Purtatorii de imagine – asa da… dar asa nu!

De-a lungul timpului multe companii isi aleg purtatori de imagine. Ei trebuie sa fie reprezentativi si sa faca cinste in orice moment si ipostaza institutiei pe care o reprezinta.

Fenomenul este intalnit cu multi ani in urma, iar acum este extrem de raspandit, atat la noi, cat si in strainatate. Persoana selectata sa fie purtatorul de imagine al unei companii trebuie sa aiba legatura cu acea marca, sa se potriveasca brandului promovat. Personalitatea puratorului de imagine trebuie sa fie concordanta cu cea a companiei/produsului/programului pe care o/il reprezinta. Sunt alese vedete din diverse zone – ex. Salma Hayek acum este purtatoarea de imagine Avon, iar la noi Andreea Marin este purtatoarea de imagine a unei campanii de comunicare realizata de Fundatia “Copii Sanatosi” si Mihaela Radulescu pentru purtator lupta impotriva cancerului la san.

As zice – apropo de un post anterior – ca si Tom Cruise este un purtator de imagine pentru scientologi. La noi Magda Catone poate fi asociata cu imaginea Bonux – aparand in toate reclamele pentru acest produs. Mai aveti si alte exemple de purtatori de imagine recunoscuti si care au facut cu adevarat diferenta?

Oricum, acestea ar fi exemplele pentru asa da. Exista insa si asa nu? Cu siguranta. Exemple recente?

Putem sa ne gandim la Paul Wolfowitz ca la un purtator de imagine? O persoana cunoscuta, cu activitati diverse realizate, care acum este presedintele Bancii Mondiale – asadar omul care apare si reprezinta o institutie extrem de importanta. Banuiesc ca ati aflat de incidentul cu ciorapii – invitat sa intre intr-o moschee, dupa scoaterea pantofilor s-a remarcat faptul ca ambii ciorapi erau rupti. Stirea a facut inconjurul lumii. Iata aici un material din Moldova cu pareri diverse despre “saracul om bogat”. Si in Romania s-a scris mult despre acest incident – iar stirea a fost popularizata si la televiziuni. Imaginile au facut inconjurul lumii si pe Internet. Se pare ca pana la urma gazdele (turcii) il vor aproviziona pe Wolfowitz cu perechi de sosete (cititi aici mai multe detalii)

Care sunt consecintele acestei intamplari? Cu siguranta momentul este unul jenant. E amuzant (ca sa ramanem intr-un ton diplomat) ca presedintele Bancii Mondiale are ciorapii rupti. E posibil sa fie asa pentru simplul motiv ca unghiile nu erau taiate bine si au perforat ciorapii. Dar era oare realizat un drum atat de lung incat sa fi avut cand sa se rupa? Sa fi plecat fara toate bagajele necesare? Cum se poate repara o astfel de greseala? – pentru ca intr-adevar intamplarea reprezinta o provocare pentru cei ce seocupa de imaginea sa.

Voi ce parere aveti? Ce inseamna a fi un purtator de imagine? Este o functie? Reprezinta doar o obligatie contractuala? Este un job full time sau doar in conditii oficiale? E ceva ce se realizeaza din suflet sau pentru bani? Care ar fi cei mai cunoscuti purtatori de imagine? Cat de bine este ca o persoana sa fie purtatorul de imagine pentru mai multe institutii sau produse in acelasi timp? E acceptabil in cazul in care produsele sunt complementare, dar va mai aduceti aminte de momentul in care un cunoscut fotbalist roman aparea pe afisele pentru o publicatie dedicata barbatilor si pentru un ziar?

Aveti produse pe care le cumparati sau marci care va sunt dragi pentru ca o persoana anume este purtatorul lor de imagine? Dar invers – aveti momente cand nu cumparati ceva, ori poate chiar un pic de aversiune fata de un brand pentru ca persoana reprezentativa la nivel de imagine nu va place?

Ce ale momente penibile cunoasteti? Care sunt strategiile de revenire dupa o asemenea… patanie?

Share
10 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge