Carpathian Garden, turismul, Romania si impactul negativ

Am incercat sa ma pastrez departe de acest subiect desi pana la urma e ceva ce are un impact asupra tuturor romanilor.

Si totusi vad ca lucrurile merg din rau in mai rau asa ca va propun astazi o altfel de perspectiva asupra a tot ceea ce se intampla acum cu noul brand de tara – Explore the Carpathian garden – cu turismul, problemele, scandalurile.

Sa o iau pe rand.

Se da un brand de tara. In fiecare an insa e schimbat si aproape ca nu exista nimic constant. Cum e cu imaginea pe termen lung, cu o strategie integrata care are activitati planificate in timp, mesaje-cheie bine alese in functie de public tinta si asa mai departe.

Unde e consistenta imaginii?

Vin apoi si va intreb daca nu cumva tot scandalul acesta cu frunza nu putea fi prevenit. Nu se putea face ceva care sa nu implice achizitie a nimic legat de design – tocmai ca sa nu fie probleme?

De fapt, ca mica paranteza, asta nu am inteles eu: cand cineva cumpara o fotografie pentru ceva – logo mai ales – de ce nu se achizitioneaza imaginea in exclusivitate? Toate siteurile de profil au aceasta optiune, iar costurile nu sunt enorm de mari (am vazut undeva pe la 500 eur sau 1500…). O idee asa ca sa nu mai ai probleme… zic si eu.

Am postat si un topic pe Forumul PRwave pe acest subiect, unde aveti si parerea presedintelui pe subiect. Si chiar insist asupra unei intrebari de acolo: care e oare impactul acestui scandal care iata ia amploare de la o zi la alta asupra Romaniei la nivel international. Considerati ca ne ajuta in vreun fel???

Am mai auzit pareri care spun ca nu oricine se poate pronunta cu privire la calitatea sau lipsa acesteia in cazul de fata. Corect, nu au toti studii – insa sunt multi cei care au experienta. Mai multa sau mai putina.

Am creat la un moment dat nume si logo pentru o companie din Germania care comercializeaza perle aduse din Franta. NICIO clipa nu am stat sa ne gandim la a copia un logo de undeva. Am muncit alaturi de client si au fost n variante luate in calcul, la unele am renuntat pentru ca altii luasera anumite nume. Am studiat concurenta si, in fine, am urmat toti pasii normali intr-un astfel de proces. Rezultatul a fost ceva creat special pentru client, apreciat la nivel international (s-a mers deja la expozitii in domeniu cu participare internationala).

La fel am facut naming alaturi de cele doua persoane implicate in proiect – Alina Popescu si Alina Fekete pentru CenusadeTrandafir. Asta ca sa nu adaug naming si logo pentru toate proiectele proprii si credeti-ma ca 2 sunt abia pe rol, in curs de lansare.

Dar sa revenim la Carpathian Garden. Acum nu ma intelegeti gresit. Sunt ferm convinsa ca muntii nostri pot fi priviti ca un punct de atractie la nivel international, si ca om care are inclusiv blog de travel – Travel – Moments in Time, care interactioneaza cu multi calatori de prin lumea intreaga pot sa confirm ca muntii sunt un atu al Romaniei. Dar va invit sa mergem mai departe si sa va intreb oare ce ii invitam pe oameni sa vada?

Va spun eu: nu le spunem despre mare lucru!

Am mers in concediu anul acesta in Apuseni. V-am spus deja asta, nu insist.

Dar adaug un element esential: NU exista siteuri pentru obiective turistice, prezentari oficiale ale locurilor pe care le poti vedea!

NU sunt disponibile nici macar in limba romana – nu mai zic de engleza. Pentru Scarisoara (despre care voi povesti pe blogul de travel) afli din pliantul oficial si eventual de pe pagina de Wikipedia. NU de undeva oficial. Siteul Salinei Turda arata de mai bine n-ar fi ca nu s-ar povesti. Iar la altele nu exista nimic in afara insemnarilor unor oameni.

Vi se pare firesc ca o persoana care calatoreste in tara ei sa se informeze dupa puncte de reper gasite pe siteul pensiunii sau pe bloguri???? Vi se pare normal sa stai sa iti intrebi prietenii ce e de vazut in zona?

Un turist care nu isi rezerva bilete musai cu traseu de la o agentie ce solutii are?

Ce vede el si ce stie el sa caute in gradina Carpatilor?

Si va mai dau un exemplu – nu din Carpati ci din Bucuresti. Stiti voi Muzeul Satului cel atat de vizitat si frumos? Da, l-am prezentat si eu pe Travel dorind sa il promovez. Si voiam sa dau link la informatii oficiale, interesante, la magazin si asa mai departe. Pot da link, siteul exista DAR e disponibil DOAR in limba romana. Da, un muzeu care atrage cred zilnic MULTI turisti straini are site doar in limba romana. Sa va zic cumva ca Viena ca oras are site in limba romana? Sau statiunea Veliko Tarnovo de la bulgari?

NU. In niciun caz NU zic ca noi nu putem. Ma intreb insa de ce nu o facem. NU cred ca sunt singura care isi da seama de toate cele de mai sus!

Asa ca revin si intreb: unde e consistenta la nivel de imagine daca tot vorbim de brand al Romaniei????

Update: Presedintele THR spune ca frunza e originala

Frunza e originala, dar va fi modificata

Chestiunile privitoare insa la ce se afla dincolo de logo si modul in care scandalul ne afecteaza pe toti raman in picioare.

Cititi si articolul acesta, de le WallStreet: Brandul ca o gradina carpatina

Share
25 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge