Barbatul face acum cumparaturile – mesajele trebuie sa se schimbe

La inceput de saptamana iata o stire care are la baza un studiu a carui concluzie este ca “51% of Men Are Primary Grocery Shoppers, but Few Believe Advertising Speaks to Them”.

Cercetarea a fost realizata de Yahoo pe un esantion de 2400 de barbati cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani. S-a remarcat ca mai mult de jumatate dintre ei se vad ca fiind persoanele care fac cu prioritate cumparaturi in casa.

Se stie ca ani la rand la conducere pe acest segment au fost femeile, mai precis mamele. De ani de zile s-au facut studii si s-au scris numeroase carti si articole in care toti cei care lucreaza in marketing si comunicare erau sfatuiti sa tina cont ca lista de cumparaturi e dictata de femeie si ca atare cu ea trebuie sa se comunice in primul rand. Studiul realizat de Yahoo rastoarna aceasta credinta. In articolul pe care l-am citit apare si precizarea ca s-ar putea ca unii barbati sa isi fi supraevaluat rolul lor in realizarea cumparaturilor – dar chiar si asa rezultatele studiului sunt importante pentru ca s-ar putea sa asistam la o perioada in care comunicarea pentru cumparaturi sa se modifice din punct de vedere al adresabilitatii.

Mi-a placut si citatul din finalul articolului: “Men need to be something other than invisible or buffoons in advertising.”

Cum stau insa oare lucrurile la noi? Vedem barbati care merg la cumparaturi – dar deseori au o lista in mana. Este aceasta realizata de ei – sau de sotie/prietena/mama? Voi ce ziceti?

Share
19 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge