Starbucks Frappula in Romania sau cand numele nu e verificat cum trebuie

Ati citit bine. Cu ocazia Halloween, Starbucks lanseaza Starbucks Frappula, o bautura cu care spera sa aiba mare succes.

Numele vine de la Dracula si frappucino si avem de-a face cu acelasi proces semantic precum la Alintaroma la Jacobs.

starbucks frappula
Starbucks Frappula

Acum, teoria zice ca atunci cand lansezi un produs si faci naming analizezi cum suna acel nume in toate limbile din tarile unde va fi folosit. Si mai ales in tara din care ai preluat inspiratia. Aceasta analiza urmareste evitarea situatiilor jenante, amuzante in care marca ar fi mai degraba subiect de glume si nu ar avea impactul pozitiv dorit.

Nu stiu daca Starbucks Romania va comercializa produsul – sau cu ce denumire, dar e clar ca atunci cand Starbuks a ales Frappula NU a intrebat pe nimeni din Romania daca e OK, daca l-ar putea folosi si aici.

Culmea e ca nici nu mai conteaza daca vor lansa produsul si in tara noastra sub acest nume, se va rade destul de mult in zilele acestea pornind de la acest nume. In plus, in zilele noastre on-line-ul face ca totul sa fie raspandit pretutindeni, romanii inteleg oricum engleza, asa ca stirea despre produs poate fi oricum aflata de ei…

Si daca totusi vine in Romania produsul si daca nu Frappula, atunci cum sa se numeasca?

Share
19 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge