for this info for my mission.
I’ve been surfing on-line greater than 3 hours these days, yet I by no means discovered any attention-grabbing article like yours. It¡¦s beautiful price enough for me. Personally, if all website owners and bloggers made excellent content material as you did, the web will likely be much more helpful than ever before.
Its absolutely good YouTube video in terms of features, truly pleasant, its quality is really appreciable Quantity does NOT make QUALITY – sau despre bloguri | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal .
cheap oakley flak jacket sunglasses http://missionpeakbaptist.org/shop/cheapoakleysunglasses.php
Excellent site. http://www.youtube.com/watch?v=_GSHHi0vTDoA
I am not sure where you’re getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for fantastic information I was looking for this info for my mission.
Nice blog here! Also your site rather a lot up very fast! What host are you the use of? Can I get your affiliate hyperlink in your host? I want my website loaded up as fast as yours lol
I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.
Hello there, I discovered your website via Google at the same time as looking for a related topic, your website got here up, it appears good. I have bookmarked it in my google bookmarks.
Great remarkable things here. I¡¦m very satisfied to look your post. Thanks a lot and i am looking ahead to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?
You could definitely see your enthusiasm in the work you write. The sector hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. All the time go after your heart.