Reclama controversata si analizata: Veneris se foloseste de Eminescu

Am un subiect pe care nu stiu exact de unde sa il apuc pentru ca sunt mai multe unghiuri care merita sa fie luate in calcul. Pe scurt, un hit pentru autotestare BTS (boli cu transmitere sexuala) se foloseste de o poza foarte cunoscuta a poetului nostru Mihai Eminescu.

Eminescu - Veneris

Dupa cum vedeti, in acest moment sunt 125 de share-uri si o sumedenie de comentarii. Daca veti avea vreme sa le cititi pe toate – le gasiti pe pagina lor oficiala – o sa vedeti ca sunt si pro si contra. Mai mult, unele dintre primele comentarii ii feiicita pe cei care au realizat campania pentru buzz-ul generat, pentru cat de multa valva s-a facut imediat cu privire la aceasta campanie si la produs.

Si aici ajungem la vestita dilema: bad publicity is good publicity? Chiar nu este important daca, din numarul total de share-uri si, mai important, de articole publicate si reactii generate, cele mai multe sunt negative? Conteaza mai mult ca s-a scris mult si ca produsul a ajuns sa aiba imediat notorietate?

Sau conteaza mai mult aspectul etic si bunul simt? Este de bun augur o asemenea asociere, reducerea unui autor extrem de prolific si a unui om extrem de inteligent – sa nu uitam de poezii, da, dar sa ne gandim si la articolele cu analize politice de pilda – la o problema de sanatate? Sa nu se tina oare deloc cont de tratamentele disponibile in acel moment fata de cele existente acum, ca de altfel si de mijloacele de protectie care puteau fi folosite atunci fata de cele de acum?

Da, recunosc, nu imi place aceasta asociere. E ca si cand o agentie/o persoana ar avea multe reusite – campanii premiate, de impact etc. – si un minus in viata reala (indiferent care), iar lumea ar scoate in fata fix acel minus, lasand in spate orice realizare a respectivei agentii/persoane.

Voua cum vi se pare campania? Cum ii masurati succesul? Cat de corect e sa te folosesti de persoane cunoscute pentru a te promova?

Ca mica mentiune: este bine ca se promoveaza asemenea teste, ca se incearca educarea oamenilor in aceasta directie. Si da, este o zona mai dificil de promovat, dar parca am fi putut avea parte de alte vizualuri. In sfarsit, Doru mi-a spus ca au fost rugati sa retraga afisul, dar nu au facut-o. Gasiti articole pe subiect si la Doru, Ruxandra si pe TVdece.

etica

etica, imagine de pe Shutterstock

Share
58 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge