ACELASI – dar pe care sa-l aleg?

Sambata la mine este – de cele mai multe ori – zi de cumparaturi. Si tot de cele mai multe ori se intampla sa aleg sa merg intr-un hypermarket tocmai pentru a scapa mai repede.

Buuun. La fel am facut si ieri. Doar ca nu a fost ca de obicei. Ieri am fost pusa in situatia de a alege: sa iau un produs la un pret mai mare sau mai mic cu 10 bani? Adica, ACELASI PRODUS era comercializat la 2 preturi diferite. Prima data am stat si m-am uitat considerand ca e vorba despre produse diferite. Si intamplarea face ca eu nu acest produs il folosesc, ci unul concurent, asa ca am acordat o si mai mare atentie situatiei ivite. Stand insa in fata raftului am remarcat acelasi produs pe 2 rafturi, culmea asezat si unul deasupra celuilalt. Stupoare insa – preturile difereau. Am zis in sinea mea ca ar fi cazul sa citesc etichetele – nu se poate, trebuie sa fie o diferenta credeam. Doar ca… in afara de data de productie – nimic deosebit.

ACE1

Aceeasi Marie cu alta palarie cum s-ar zice si cum de altfel se si vede in poza de mai sus. Intrebarea mea este: de ce e una dintre palarii mai scumpa? (a se observa ca cu cat e produsul plasat mai sus, cu atat palaria e mai scumpa)

Postul acesta nu e o antireclama. De asa ceva sunt sigura ca se pot ocupa oricand altii. Stau insa si ma intreb ce strategie/stratagema complicata de marketing/vanzari poate sta in spatele unei astfel de situatii. Stau de asemenea si ma intreb cat de benefica este. Merg mai departe cu rationamentul si din punctul de vedere al consumatorului ma intreb care pret e real – probabil ca oricine isi doreste sa fie ce mai mic pretul real, insa…. Nu e vorba in cazul de fata de o diferenta semnificativa. Dar nu e prima data cand am intalnit astfel de diferente – la alte produse si in alte locuri – e adevarat. Oare un pic de atentie e chiar atat de greu de acordat?

ACE2

Later edit: Acum, daca stau bine sa ma gandesc cred ca imi dau seama de ce cu un raft mai sus pretul e mai mare. Ma mir ca nu m-am prins din prima ca sa zic asa. Raspunsul era oricum in fata ochilor mei: din moment ce in dreapta pretului e o sageata cu varful in sus – e clar ca un raft mai sus va fi un pret mai mare, cu un raft si mai sus un pret mai mare decat anteriorul care era mai mare oricum decat initialul si tot asa, NU?!?

Share
11 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge