Care este cel mai important element pentru un blog? 2

V-am invitat sa raspundeti unui sondaj aici pe blog timp de o saptamana si va multumesc tuturor celor care ati votat si ati promovat sondajul mai departe.

V-am intrebat care este, din punctul vostru de vedere, cel mai important element pentru un blog, iar ca optiuni au fost:

  • continutul
  • interactiunea
  • venitul adus
  • premiile
  • numarul de comentarii
  • Google page rank

La insemnarea in care am prezentat sondajul au si raspuns cateva persoane care au pus accent pe continut. Iata ca astazi a venit vremea rezultatelor finale.

Inainte de ele sa vedem cum a evoluat sondajul.

Rezultatele la finalul primei zile

rezultate sonsaj zi 1

Rezultatele pe 21 octombrie

rezultate sondaj 21 oct

Inainte de a oferi datele finale se cuvine o precizare si un raspuns pentru cineva. La prima insemnare Stefan Murgeanu imi spunea ca poate era mai bine daca sondajul ar fi fost unul in care sa se ofere note intre 1 si 10 pentru fiecare dintre elementele oferite ca alegere. In comentariu a si oferit topul sau. Am raspuns atunci si am aratat ca totusi a oferit calificativul maxim unui singur element: continutul si am spus ca azi voi spune de ce nu am facut un sondaj cu note.

Raspunsul e simplu: am vazut un astfel de sondaj – care e inca in desfasurare – facut pentru bloguri de travel la nivel international. Iata cum statea situatia dupa 111 voturi – si atentie: notele se dadeau intre 1 si 6 la acest poll.

De altfel vazand rezultatele intermediare (pe la vreo 20 de voturi) ale acestui poll am ales sa fac un sondaj oarecum similar dar la noi, fara a va spune de cel pe calatorii.

Motivul e simplu: am fost contrariata sa vad cum premiile se aflau pe cel mai important loc si mai ales cum continutul era pe ultimul loc.

In viziunea mea, poate idealista, cine stie, un continut foarte bun atrage cititori. Nu e musai, dar atrage si comentarii. Sunt multe insemnari pe care le citesti si unde nu comentezi pentru ca esti complet de acord cu ce s-a spus si ca atare acele posturi nu obtin comentarii dar au o valoare mult mai mare decat unele despre barfe sau elemente care contrariaza pe foarte multa lume, oameni care, evident, incep sa contrazica autorul si se ajunge la discutii lungi. Sunt tehnici si tehnici de a scrie insemnari care sa aduca multe comentarii si cu siguranta multi cunosc aceste tehnici. Insa una e sa le stii si alta sa vrei sa le pui in aplicare si nu pentru ca n-ai putea, ci pentru ca nu sunt in concordanta cu felul tau de a fi.

Sincer, ma bucur sa va spun ca rezultatele finale ale sondajului de aici arata – la 53 de voturi in total un numar de 40 de voturi pentru continut. Poate ca nu sunt cele mai multe voturi din lume – dar reprezinta parerea celor care ma citesc.

Concluzia ar fi clara: conteaza continutul, apoi interactiunea. Si aceasta inseamna accent pe calitate pentru ca inseamna ca vorbim de bloguri si de oameni care nu au in primul rand in minte ideea de comercial, de cum sa faca bani. Desigur ca e important si nimanui nu ii strica sa aiba bani, dar uneori continutul e compromis atunci cand banii sunt pe primul loc.

Iata asadar si captura de ecran cu rezultatele finale.

PS: o sa revin si cu o captura similara cand sondajul pentru blogurile de travel se va finaliza.

Share
91 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge