N-avem nevoie de PR

Suntem o firma mica – n-avem nevoie de PR. Mici inseamna si ca nu avem bani sa dam pentru PR asa ca iese din discutie. Poate mai incolo.

Produsele noastre se vand oricum – n-avem nevoie de PR. Daca avem acum clienti de ce am mai da bani pe PR – trebuie sa fim cumpatati. Investim doar cand e nevoie – si acum PRul nu are cu ce sa ne ajute.

Suntem cautati si noi nu ne promovam in presa – n-avem nevoie de PR. Noi punem accent pe relatiile create intre noi si clienti, produsele noastre se vand prin recomandare/programe de afiliere, nu are ce sa mai faca o agentie pentru noi.

Suntem la inceput – avem nevoie de vizibilitate maxima, de machete – n-avem nevoie de PR. PRul e mic si in final banii vorbesc: ai bani sa investesti in reclame, ai clienti. PRul o sa fie – poate – bun mai incolo la intretinerea imaginii – dar acum nu ne ajuta.

PRul costa prea mult – n-avem nevoie de PR. Mai bine investim in produsele noastre si facem noi ce putem decat sa lucram cu cineva pe PR. Nici specializarea unei persoane din cadrul firmei nu se justifica – pentru ca sunt mult prea mari preturile trainingurilor de PR, un cost prea mare pentru noi acum.

PRul e pentru evenimente de moda, vedete, politica sau mari marci noi… – n-avem nevoie de PR. Suntem site – n-avem nevoie de PR. Da’ ce, io sunt Xuleasca sa am nevoie de PR? Hai, domn’e sa fim seriosi, PRul e pentru vedete si alte prostii de genul asta – nu pentru noi.

PRul inseamna doar niste bani dati fara niciun folos deci – n-avem nevoie de PR. Daca PRistul ne spune ca nu exista o corelare foarte clara intre ce bani sunt dati pe PR si cate produse se vand, si daca oamenii/agentiile nu vor sa faca PR si sa aiba cota parte din vanzarile pe care le genereaza in mod direct, e clar ca e ceva suspicios cu PRul asta. E doar vorba de PR – inca unii care vor sa aduca in sapa de lemn afacerile.

Stateam de vorba inainte de mini-vacanta de Paste cu o persoana despre motivele pe care diverse persoane le ofera atunci cand spun ca nu au nevoie de PR.

Banii raman pe primul loc – fie ca exista impresia ca PRul ar trebui sa aduca niste efecte absolut “dadatoare pe spate”, imediate si cu doar 200 maxim 300 euro pentru maxim 2 luni, fie ca exista impresia ca PR (om intern sau colaborare cu agentie) isi permit doar marile companii.

Urmeaza apoi ideea ca PRul inseamna doar presa – un comunicat pe luna si gata. Minunea se intampla, clientii vin si se aseaza ordonat in coada de tip 2 cate 2 ca la scoala sa achizitioneze produsele companiei Y.

Of, cat de mult mai are PRul de muncit pentru el – cel putin la noi – si din pacate cat de putin se face! Voi ce alte motive pentru care companiile nu vor PR ati mai auzit?

Share
7 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge