Produse vandute si consumabilele necesare ulterior – greseala de business?
|Stiu, stiu, aici e o rubrica cu traditie dedicata greselilor de PR. Dar iata ca astazi va propun sa discutam despre o greseala de business – asta daca nu vom descoperi impreuna ca e un mare interes de afaceri.
Dar sa incepem cu inceputul.
De aceasta data am chiar un exemplu personal. Am luat acum cativa ani o imprimanta – de fapt un aparat multifunctional, cu scanner inclus. Nu l-am ales pe cel mai nou si varf de gama in acea perioada (nu mi-l permiteam) dar nici pe cel mai vechi. Cand am facut alegerea ne-am uitat desigur si la consumabile – in speta sa existe cartusele necesare. Si erau din plin (sunt cartuse separate pentru fiecare culoare in parte din CMYK).
Dar iata ca nu trece jumatate de an si incepeam sa nu mai gasim asa de usor cartuse. Da, voiam cartuse originale, inclusiv pentru ca al meu sot spunea ca altfel e posibil sa se strice imprimanta.
Buun. Initial cartuse erau in Flanco, Altex, Diverta – chiar si in Cora sau Carrefour – pe multe siteuri online sau in magazine mai micute. Apoi incepeai sa gasesti doar online si nu de toate. Da, luai ce gaseai – vorba aceea negru se consuma oricum mai mult – si incercai sa ai un cartus de rezerva/culoare.
Numai ca nu merge asa – pentru ca la un moment dat nu am mai gasit cartuse originale. Nicaieri. Si aveam nevoie. Am amanat cat am putut si a trebuit sa luam unele compatibile. Am continuat in paralel sa cautam din cele originale.
Ah, mica precizare: pretul cartuselor era in permanenta crestere – evident, nu?
Bun, cautam, dar tot nu gasim. Asa ca am luat si setul 2 tot de cartuse compatibile.
Si iata ca imprimanta a inceput sa “faca figuri”. Acum am gasit – dupa multa vreme si nu toate dintr-un loc – si cartuse originale. Are cartuse originale – dar ia ghiciti ce s-a intamplat: nu mai printeaza color.
Evident ca vom gasi o solutie (adica e clar ca va trebui schimbata imprimanta). Importanta e insa esenta pentru ca aceasta poveste cu disponibilitatea consumabilelor post achizitie nu se intampla doar in IT.
Am vazut aparate la care nu mai gasesti piese – gen un aspirator la care se strica un mic cot sau ceva oricum neimportant, sau nu atat de vital incat sa fie nevoie sa schimbi aspiratorul. Evident la 2 ani de la achizitie, nicaieri nu gasesti o piesa asa ca e clar ca trebuie inlocuit.
Am vazut situatii similare pentru multe aparate utilizate in domenii diferite si de-aici intrebarea: e greseala de afaceri?
Se spune ca e foarte importanta partea de servicii post-vanzare. Si e drept, e importanta.
Numai ca nu trebuie sa ajung musai sa iau legatura cu tine companie – post-vanzare. E suficient ca eu sa am nevoie de un asemenea consumabil si sa nu il gasesc.
Acum un calcul: daca luam imprimanta pe care o dadeam de exemplu, ea avea garantie 2 ani. In mod normal, luata pe firma, te gandesti ca o vei avea minim 3 ani (inclusiv pentru amortizare). Oricum, nefiind folosita extrem de intens, nu te gandesti ca o vei arunca prea curand.
Asadar ar trebui ca din momentul in care tu companie-furnizor stii ca s-a facut ultima vanzare a acelui model de imprimanta (chiat ca o scoti din productie, dar a noastra s-a mai gasit multa vreme, probabil daca o caut online inca o mai gasesc) sa te gandesti sa oferi pentru minim 3 ani consumabilele necesare si, evident, service.
Sa intampin probleme la nici un an de la achizitie, sa se strice pentru ca tu nu ai asigurat o buna distributie a consumabilelor – ei bine, iata o problema.
Spuneam la inceput ca s-ar putea sa nu fie o greseala de business ci un mare interes. Sa vedem cum.
E logic de altfel: daca eu nu mai gasesc produsele necesare, trebuie sa cumpar ceva nou. Si-atunci inseamna ca in loc sa iau un consumabil, trebuie sa iti fac o noua vanzare. Tie sau concurentei.
Suma rezultata din vanzare e mai mare decat cea primita in urma comercializarii consumabilelor (desi pe termen lung si mai ales pentru cei care folosesc intens o imprimanta…). Oficial tu, furnizor, castigi mai mult. Iar eu, client, am mainile legate. Atat timp cat nu am cum sa fortez disponibilitatea cartuselor…
Si-acum vin si va intreb pe voi: ati trecut prin experiente similare?
Ce parere aveti de situatie: e greseala de afaceri sau interes pur material?
I am not sure where you’re getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for fantastic info I was looking for this info for my mission.
http://www.xn--11bn9erbde.com
Attractive section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Any way I will be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.
Forecasters say Montgomery County, just north of Houston, had some hail how big is golf balls. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.
CenterPoint Energy had about 6,900 businesses and homes still without electricity this afternoon as crews worked to regenerate power. Nearly 45,000 customers had lost electricity Saturday night.
‘life was imple’, February 25 featured Pat Cash vs. Krickstein. Cash won the junior titles at Wimbledon as well as the US Open in 1982 and continued to 1983, when he took over as youngest player to learn in the Davis Cup final. He won the decisive singles rubber against Joakim Nystrm as Australia defeated Sweden 32 to say the cup and won Wimbledon in 1987. Cash defeated Krickstein 26, 63, 108.
PC Garage si pozele/specificatiile care crzeaea obligatii contractuale Sunt patit recent si pot spune ca:- poza produsului e la fel (si nu e cea conforma cu realitatea :)) ), adica o mare zona neagra in realitate e gri in poza; DAR- desi una din specificatiile tehnice era pusa gresit (era chiar unul din motivele pentru care am luat produsul), dupa un schimb de mesaje cu ei si oferta de a returna produsul, am primit gratuit un accesoriu care sa compenseze problema.Deci pana la urma chiar gasesc o solutie si nu e doar de propaganda anuntul numai ca dureaza putin, ca orice alta chestie la noi.