Cosmote vs. Vodafone – in reclame sa ne batem
|Pozitionarile, din punct de vedere al imaginii, sunt extrem de interesante. Alegerea celei mai potrivite pozitionari pentru o marca nu este usor de facut sau, mai corect spus, nu trebuie facuta in pripa si fara o cercetare atenta la baza.
Sigur, aceasta nu este o insemnare teoretica, astfel ca va propun sa vedem putin piata telefoniei mobile de la noi prin prisma unor reclame noi.
Pana acum, Orange a avut reclame mai sobre, mai serioase, cu mai mult scris si mai putine personaje memorabile sau replici de retinut, exceptie facand cele pentru promovarea unor concerte si cele din seria celor doua caractere desenate, reluate anul acesta dupa o pauza (motivul ramane sub semnul intrebarii, poate sugera lipsa unei campanii inedite, lipsa unui buget mai mare pentru a crea personaje noi etc.).
Cosmote s-a dus clar spre tineri si acest lucru s-a remarcat in toate reclamele lor. S-a urmarit initial atragerea unei mari mase de oameni, inclusiv prin portare. Apoi a ramas in zona celor tineri cu reclame clar adresate lor.
Acum insa a venit cea cu eroul. O reclama serioasa, dupa cea cu fluturii (care sa nu uitam a iscat si scandaluri cu privire la copierea ei dupa o alta reclama din strainatate). Din start o alta pozitionare, un alt ton de comunicare. Recunosc ca atunci cand am vazut prima oara spotul TV m-am uitat cu atentie sa vad la ce produs/marca este. Si am fost putin surprinsa sa vad ca avem o asa pozitionare pentru Cosmote. Iata si reclama despre care vorbesc:
In aceeasi perioada insa avem spoturile din campania noua a Vodafone – o alta marca din zona telecom care insa comunica pe mai multe planuri, intrucat intr-un fel sunt seriile de reclame adresate tinerilor pentru cartela Vodafone, si in alt fel cand vorbesc despre campanii sociale. Acum au campania cu Impreuna suntem mai puternici cu oamenii din Romania valorosi, cei care aleg sa faca ceva nu doar sa se planga, cei care muncesc etc.
Pozitiionari oarecum similare – tot pe zona de valoare, sigur si cu diferente evidente.
Cum vi se pare insa noua reclama Cosmote? Ce reactie v-a trezit? Dar seria Vodafone?
Cand am vazut prima data reclamele astea, am avut asa…o licarire de speranta ca poate, poate…advertising-ul s-a hotarat sa si educe publicul, nu doar sa-i asigure entertainment! 🙂
Si nu doar distractie si umor deloc reusite si, adesea, nici macar cu cuvinte din dictionarul limbii romane…
Si eu am fost surprinsa placut – si ma bucur ca Orange si-a pastrat linia (in general) si ca acum celelalte 2 firme au inceput si ele sa mearga spre calitate 🙂 Ma bucur ca nu sunt singura care a privit cu ochi buni noua directie!
Reclama la Vodafone recunosc ca, prima data cand am vazut-o m-a “dezamagit” cand am descoperit ca e de fapt o reclama la o retea de telefonie mobila. Somehow, ma asteptam ca un mesaj atat de calitativ si de bine realizat sa fie parte a vreunei campanii serioase de responsabilizare sociala initiata de nu stiu ce institutie publica. Si totodata, aveam parca o idee preconceputa fixata in minte precum ca retelele de telefonie nu au cum sa faca reclame cu mesaje atat de … educative, de mobilizatoare. Unde e fun-ul, unde sunt replicile haioase, unde sunt personajele agitate? Chiar m-a emotionat in bine desi mi-a trebuit ceva timp sa ma obisnuiesc cu corelatia intre cele 2 (vodafone=oameni de calitate). Somehow, mi se parea cam nefiresc “egalul”.
In schimb la vodafone, in aceeasi campanie, sunt totusi un pic haioase si chiar de efect afisele pe aceasta tema 😉 … indeosebi cele de la metrou, dar practic majoritatea raspandite prin oras. Ele chiar AU efectul scontat 😉 !
In ceea ce priveste reclama cu eroul, recunosc ca e prima data cand o vad. Si ma impresioneaza in bine. E o idee inspirata, dar parca tot nu se compara cu campania celor de la Vodafone. De la aceea chiar am asteptari sa poata “misca” ceva in constiinta romanilor. Macar un pic.
Poate m-apuca sentimentalismele pt ca termin acum fac. de Administratie Publica dar sincer, consider ca AVEM nevoie de asemenea mesaje 😉 ! Sper doar sa-si si atinga scopul macar intr-o minima masura.
Aw, this became quite a excellent publish. In theory Let me produce like this furthermore getting moment and also actual effort to manufacture a beneficial post… nevertheless what can When i state… My spouse and i procrastinate much and don’t seem to find something carried out.
I and my guys ended up reading the excellent helpful tips located on your web site and then at once got a terrible suspicion I had not expressed respect to the blog owner for them. All the men appeared to be for that reason stimulated to learn them and now have really been enjoying them. Many thanks for indeed being indeed accommodating and then for settling on this kind of helpful guides most people are really eager to discover. My sincere apologies for not expressing gratitude to earlier.
But two items definitely propelled dieting into the vastly lucrative global sector that it became in the final century: the very first was the early 20thcentury revolution in girls clothing that noticed them cast off their corsets and undertake bodyskimming clothes for the very first time in numerous years. The 2nd was the movies.
stylish, easy and restrained