Reclame de-acum si putina ironie – sau realitate

Stiu, nu e usor sa iti vina ACEA idee perfecta pentru o reclama, idee care sa poata fi pusa in practica si de cei de la productie, sa placa si clientului si evident si sa aiba impact in randul publicului vizat.

Inteleg si totusi ma sperie multitudinea de reclame care nu par a fi absolut deloc create in urma unei idei macar bune.

Stiu de asemenea si cum e cu faptul ca nu conteaza parerea tururor, conteaza rezultatele si mai ales ca publicul-tinta sa reactioneze. La unele reclame insa sunt parte a publicului-tinta si… nimic. Poate doar reactie adversa – in niciun caz de actiune in sensul dorit de ei.

Sa dau insa si niste exemple.

Dintr-o reclama (nu imi aduc acum aminte la ce produs din pacate) aflu ca unei doamne ii place sa aiba grija de spirit, corp si piele. Pai, ma scuzati va rog frumos, da’ pielea nu e parte din corp?!?!? Evident ca reclama promoveaza ceva bun pentru ingrijirea pielii dar…

Ma enerveaza apoi, sincer va spun, reclama noua de la Actimel – cu domnul care da zapada si in curte la vecini familia iesise si se juca cu mingea de plaja. Pana aici nimic deranjant, insa in momentul in care cei care se jucau, parintii, spun ca totul e in regula si au gestul acela pentru “ceva in plus”, in speta Actimel… ei bine gestul acela cu mana e….

Mai e acum o reclama la BCR – din seria cu cine faci banking – cu cei doi, sot si sotie, care raman fara benzina dar nu puteau plati cu cardul la o benzinarie si, desi asa cum subliniaza ea, mai au cash, el prefera sa impinga masina pana la urmatoarea benzinarie (aflata cine stie unde) ca altfel “pierd punctele”.

Recunosc ca nu mi-a placut deloc seria Maximia de la vodafone – desi am vazut ca a prins, ma uit la oameni si vad cum au inceput sa vorbeasca si cum totul e la maxim.

Apoi mai e reclama la Zuzu – cea cu ambii la micul dejun, el care ii spune “Buna dimineata, pisi!”, ea care bea Zuzu si se desteapta si il intreaba suspicioasa cine e pisi, el care bea si zambeste si ridica pisica de langa masa si totul e ok. Nu era mai distractiv daca nu amandoi faceau acelasi lucru ci doar unul dintre ei bea Zuzu – asa sunt pur si simplu egali. Ma rog, aici e o sugestie pentru viitor poate.

Exista si o reclama noua care imi place. E cea la un nou model Mercedes, cu moartea care apare langa sofer si ii spune “Sorry”, soferul se uita inapoi la drum si vede un obstacol dar reuseste sa franeze in conditii de siguranta si e randul omului sa ii spuna mortii “Sorry”.

Acestea sunt exemplele mele pe moment. Voua ce reclame din cele de acum nu va plac deloc? Aveti si vreuna care va place?

Share
77 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge