Advertorial vs. recomandare pe blog

De cele mai multe ori o recomandare venita din partea unei surse apreciate de public (prieten, ruda, site, persoana influenta, lider de opinie etc.) are o valoare mult mai mare decat un anunt publicitar la acelasi produs/serviciu. Fireste ca daca recomandarea este realizata la un produs/serviciu cunoscut, promovat si prin publicitate, e mai usor sau bine.

Blogul are in sine “atasata” ideea de “comunitate” – inteleasa ca grup de oameni care citesc acel blog in mod regulat (evident cu “miscari de personal” firesti). O persoana are un anumit public. Nu cumva insa daca o companie doreste sa promoveze un produs/serviciu va avea rezultate mai bune daca se va intalni cu acel blogger sau va vorbi (la telefon ori utilizand emailul) si va discuta posibilitatea unui anunt tip recomandare/recenzie pe al sau blog? Intelegerea poate avea si implicatii financiare – o suma platita acelui blogger, poate implica oferirea gratuita a unui produs (gen telefon nou ori chiar masina daca se considera potrivit ori… cosmetice sau orice altceva).

Insemnarea de azi porneste de la o situatie remarcata de Raluca Zamfir si prezentata pe al sau blog aici. Asa dupa cum se remarca, se face trimitere la o insemnare de pe blogul lui Catalin Tolontan – un material scurt, publicitar, al unei banci. Daca initial, spune Raluca, era lasata activa optiunea de comentarii – aparand se pare unele mai putin “dragalase”- optiunea in cauza a fost dezactivata. Sa demonstreze cumva acele comentarii reticenta cititorilor de bloguri (fie ei la randu-le bloggeri, fie simpli cititori) la publicitatea nemascata? Sa fie un semn ca orice companie ar trebui sa se indrepte spre alte modalitati, adaptate online-ului?

Posibilitati ar fi: un banner de exemplu pe site si o recomandare. Sau o recenzie. Sau… – idei cu siguranta mai sunt. Nu incerc aici sa critic pe cineva, sau sa judec vreo abordare. Nu este locul meu si nici sarcina mea asta. Consider insa ca pe orice modalitate de promovare trebuie implementata cu cap: utilizand mijloacele aflate la dispozitie adaptand continutul insa.

Intr-o situatie in care cel ce scrie pe blog accepta publicitate – in acel format – si el isi asuma si reactiile si impactul pe care masura il are asupra sa.

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge