Logan – reclame si imagine
|Vorbeam intr-un post anterior de Logan. Astazi prezint si 3 reclame.
Prima este de fapt o prezentare – amuzant realizata si cu accentuarea detaliilor si specificatiilor masinii – modelul Logan Van:
Urmatoarele 2 reclame sunt in spaniola dar traduse in engleza. Cum sunt aceste reclame? Cum vi se pare pozitionarea: ~ face ceea ce fac si alte masini, doar ca este mult mai ieftina?
Vizionati si comentati 🙂
si cea de-a doua este:
Later edit: am constatat ca ultimele 2 reclame au fost postate si pe Automarket.
Insemnari similare
7 Comments
am urmarit spoturile. masina noastra este ieftina. nu cea mai ieftina … dar ieftina. inafara de asta, mai are 2 mari avantaje: poti folosi atat faza scurta cat si faza lunga, iar portbagajul functioneaza.
dintre toate lucrurile pe care le face masina noastra ieftina … astea 2 sunt cele mai marete. noi nu avem o masina spatioasa, de incredere, vre-un design placut sau vre-un motor puternic. masina noastra are faruri si portbagaj.
tare nu? …. nu pre … portbagaj functional si far .. pot sa-mi pun si pe bicicleta… ca doar sunt roman nu ?
da…
ceva de genul: “daca vrei sa NU ai nimic de spus despre masina ta, ia-ti un logan!”
mi s-o parut interesant ca se bazeaza de fapt pe unul din elementele fundamentale ale deciziei de cumparare a unei masini: nevoia de a avea un acoperis, de a se transporta, si de a nu-i ploua.
iar oamenii astia, daca au probleme cu “lungimea”, merg la un doctor specialist si-si fac un transplant (ca sa zic asa)… adevarat, asta ultima remarca e ptr. fanii de alde “bmw-cu-orice-pret”.
as zice totusi ca, ptr. asa o idee de pozitionare, 8000 euroi e mult prea mult.
probabil undeva pe la 2.500 euro se acopera costurile de productie, pana la 5000 salariile nenumaratilor directori globali, continentali, regionali, nationali, teritoriali & publicitatea internationala… si pana la 8000 e profitu’, dragu’ de el!
da’ daca faci o masina ptr. oameni simpli, nici nu ai nevoie de atatea straturi de directori… iar in loc de publicitate globala, poti pur si simplu sa faci niste postere A0 si sa le lipesti pe peretele exterior de la reprezentntele tale din toate orasele mari, medii si mici din toate tarile vizate. si atunci masina asta care nu are dotari si nu se prea lauda cu nimic o sa coste cat merita, adica o suma suportabila de cate oamenii simplu.
Interesante parerile. Sincer – cand te uiti la aceste reclame poti sa ai cel putin doua reactii. Prima e cea de mirare – ca merge, ca iata face acelasi lucru pe care il face orice masina – si te mira faptul pentru simplul motiv ca ai dat mult mai putin pe ea pentru aceleasi chestii. O alta ar fi ca te mira ca la atat de putini bani chiar functioneaza. Sa le spunem ca ar fi interpretari generale – de la care fireste se poate merge mai departe. Fireste ca vom judeca masinile si dupa ce reclame au fost la noi – banuiesc ca vi le aduceti aminte – inclusiv cea pentru Prestige – modelul nou. Le vom judeca si prin paralela cu alte marci de renume. Dar trebuie sa tinem cont si de pozitionare si de tara unde se vinde si de oamenii care o cumpara.
Reclama a vrut sa starneasca un zambet – a reusit. A vrut sa starneasca o controversa? Poate va reusi. A vrut sa ne faca sa ne aducem aminte de ea – pai… cam reuseste si acest lucru – pentru simplul motiv ca ne vom aminti poate in cursul unor conversatii de ea si o vom mentiona, altii o vor cauta, vedea etc.
Daca vorbim de structura organizationala, lucrurile se complica – tinand cont de compania franceza legata implicit de Dacia de cativa ani buni.
Daca insa vorbimd e profit per masina… atunci pot oferi acest link care poate va aduce noi discutii ;).
apropo de treaba cu “sa starneasca discutii”… hmm, ma gandesc ca si Seinfeld o starnit discutii nu ptr. ca era un serial despre nimic, cum zicea un personaj prin film (intr-un truc extrem de “artistic” de a amesteca si confuza realitatea privitorului din fata tv-ului cu aparenta realitate a personajelor), ci o fost cnoscut ptr. ca era despre “ceva”, si inca destul de consistent ca multa lume sa fie “pe spate” dupa serial.
acest logan din reclame, insa… parca chiar nu spune nimic. doara noua, cei care inca il consideram al nostru (desi nu avem absoluti nici un cuvant de spus, ba in plus am platit suprapret ca sa-l cumparam ptr. institutii guvernamentale de la noi, in perioada cand inca era un necunoscut pe piata mondiala), deci numai noi mai pierdem vremea sa evaluam asa in detaliu si cu implicare…
despre profituri, ca e interesant…
mai ca-mi veni sa plang dupa mercedes, care banui ca are asa multe inovatii de amortizat (si contabilul lor insista sa le amortizeze in maxim 6 luni, banuiesc), ca iaca cum din suprapretul masinilor lor mai ca nu ramane nimic… uff, grea viata uneori.
iara despre audi… chiar, aia ce scuza au? ca inovatie – iok, calitate fantastica – iok, motoare ultrasport (ultra-scumpe de realizat si optimizat) – iok… astia de ce n-au profit, ca si masinile lor is intotdeauna mai scumpe cu macar 15% decat altele similare.
chiar nu mai inteleg prea clar de ce mai insista astia sa lucreze in domeniu?
de ce mai ia ford cate 20 de miliarde de dolari imprumut sa se mentina in asa o industrie cu asa o rata INFIMA a profitului?…
Ce parere aveti despre prima reclama-prezentare? Prin comparatie cu aceste reclame din afara, cum sunt cele de la noi?
Hamburger-type of breaded with ground beef, whose portion was formed in the flat, round cake, and then fried or baked Broil (Grill). As prepared hamburger is usually placed between two pieces of lightly, laterally cut rolls (which allows him to eat by holding in the hand, without the aid of cutlery). hamburger