Cand realizati o actiune incercati sa luati in calcul orice efect nedorit – sau despre KFC si Oprah
|La o prima vedere asocierea KFC Oprah ar fi de bun augur – pentru KFC. Se dau: o cunoscuta realizatoare TV – Oprah – extrem de vizibila si in afara televiziunii (inclusiv online) si KFC cunoscut furnizor de mancare tip fast-food.
De pe site-ul oficial al Oprah se putea downloada un cupon care sa duca la achizitionarea gratuita a unui meniu KFC. Toate bune si frumoase pana aici.
Va imaginati insa ce a urmat: oameni care au downloadat cuponul si au dat navala. Si… consecinta: cozi, probleme in a se tine promisiunea… Si o reactie oficiala, din parte KFC: “rain check” – amanare pentru o perioada a onorarii cupoanelor.
In concluzie acum pe site-ul Oprah, in cadrul acelui articol in care a fost cuponul apare si precizarea oficiala – il cititi aici.
Avem si stire Reuters – recenta, de pe 8 mai (intrucat toata situatia e recenta) – aici.
Concluzia e clara: asocierile de imagine sunt un instrument extraordinar de puternic – in PR si nu numai. Ideile pot fi o sumedenie insa atentie: inainte de a purcede pe un drum vedeti care sunt clar potentialele efecte negative si cum le-ati putea contracara.
In cazul de fata era clar ca lumea o sa dea buzna, o sa downloadeze acel cupon si se va duce la magazine…
..este un caz tipic de greseala de…mk! Din pacate, dupa aceste gafe compania trebuie sa faca eforturi serioase…. O zi placuta!
Intr-adevar multa vreme lucrezi la a scapa de urmele unei greseli. Perfect adevarat este si faptul ca avantajul in aceasta situatie al KFC a fost ca a iesit imediat cu declaratii oficiale de la cel mai inalt nivel, ca nu au refuzat sa onoreze comenzile – doar au solicitat sa fie amanate putin (ne putem imagina ce a insemnat ca volum de comenzi).
Mi se pare o asociere destul de curioasa. In emisiunile ei este promovat un stil de viata sanatos, probabil si in celelalte colaborari, astfel incat promovarea KFC e o surpriza nu doar pentru mine. Este interesant cum va influenta aceasta asociere imaginea ei in continuare.
Ultimul post al Anna: Ana (nu mai) are mere
Uf, KFC a avut ce a avut de castigat, bineinteles, si Oprah la capitolul “inca un cont de milioane”, dar cum sa se preteze la asa ceva? Sau pur si simplu nu este vointa ei, ci a miilor de oameni care ii stau in spate si o asigura ca imaginea ei, chiar daca va avea un pic de suferit, se va redresa. Sau deja dispune de prea multi bani si nu o mai intereseaza? Sau doreste sa atraga publicul fan fast-food-ului? Dubios…Pe mine, m-a dezamagit. Tocmai ea, care a facut eforturi mari ca sa ajunga la o greutate normala. Cat despre KFC, ii astept si pe ei cu vreo campanie CSR, cum fac astia de la Mc.
Daca nu ma insel, KFC-ul, in parteneriat cu PizzaHut au avut anul trecut, tot cam asa in toamna spre decembrie, in apropierea sarbatorilor de Iarna, o campanie de CSR pentru ajutorarea copiilor defavorizati din zonele rurale de a merge la liceu. Un gest destul de frumos din partea lor, mai ales ca de cate ori cumparai ceva persoanele de la casa chiar te intrebau daca esti de acord sa lasi cel putin 1 leu in urna campaniei, fie cash din restul primit, fie, in unele unitati, iti puteau deduce direct de pe card daca plateai prin POS. Evident, separat de costul comenzii facute. Un gest frumos chiar prin faptul ca erai intrebat daca vrei sa lasi si ti se explica scopul campaniei atat verbal de catre casieri cat si prin imagine, pe acele hartii promotionale asezate pe tavile de servit, nu doar lasata urna la dispozitie si cine vrea da, cine nu, nici nu se uita la ea. Cum e exemplul Mc, nu vreau sa critic, dar la ei urnele pt aceste campanii sunt de foarte multe ori goale tocmai fiindca nu esti instruit, tu ca si client, despre posibilitatea de a lasa ceva acolo, si mai ales PENTRU CE sunt asezate respectivele urne acolo. Oricum, pentru Romania mi se pare chiar o intentie draguta.
Da, multe lanturi au asemenea campanii – chiar si acum se desfasoara (cel putin am vazut recent la KFC cea cu scoala). Pe de alta parte, apropo de prezentare, depinde si de client. Eu una prefer sa nu ma bata la cap. Vad si eu afisele, stiu sa citesc si eu ce scrie pe cutii – mi se pare enervant sa imi spui sau sa imi ceri. Pentru cei care mananca des acolo devine chiar deranjant ca de fiecare data sa fii intrebat.
Dar asa cum spuneam sunt oameni si oameni. In final conteaza, in asemenea cazuri, sa se stranga cat mai multe fonduri 🙂