Drojdia proaspata nu e uscata

Sa spunem ca trebuie sa preparati ceva. Nu conteaza daca sunteti domn sau doamna pentru ca trebuie doar sa puneti niste ingrediente intr-un aparat in ordinea precizata in reteta si apoi sa asteptati ca produsul sa fie gata. Sa consideram ca trebuie sa si cumparati ingredientele – si unul dintre ele este drojdia. Ei bine e de dorit sa stiti daca trebuie sa luati drojdie proaspata sau uscata – intre ele fiind totusi o diferenta semnificativa. Nu puteti pune de exemplu 3/4 dintr-un pachet de drojdie proaspata crezand ca va avea acelasi efect precum 3/4 dintr-un pachet de drojdie uscata.

Sa trecem insa la afaceri si pr – intrucat acesta nu este totusi un blog culinar. Ideea din paragraful anterior isi pastreaza insa valabilitatea: trebuie sa fiti intotdeauna atenti la “ingredientele” pe care le utilizati atunci cand “preparati” “o reteta” (un plan, o strategie etc.). Mai mult, trebuie sa acordati o mare atentie si ulterior, in momentul implementarii acelei strategii, punerii in practica a acelui plan etc.

In situatia in care planul este elaborat de anumite persoane si este implementat de altele – din cadrul aceleiasi companii – lucrurile sunt destul de simple – intrucat se poate usor pastra legatura cu persoana care a gandit strategia/planul. Cand insa o agentie este angajata sa propuna un plan si clientul ramane in ipostaza de a-l implementa atunci lucrurile pot fi mai complicate.

Apar doua aspecte relevante: pe de o parte compania trebuie sa ceara cat mai multe detalii despre modalitatile in care strategia trebuie sa fie implementata (strategia trebuie sa fie clara si usor de utilizat de catre companie), iar pe de alta parte agentia trebuie sa gandeasca din perspectiva clientului care probabil nu are aceleasi idei (din moment ce a ales sa colaboreze cu o agentie).

Unii vor spune ca ideea ca o agentie sa realizeze strategia si clientul sa o implementeze nu este buna. Intr-adevar este de dorit ca agentia sa si implementeze planul/strategia. In conditiile in care compania nu isi permite sa plateasca si o taxa lunara pentru o agentie poate externaliza realizarea strategiei catre o agentie (si idei bune pot veni si de la agentii mari si de la agentii mai mici – cu costuri diverse in functie de marimea agentiei) si sa incerce sa implementeze intern strategia.

Intotdeauna insa cei ce se afla in zona implementarii trebuie sa acorde o deosebita atentie elementelor componente ale unei actiuni. A inlocui cu ceva care nu are aceleasi caracteristici si a nu adapta (include consecintele survenite ca urmare a diferentelor caracteristicilor fata de planul initial) intreaga actiune/plan conform noilor specificatii poate aduce reale prejudicii.

Drojdia proaspata nu e uscata si invers!

Share
48 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge