Cum sa iti enervezi agentia :P
|Dupa articolul referitor la modalitati de a-ti enerva clientul (articol care a avut multe citiri si niscaiva comentarii pe diverse retele sociale, ceea ce ma bucura), a venit vremea sa ofer si reversul medaliei: o lista de modalitati prin care va puteti scoate din sarite agentia.
La drum asadar.
- nu oferi feedback sau BT dar intreaba de ce nu e gata – ei bine aceasta este o apucatura pe care orice agentie o adora la clientii sai. Si cum sa nu iti placa? Ce, nu e agentia Mafalda? Nu stie agentia daca clientul e de acord, iar daca nu este ce modificari trebuie realizate? De ce nu isi da agentia email de la client cu BT? Pai ce, e vina clientului ca nu ofera niciun fel de feedback sau BT dar intreaba cu mirare sau repros de ce nu e gata? Nu. Doar agentia e de vina. Hmm… ar trebui facut un hashtag pe Twitter cu asta 🙂
- suceste-te – ooo, orice agentie isi doreste ca un client sa se tot suceasca. Azi sa zica nu la ceva, maine da. Azi sa zica da, peste trei zile, dupa ce s-a lucrat deja, sa zica nu. Si sa nu se plateasca evident ce s-a facut. Dar pana la urma, e dreptul clientului. In fond, clientul conduce, nu? Agentia doar indura. Vrea bani? Sa taca si sa faca (sluj)!
- neplata/intarzierile mari – agentia are nevoie de banii clientului. Clientul stie – asa ca agentia e la mana lui, nu? Ei, de ce nu s-ar simti si el bine, in putere? Sa astepte agentia pana o plati el. Si un an, doi – ce, e mult?!? Sau poate ca agentia vrea ca un client sa zica da, sa lucreze agentia la acel ceva si apoi clientul sa zica nu si sa nici nu plateasca orele investite. Pana la urma de ce ar plati? A zis da, dar a folosit ce s-a facut? Superioritatea se dovedeste in fata celor (mai) mici.
- pune agentia in legatura cu o persoana fara putere de decizie – oh, e perfect pentru agentie – care are nevoie de BT de la tine, client – sa o pui in legatura cu o persoana mai mica in “grad” in firma care insa sa nu ii poata da niciun raspuns clar si sa se stea mii de ani dupa BT.
- intarzie pana in ultima clipa cu BTul, dar solicita-i agentiei sa se dea peste cap si noaptea sa iti rezolve chestiunile – oamenii din agentii nu trebuie sa aiba familii, timp liber etc. asa ca e firesc sa ai pretentia ca ei sa lucreze noptile astfel incat sa faca totul pe ultima suta de metri. Si da, cum isi poate permite un furnizor – o tipografie etc. – sa nu lucreze noaptea pentru tine client? Si sa fie si noaptea, si ieftin, si rapid. Pentru orice nu merge bine insa, firesc, agentia e de vina! (V-am zis eu ca trebuie hashtag!)
- cere foarte mult pentru foarte putini bani – in fond, poate ca agentia ar trebui sa iti plateasca tie pentru ca ii faci onoarea de a-i fi client. Cere-i si luna de pe cer, cu foarte putini bani insa. Rezultate mari, investitii cat mai aproape de 0.
- nu asculta sfaturile – in fond degeaba te sfatuiesc specialistii cum sa vorbesti in public, cum sa faci niste materiale, cand sa realizezi o campanie etc. Ce stiu ei?!?
Apoi, o parte dintre elementele care deranjeaza un client, sunt si elemente care deranjeaza o agentie, dar din motive diferite. Astfel,
- raspunde la cat mai multe telefoane la intalniri – tu esti clientul – ai pretentia ca agentia sa isi inchida telefoanele, dar nu e si cazul ca tu sa faci acelasi lucru, nu? Ce conteaza ca dupa aceea agentia va trebui sa reia ce zicea?
- la intalniri nu fi atent la ce zice – in fond, ce-ar putea spune agentia si sa iti merite atentia? Ii zici tu la final ce vrei, indiferent de ce te sfatuieste agentia.
