Cele patru tipuri de media si masurarea lor; modelul PESO #PR
|Constat ca sunt inca multi cei care nu au o viziune complete atunci cand vine vorba despre media si masurarea impactului activitatilor desfasurate de ei in cadrul strategiilor. Asa ca profit ca este duminica si va invit sa gasiti mai jos o sinteza a informatiilor despre aceste patru tipuri si despre modul in care poate fi masurat impactul lor facand apel la modelul PESO.
O sa pastrez denumirile din engleza – intrucat asa sunt cel mai usor de urmarit si de cercetat mai departe tipurile de media. Asadar exista: paid media (platite), earned media, owned media, shared media.
Paid media se refera, evident, la ceea ce se plateste. Earned media este considerat sinonim cu PR-ul – oamenii de relatii publice, prin cunostintele lor in media si prin materialele pe care le creeaza aduc vizibilitate. Owned media se refera la continutul pe care il creeaza compania – bloguri, articole etc., iar shared media se afla in stransa legatura cu owned media intrucat continutul, oricat de bun ar fi, este insuficient daca nu este si promovat, daca nu ajunge la tipurile de public tinta, astfel ca trebuie sa fie un continut care sa merite sa ajunga sa fie “sharuit”, dat mai departe de vizitatori in conturile lor din social media. Gasiti o prezentare pe larg a celor patru tipuri de media aici.
Am scris de mult timp ca PR-ul inseamna mai mult decat partea de relatii cu presa. Si nu sunt singura care vede lucrurile astfel, dupa cum nu sunt singura careia i se pare ca PR-ul este strans legat de marketing si ca, mai ales pentru clientii mici si medii, faci si marketing, nu doar PR, daca vrei sa ai succes.
Gini Dietrich de la Spin Sucks a prezentat modelul PESO (paid, earned, shared, owned media) cu tipurile de continut specific fiecarui tip de media in parte.
Sursa imagine: Spin Sucks
Tot Gini Dietrich a prezentat si tipurile de modalitati de masurare a PR-ului sintetizand cateva surse, la inceputul articolului, si apoi mergand pe o analiza detaliata a fiecarui tip de media. Un articol pe care va recomand sa il cititi si sa il aprofundati daca doriti sa lucrati in PR/marketing/comunicare. De la generare de lead-uri la performanta web, de la ambasadori de brand si pana la email marketing si social shares si multe-multe altele, toate modalitatile sunt incluse in articol si merita salvate pentru a fi urmarite in realizarea campaniilor de comunicare viitoare.
Foarte util articolul pentru a avea o viziune clara a modului in care poti obtine vizibilitate media si, evident, pentru a evalua mai corect investitiile in social reach.
Spre exemplu, reach-ul organic pe Facebook are o rata de conversie mult mai mare decat reach-ul platit.
Da, intotdeauna se pune accent pe ceea ce este “castigat cinstit”. Cu toate acestea, reach-ul organic este din ce in ce mai mic, data fiind strategia de publicitate a companiei.
Insa, intr-adevar, exista multiple modalitati in care o companie poate obtine vizibilitate.