Analiza: Burger King face o oferta de pace. Raspunsul McDonald’s e…

Ieri a inceput un scandal care, cu siguranta, o sa duca la niste studii si analize – de afaceri dar, mai ales, in zona de marketing si comunicare. Inclusiv legate de comunicarea social media. Hai sa vedem cateva elemente cu privire la scandalul Burger King si McDonald’s si, deja faimosul, McWhopper.

Totul a inceput cu o scrisoare deschisa a Burger King prin care lantul invita McDonald’s sa i se alature in incercarea de a crea un McWhopper, un burger care ar combina ce au mai bun ambele companii si ar urma sa fie oferit intr-o singura zi: pe 21 septembrie 21, zi in care se sarbatoreste Ziua Pacii.

Scrisoare Burger King #PeaceDAy

Mentiune: am primit link direct la imagine pe Facebook, nu ii stiu sursa initiala.

Evident, Burger King a avut mult timp la dispozitie sa porneasca initiativa si sa gandeasca tot – dovada fiind crearea unui site dedicat noului sendvis si ideii: //mcwhopper.com/.

McDonald’s nu a avut la fel de mult timp la dispozitie. Si, evident, intr-o societate in care on-line-ul cere raspunsuri rapide, a trebuit sa ofere un raspuns rapid.

Acesta a venit sub forma unui mesaj publicat pe pagina de Facebook a McDonald’s in care CEO-ul companiei refuza invitatia.

McDonald's raspuns oficial

Din acest moment au inceput sa apara comentariile. Si articolele.

Evident, comentariile sunt negative la adresa McDonald’s. Si articolele mentioneaza faptul ca acest lant a refuzat propunerea Burger King.

Interesant insa este faptul ca accentul nu cade pe... contra-oferta McDonald’s, respectiv aceea de a se asocia in ceva cu impact mai mare si cu o semnificatie mai importanta.

Si de aici pot porni cateva perspective – eu incerc sa le schitez prin intermediul unor intrebari pe care va invit sa vi le puneti, prin prisma carora va invit sa analizati campania, intrebari la care va invit sa raspundeti si, mai ales, intrebari de la care va invit sa porniti si sa construiti si altele.

Avea oare Burger King impresia ca va primi un raspuns pozitiv, sau a creat totul mizand tocmai pe un refuz care, stiau, le-ar aduce beneficii de imagine si articole pozitive?

Fanii McDonald’s sunt oare de partea Burger King?

Va raspunde Burger King invitatiei de a face ceva cu importanta mai mare, sau va pune accent pe propunerea lor respinsa?

Urmarea Burger King sa declanseze o criza a McDonald’s?

Sa luam in calcul cateva aspecte:

  • S-a ales o modalitate de comunicare prin care este clar ca nu s-a urmarit ca propunerea sa ajunga la McDonald’s, ci la public.
  • Anuntul are clar o atitudine condescendenta a Burger King, mascata sub aparenta dorinta de a face pace si de a face ceva interesant, fara a solicita multe resurse ale McDonald’s.

Desi pot intelege perfect reactia CEO-ului McDonald’s – inclusiv finalul cu apelul telefonic pentru o asemenea propunere – nu pot sa nu imi dau seama ca fix pe un asemenea raspuns – grabit, iritat – se miza si sa nu spun ca, desi, repet, il pot intelege, ca sa se evite un scandal trebuia sa se raspunda dupa ceva timp, eventual gandindu-se la ce si cum sa implice McDonald’s fara a se limita la cativa angajati care sa ajute la combinatul ingredientelor, dupa cum sugera Burger King.

Cum spuneam, aceasta situatie este clar una care merita analizata in detaliu. Merita ca peste ceva timp sa se faca o analiza – cu articolele publicate, cu impactul lor, eventual cu detalii despre vanzari (daca a fost ceva in plus la Burger King si cat si daca a fost in minus la McDonald’s si cat). La fel, ar fi de urmarit si cu ce campanii/idei va veni McDonald’s pe viitor ca sa apara articole pozitive despre companie.

Interesante ar trebui sa fie si continuarile – raspunsurile si actiunile Burger King dupa refuzul McDonald’s (nu a mai zis nimic) si raspunsurile/interviurile CEO-ului sau ale altor persoane din partea McDonald’s.

Cert este ca momentan Burger King a creat ceva ce amuza lumea – site-ul si ideea sendvisului sunt „sharuite” de zor – si a generat discutii (cum demult nu s-a mai discutat despre companie).

Voua cum vi se pare scandalul?

Share
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge