Reclame analizate – discrepante la Lidl
|Lidl – retea de magazine unde produsele sunt ieftine. Sau cel putin aceasta este pozitionarea.
O reclama la TV bine realizata. Chiar as zice prea bine realizata: muzica foarte bine aleasa si pozitionarea cumva mai aproape de premium, decat de cea a produselor ieftine. Ii recunoasteti in spot si pe Aurelian Temisan si pe sotia sa, actrita Monica Davidescu.
Insa un spot TV bun. Mi-a placut – si tineti cont detestam (datorita faptului ca prima oara cand am mers in magazinele achizitionate de Lidl, deci “marca anterioara” cum s-ar zice, am gasit paine la raft expirata si alte asemenea).
Si ieri m-a lovit (altfel nu pot zice) reclama de la radio. Un spot in care o doamna este chiar disperata – acesta este cuvantul. Disperata auzind preturile. Si, disperata fiind, se comporta in consecinta, ceea ce include urlete. Un spot care nu te indeamna sa fugi sa profiti de oferte (tineti cont ca si Carreffour are spoturi in care promvoeaza oferte exceptionale disponibile doar in anumite zile, si real…) ci unul care te enerveaza la culme inducand o stare de nervozitate ascultatorului.
Mie una nu imi place deloc si din punct de vedere al imaginii cred ca avem de-a face cu o mare discrepanta intre pozitionarile si modul de promovare in 2 canale diferite: TV si radio.
Acum nu ma intelegeti gresit: evident ca stiu ca exista anumite diferente specifice mediului. Dar mai stiu de asemenea ca atuncic and promovezi ceva trebuie sa ai o coerenta in imagine si promovare.
Voi ce parere aveti de cele doua reclame Lidl – tv si radio?
Cea de la radio este ingrozitoare.cand am auzit-o prima data, chiar m-am speriat de femeia isterica cu fructele ei.
Da, eu am ascultat-o sambata cand mergeam, pasnici, eu, Andrei (sotul), Eric (copilul de 4 luni) si Maxie – cainele. Si cand a inceput o data cu isteria am zis ca nu-i adevarat!
Eu cred ca este special facuta sa fie enervanta. De obicei tii minte si spui si altora ce enervanta este reclama X sau Y. Alt exemplu este Q-Fort … era enervant ca se tot repeta insa toata lumea isi aduce aminte reclama 🙂
… despre reclama de la tv nu comentez, ca e ok. Dar cea de la radio… e ceva de spaima ! :)) Chiar vorbeam zilele trecute cu cineva despre ea si am cazut de acord ca are un efect profund negativ asupra ascultatorului, iti vine sa-ti tai venele ! Dar trebuie sa mai spun si ca, desi asa stand treaba, nu m-a facut deloc sa-mi schimb impresia despre magazin, care e destul de aproape de mine si pe care il frecventez destul de des. Si legat de asta, m-am gandit ca indiferent cat de antipatica e o reclama de la radio (cu tv nu e valabil…) parca tot nu are influenta asupra impresiei mele deja facute. Asa as zice. 🙂
@Radu Nu stiu daca musai e asa intrucat e atat de enervanta incat faci orice sa uiti de ea 😀 Cu alte cuvinte da, au mai fost reclame facute astfel incat lumea sa vorbeasca despre ele si s-a reusit, aici insa… nu e cazul (sau cel putin nu mi se pare mie). Am facut o analiza pentru a arata ca o zona relativ medie (totusi vorbim de magazine cu produse cu preturi cat mai mici) are parte de un spot tv spre premium (ca realizare, atmosfera etc.) si de unul muuuuuuuult mai jos decat magazinul pe radio. Ori asa ceva la o marca (presupunem care se respecta) este inadmisibil, cel putin din punctul meu de vedere, al consilierului de imagine, promovare si comunicare cu ani de experienta.
@Mirela Daca erai deja vizitator e drept ca poti ignora. Eu dupa cum ziceam am avut o experienta deplorabila prima oara in Plus si nu am mai revenit (nu revii cand painea de la raft era veche si cand ei aveau reclame la masina de spalat X cu pret mic – pe care si noi o cautam – dar care de fapt nu mai era disponibila intrucat tot stocul fusese epuizat din prima zi – insa, nb, reclama tv inca o promova!) si recunosc ca nu ma tenteaza sa intru nici acum. E la fel de adevarat si ca nu am magazine in zona – dar daca as avea de ales intreei si altii… cu greu mi-as face curaj sa intru in magazin.
Probabil ca publicul tinta pe care il vizau mergand pe spoturile radio agreau astfel de tipete :)). Sau erau cumva inclinati sa vorbeasca despre aceasta reclama si indirect sa promoveze imaginea lor. Iar cei care urmareau reclama la Tv, erau acei oameni care veneau de la servici si nu vroiam sa auda tipete la Tv ci doar o reclama care sa ii calmeaza si sa le ofere o stare de bine. Alta explicatie nu vad.
Eu ma amuz ca acest post a fost vazut chiar si de agentia care a creat spotul respectiv. Intre timp vad ca spoturile radio sunt mult mai potolite… desi au pornit de la primul (acum postasul nu ii mai spune femeii ce oferte bune sunt la Lidl ca sa nu mai urle de nebuna 🙂 ).
Aaa…reclama asta o stiu si eu, dar avand in vedere ca nu o stiam pe prima nu mi se alegea mie ce vrea sa spuna cu reclama. :)) Poate i-ati influentat in vreun fel si au regandit campania de PR. De fapt, sunt convinsa ca multi le-au spus ca tipetele alea nu prea isi au rostul.
😀 Da, cred ca multi le-au zis. Eu ma bucur insa ca au incetat 🙂
Am auzit astazi cea de-a treia reclama a lor la radio, in care doamna aceea il anunta pe postas cat sunt preturile la kg de ceapa. Ma gandeam ca acum o sa inceapa el sa tipe :)) ca sa fie simetrica toata povestea.
Nu stiu ce a regandit agentia, nu stiu ce inseamna ‘mai potolite’, or fi incetat cu tipetele dar bine tot nu fac. Pe aia cu ardeii ati auzit-o? :))
Link: AICI
@Diana Alexandra – pe asta am ratat-o 😀
@Andrei Tescan nu – multumesc pentru link 😉
E nevoie doar sa deschideti un radio dimineata si o veti auzi pe orice frecventa. :)) Va recomand sa nu dati radioul prea tare pentru ca vocea doamnei este, ca intotdeauna, un pic iritanta. Oricum, pana acum mi se pare cea mai amuzanta varianta de reclama.
easy, stylish and restrained-to-wear collection for classy women.This year, discover an ultra-functional tote plus a small messenger travelling bag inside a new mocha colorway.
Couldn? to become created any benefit. Reading this write-up reminds me associated with our aged room companion! He / she generally retained referring to this specific. I am going to onward this short article to your pet. Sure he’ll almost certainly have a very great read. Many thanks for revealing!
I like the valuable information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here regularly. I am quite certain I will learn plenty of new stuff right here! Good luck for the next!
Thanks for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do a little research about this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more from this post. I am very glad to see such wonderful information being shared freely out there.