ACELASI – dar pe care sa-l aleg?
|Sambata la mine este – de cele mai multe ori – zi de cumparaturi. Si tot de cele mai multe ori se intampla sa aleg sa merg intr-un hypermarket tocmai pentru a scapa mai repede.
Buuun. La fel am facut si ieri. Doar ca nu a fost ca de obicei. Ieri am fost pusa in situatia de a alege: sa iau un produs la un pret mai mare sau mai mic cu 10 bani? Adica, ACELASI PRODUS era comercializat la 2 preturi diferite. Prima data am stat si m-am uitat considerand ca e vorba despre produse diferite. Si intamplarea face ca eu nu acest produs il folosesc, ci unul concurent, asa ca am acordat o si mai mare atentie situatiei ivite. Stand insa in fata raftului am remarcat acelasi produs pe 2 rafturi, culmea asezat si unul deasupra celuilalt. Stupoare insa – preturile difereau. Am zis in sinea mea ca ar fi cazul sa citesc etichetele – nu se poate, trebuie sa fie o diferenta credeam. Doar ca… in afara de data de productie – nimic deosebit.
Aceeasi Marie cu alta palarie cum s-ar zice si cum de altfel se si vede in poza de mai sus. Intrebarea mea este: de ce e una dintre palarii mai scumpa? (a se observa ca cu cat e produsul plasat mai sus, cu atat palaria e mai scumpa)
Postul acesta nu e o antireclama. De asa ceva sunt sigura ca se pot ocupa oricand altii. Stau insa si ma intreb ce strategie/stratagema complicata de marketing/vanzari poate sta in spatele unei astfel de situatii. Stau de asemenea si ma intreb cat de benefica este. Merg mai departe cu rationamentul si din punctul de vedere al consumatorului ma intreb care pret e real – probabil ca oricine isi doreste sa fie ce mai mic pretul real, insa…. Nu e vorba in cazul de fata de o diferenta semnificativa. Dar nu e prima data cand am intalnit astfel de diferente – la alte produse si in alte locuri – e adevarat. Oare un pic de atentie e chiar atat de greu de acordat?
Later edit: Acum, daca stau bine sa ma gandesc cred ca imi dau seama de ce cu un raft mai sus pretul e mai mare. Ma mir ca nu m-am prins din prima ca sa zic asa. Raspunsul era oricum in fata ochilor mei: din moment ce in dreapta pretului e o sageata cu varful in sus – e clar ca un raft mai sus va fi un pret mai mare, cu un raft si mai sus un pret mai mare decat anteriorul care era mai mare oricum decat initialul si tot asa, NU?!?
Un blog modern, original si pasionant! Felicitari Loredana!
Nu au nici o strategie, Loredana. Sunt mii de firme in romania care nu au nici o strategie de brand, de marketing, de PR. Asta e.
Stiu ei foarte bine de ce fac asa!Nu sunt eu expert in comunicare,marketing sau management,dar am fost pus si eu in acest tip de situatie.M-am tot gindit de ce la acelasi produs in acelasi magazin doua preturi diferite!
Am cumparat cite unul din fiecare-asa de curios-si acasa le-am intors pe toate fetele!Bingo!Era termenul de valabilitate:unul expira peste 5 zile iar celalalt peste 2 luni!Diferenta de pret nu era mare dar suficient cit sa puna cumparatorul roman “botul”.
Ca de,doar nu o sa piarda ei!
Si la o adica,totusi,de ce nu am facut eu lucrul acesta in magazin,ca doar nu fugea nimeni dupa mine?
Corect,
la asta m-am gandit si eu initial – ca de aceea zic si in post ca in afara de data producerii nimic nu difera. Am uitat insa din pacate sa spun si cat de mare e diferenta: de o luna – adica produsul cu 10 bani mai ieftin e valabil inca 11 luni, celalalt 12.
Insa si eu am intalnit situatii cu solduri, reduceri sau altele apropo de termenul de valabilitate – just comentariu:)
Dragii mei,diferenta de pret nu o face termenul de valabilitate ci codul de bare.La casele de marcaj, nu se taxeaza valabilitatea.Pa!
daca codul de bare era acelasi .. atunci si pretul ar fi fost acelasi … si ar fi fost vb. de neglijenta umana .. ca am vaut eu cum se ascund, chicotesc si rad printre rafturi angajatii de la supermarket.. .. e chiar fun .. hmm. poate ma las de meserie si ma fac lucrator comercial … as cunoaste fete in fiecare zi…
O alta perspectiva si posibila solutie. Multumesc. Din pacate insa pica si aceasta – ca produsele au acelasi cod de bare – doar daca nu era vreo eticheta care sa le diferentieze (eventual la fel ca hainele imparatului – pe care sa nu o fi observat).
PS: daca iti schimbi munca inseamna ca o sa am tips din interior cand mai sunt astfel de greseli 😛 ?
pt cristi!
codul de bare este una iar codul de bare intern (de firma) este altul!
am mai intrebat si eu pe altii cum se manevreaza si produsul si clientul!
apropo!stiai ca acelasi produs fabricat in doua tari diferite au coduri de bare diferite?-codul de tara-codul de producator-codul produsului-aceasta este ordinea in care se citesc cele 13 cifrea EAN
Nu se ocupa nimeni de imaginea produsului, si prin urmare nici de situarea si pretul de la raft…trist pentru producator care a angajat o echipa de merchandiseri si care nu isi fac treaba…de ce? pentru ca se doarme in front…(ce rea sunt!)
Desi vad ca acest post este foarte vechi imi permit sa imi dau cu parerea sperand ca cineva o sa imi bage comentariul in seama.
s-a gandit cineva la faptul ca diferenta de pret putea sa fie cauzata de diferenta de stoc?
legea romana prevede faptul ca, in momentul in care iti reinoiesti stocul modificandu-i pretul, produsele din vechiul stoc vor fi vandute la pret vechi. Nu stiu exact cum s-ar putea face asta in supermarket luand in calcul codul de bare, dar acesta poate fi un aspect demn de luat in calcul 😉
Hi everyone, it’s my first pay a quick visit at this web page, and piece of writing is really fruitful designed for me, keep up posting these articles or reviews.