Social media: intrecere sau nu?

social media cursaMi-as dori ca, inainte sa cititi randurile de mai jos, sa va ganditi bine si sa raspundeti sincer la intrebarea din titlu. Considerati social media ca fiind o cursa sau nu? Va luati la intrecere cu altii online sau nu? Comparati statistici sau nu?

Urmaream azi noapte prezentarile din cadrul Social Media Bootcamp – multumesc Razvan Bucur ca mi-ai spus de curs si site – si Ariel Hyatt de la Cyber PR spunea ca social media nu trebuie sa fie despre curse ori comparatii.

Ea spunea ca niciodata nu o sa aiba la fel de multi urmaritori pe Twitter de exemplu precum oamenii foarte cunoscuti – Solis, Godin etc. – dar ca nu este nicio problema. De fapt, dintre urmaritorii ei, daca 200 ar lucra cu ea pe un an ar fi suficient si i-ar permite sa aiba o afacere profitabila (ea avand 8 angajati la agentie).

Vorbea despre faptul ca poti avea doar 300 de urmaritori/fani dar ca, daca ei sunt cei potriviti, cei care se pot transforma in clienti, atunci este perfect. Cu alte cuvinte, punea accentul pe relevanta si calitate, nu pe cantitate, numar.

Ariel Hyatt spunea de asemenea ca nu trebuie sa vedem social media ca pe o cursa nici in termeni de like-uri, comentarii la anumite mesaje postate s.a.m.d. Ar trebui sa scriem ceva pentru ca noi consideram ca este important – de altfel ar trebuit sa “keep it interesting and interested”. Sa fim interesati si interesanti.

Sigur, este perfect adevarat. Dar, daca ne uitam la multe conturi/pagini, nu vedem cumva fix accentul pe o cursa? Fotografii publicate pentru like-uri (adesea fara drepturi de autor), postari care sunt scrise clar pentru a genera scandaluri (adica pentru a avea comentarii) etc. apar des in feed-urile noastre, indiferent de reteaua de socializare la care ne referim.

Scrie din pasiune, se spune, iar rezultatele vor aparea. Tot Hyatt spunea si ca o strategie pentru social media trebuie gandita pe 18-24 de luni. Evident, trebuie sa stim unde ne dorim sa ajungem, sa planificam cu atentie mesajele, modul in care comunicam etc., dar cu siguranta social media nu aduce rezultate dintr-o data.

Cum stau insa lucrurile la noi? Cati clienti mici si medii cunoasteti care sa aiba aceasta abordare si intelegere, si cati ati intalnit care sa doreasca rezultate peste noapte (iar prin rezultate nu se intelege adesea atingerea unor obiective care au legatura cu social media – crestere numar like-uri cu X%, sporirea numarului de conversatii la X etc. – ci se considera ca vorbim despre comenzi/clienti)?

Eu, in Romania, recunosc ca am intalnit foarte multi asemenea clienti care vad social media ca pe un miraj, ca pe o posibilitate de a obtine tot ce vor cu buget 0 si de pe o saptamana pe alta. Evident lucrurile si atitudinile variaza de la o tara la alta si intre persoane din aceeasi tara (chiar si din cadrul aceleiasi companii).

Si acum revin cu intrebarea: voi vedeti social media ca pe o cursa, o intrecere?

Share
44 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge