Reclama controversata si analizata: Veneris se foloseste de Eminescu
Am un subiect pe care nu stiu exact de unde sa il apuc pentru ca sunt mai multe unghiuri care merita sa fie luate in calcul. Pe scurt, un hit pentru autotestare BTS (boli cu transmitere sexuala) se foloseste de o poza foarte cunoscuta a poetului nostru Mihai Eminescu.
Dupa cum vedeti, in acest moment sunt 125 de share-uri si o sumedenie de comentarii. Daca veti avea vreme sa le cititi pe toate – le gasiti pe pagina lor oficiala – o sa vedeti ca sunt si pro si contra. Mai mult, unele dintre primele comentarii ii feiicita pe cei care au realizat campania pentru buzz-ul generat, pentru cat de multa valva s-a facut imediat cu privire la aceasta campanie si la produs.
Si aici ajungem la vestita dilema: bad publicity is good publicity? Chiar nu este important daca, din numarul total de share-uri si, mai important, de articole publicate si reactii generate, cele mai multe sunt negative? Conteaza mai mult ca s-a scris mult si ca produsul a ajuns sa aiba imediat notorietate?
Sau conteaza mai mult aspectul etic si bunul simt? Este de bun augur o asemenea asociere, reducerea unui autor extrem de prolific si a unui om extrem de inteligent – sa nu uitam de poezii, da, dar sa ne gandim si la articolele cu analize politice de pilda – la o problema de sanatate? Sa nu se tina oare deloc cont de tratamentele disponibile in acel moment fata de cele existente acum, ca de altfel si de mijloacele de protectie care puteau fi folosite atunci fata de cele de acum?
Da, recunosc, nu imi place aceasta asociere. E ca si cand o agentie/o persoana ar avea multe reusite – campanii premiate, de impact etc. – si un minus in viata reala (indiferent care), iar lumea ar scoate in fata fix acel minus, lasand in spate orice realizare a respectivei agentii/persoane.
Voua cum vi se pare campania? Cum ii masurati succesul? Cat de corect e sa te folosesti de persoane cunoscute pentru a te promova?
Ca mica mentiune: este bine ca se promoveaza asemenea teste, ca se incearca educarea oamenilor in aceasta directie. Si da, este o zona mai dificil de promovat, dar parca am fi putut avea parte de alte vizualuri. In sfarsit, Doru mi-a spus ca au fost rugati sa retraga afisul, dar nu au facut-o. Gasiti articole pe subiect si la Doru, Ruxandra si pe TVdece.
etica, imagine de pe Shutterstock
Insemnari similare
- 14 April 2016 George Clooney si Danny DeVito in prima reclama Nespresso in SUA
- 8 July 2012 Cosmote vs. Vodafone – in reclame sa ne batem
- 8 June 2012 Noul Chevrolet Aveo si reclama sa [neinspirata] din 2012
- 10 January 2012 2 reclame care imi plac. Una de la noi, una de la altii (nu spun cine si nici la ce e)
- 7 December 2011 Reclame analizate in aceasta saptamana
Related Posts
-
Inovatie sau incurcatura?
1 Comment | Oct 6, 2009
-
Valeu, muica, asta-i muzica si ea o artista?
4 Comments | May 15, 2010
-
Lista emoticoanelor Facebook pentru comentarii
7 Comments | Oct 14, 2012
-
Clio, Cosmopolitan si barbatul… sau era femeia?
No Comments | Apr 12, 2008
http://www.accentureclic.org
http://www.igniteview.net
The National Weather Service reports the area has brought in excess of 6 inches of rain since Saturday.
Forecasters say Montgomery County, just north of Houston, had some hail the length of golf balls. These components may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.
I really love this site. Help me a lot for me choosing the best snowblowers http://topsnowblower.net/snow-joe-sj621-review/. Thanks!
campania e aiurea. eminescu nu a murit de sifilis, e doar o legenda urbana care s-a propagat din nu stiu ce motive. oricum, nu mi se pare ok sa folosesti personalitati din literatura, istorie etc in campania ta, atat timp cat respectivii sunt morti si nu ai acordul lor sau al urmasilor pentru o astfel de campanie. e si cazul campaniei cec cu brancusi care nici macar nu e brancusi.
ar trebui interzise astfel de incercari toante de a vinde periute, cearsafuri sau seminte folosindu-te de personalitati care nu ti-au folosit periutele, cearsafurile sau semintele…