- intarzie – in fond tu esti vedeta 🙂
- critica – sa nu si-o ia agentia in cap! Critica e cheia succesului (si a platii unor sume mai mici! doar daca nu ii lauzi realizarile, nu iti poate cere mai mult, nu?)
- trateaz-o cu superioritate – in fond agentia se ocupa de o mica parte, parte care n-ar exista daca tu n-ai face bine tot restul.
Ce alte modalitati de a va scoate din sarite agentia ati gasit?
Ce alte elemente va mai deranjeaza la clientii vostri?
Insemnari similare
9 Comments
Foarte amuzant articolul. Chiar am ras copios. :)))
Nu-mi vine in minte nicio alta modalitate de a scoate din sarite o agentie. Cred ca articolul este exhaustiv. 😀
Ma bucur ca ti-a placut articolul. Intr-adevar am dorit sa fie un pic diferit – si amuzant – desi e drept cand te afli in acele situatii nu iti vine chiar sa razi. Sunt asa cum spuneam experiente si de-ale mele dar si multe de-ale prietenilor adunate. Iti recomand sa citesti – daca n-ai apucat – si materialul despre enervarea clientilor :D.
L-am citit, insa nu am comentat la el pentru ca trebuia sa spun exact acelasi lucru, ca este foarte amuzant si ca se regasesc in el foarte multe situatii care se pot intampla in realitate. De fapt, cred ca exceptiile sunt acele cazuri in care totul decurge bine. 😀
Exceptiile sunt cazurile in care se intampla doar o parte :))
Acum serios vorbind, e ok de exemplu sa ai un minus – poti de pilda sa astepti niste telefoane importante si atunci sa lasi telefonul deschis si sa te scuzi si sa raspunzi. Nu e nicio problema – pana la un punct. Insa importanta este si atitudinea – iar elementele care tin de atitudine, abordare si alte asemenea sunt deosebit de importante intr-o colaborare.
Cred ca meseria in care se lucreaza cu oamenii este cea mai grea si PR-ul este un domeniu “all about people”.
Ar trebui totusi sa fie rare momentele cand cineva asteapta un telefon chiar atat de important incat trebuie sa intrerupa discutia cu PR-istul si sa stea de vorba minute in sir. Dar banuiesc ca in realitate se intampla des sa sune telefonul, ca na…acum toti sunt foarte cautati de mai au putin sa-si lipeasca telefonul de ureche.
Uneori de la teorie la practica e distanta mare. Si daca, asa cum spuneam, cu telefonul mai e cum mai e, cu o atitudine de genul clientul priveste omul de PR sau agentia ca sclav si chiar daca a angajat acel colaborator ca si consultant, oricum tot clientul stie mai bine (si uneori din cauza gafelor facute tot freelancerul/cagentia are de pierdut) si alte asemenea nu e deloc de glumit (si n-ar trebui tolerate).
Excelent articolul. Ne-a uns pe suflet. Ne-ati inspirat sa va mai oferim niste completari:
– Nu te arata interesat de nimic din ce ti-ar putea spune agentia. In fond, tu oricum stii foarte bine ce trebuie facut pdv PR (ceva la mintea cocosului, doar nu e chirurgie), numai ca nu ai timp sa le faci pe toate singur. Deci ei nu trebuie decat sa asculte si sa faca ceea ce le spui tu.
– Story-ul tau trebuie sa apara pe prima pagina, pentru ca e al tau. Daca nu apare, de vina e agentia.
– Lasa agentia sa iti explice o ora de ce nu e bine cum vrei tu, dupa care spune-le ca tu totusi vrei sa se faca asa.
– Nu spune agentiei nici ca ai dat un interviu, nici ca participi la un eveniment, nici ca ti-ai schimbat logo-ul. Ce, n-au glob de cristal?
Ooo, ma bucur ca v-a placut si multumesc pentru completari 😉 Bine, eu invit sa cititi si reversul – cum sa iti enervezi clientul 😉