Pro si contra “inovatie” si “lider” in comunicate

Citeam recent un articol de pe TechCrunch.com legat de cuvintele care ar trebui sa lipseasca din comunicatele de presa.

Puteti gasi articolul aici: 10 Words I Would Love To See Banned From Press Releases.

Intr-adevar materialul ofera pentru fiecare cuvant in parte si argumente impotriva utilizarii lui. Si citindu-l nu poti sa nu fii de acord.

E pacat intr-adevar ca anumiti termeni – precum lider, inovatie, cel mai nou, bun etc. – au ajuns sa fie utilizati in exces, astfel incat, vorba autorului, toti sunt lideri, toti inoveaza si asa mai departe.

Pe de alta parte insa nu putem sa nu remarcam ca uneori sunt intr-adevar lucruri noi lansate. Sunt de asemenea firme care si-au castigat o pozitie de lider pe piata.

Insa intr-adevar atunci cand se ofera informatii de cele mai multe ori partea cu cel mai bun, cel mai nou, lider etc. este ignorata.

Accentul trebuie sa cada pe datele cu adevarat relevante. Daca aveti un singur element de comunicat, infatisati-l de la inceput. Nu asteptati sa ajunga in paragraful 4, pentru a avea cele mai mari sanse sa treaca neobservat.

Nu conteaza daca aveti alte informatii de umplutura.

Spre exemplu, lansati un nou soft. Nu incepeti comunicatul prezentandu-va vreun eveniment recent sau vreun premiu obtinut. Spuneti cum se numeste noul soft, ce face si continuati apoi cu elemente de tipul cui se adreseaza, facilitati etc. Daca veti incepe cu date de umplutura aveti foarte mari sanse ca acel comunicat sa nu fie nici macar bagat in seama. Niciun jurnalist nu trebuie sa stea sa citeasca tot comunicatul doar-doar la final o gasi ceva important.

La fel, daca vindeti bijuterii. Nu e importanta cifra de afaceri a anului trecut, cati cumparatori au fost si eventual cum a comandat lumea (online sau au luat de la magazin) daca de fapt doriti sa evidentiati o noua colectie.

In concluzie:

  • atentie, atentie si iar atentie la cum utilizati cuvintele in text si
  • atentie, atentie si iar atentie la cum organizati informatia astfel incat sa suscitati interesul de la bun inceput si sa oferiti pana in final si o perspectiva de ansamblu asupra problemei.
Share

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge