Cata relevanta mai au reclamele?
|Titlul este unul generos si inainte de a primi raspunsuri de tipul: cum poti sa pui o asemenea intrebare? vin si adaug:
Cata relevanta mai are o reclama intr-o mare de reclame?
Stau si ma uit in tot felul de reviste si materiale. E una sa ai reclame la… carti de exemplu de la aceeasi editura – sau edituri diferite – stranse laolalta, insa cand ajungi ca in acelasi loc sa ai una peste alta 20 de firme care produc jaluzele verticale… nu poti sa nu te intrebi ce efect mai au aceste reclame.
Cat mai conteaza designul? cat textul? si oare se justifica banii dati pe o astfel de reclama – sau trebuie identificate acele locuri unde nu sunt poate doar din domeniu reclamele insa pot fi de impact?
De ce – ca sa dau un singur exemplu – ne gandim sa punem reclame la agentii de asigurare in primul rand pe site-uri de profil – o campanie pe toate aceste site-uri – si nu se iau decat apoi (daca mai raman bani in buget) si alte site-uri (de afaceri, de informare, care se adreseaza oamenilor vizati de companie) in calcul?
De ce as recomanda unui client (sa spunem unui centru de frumusete sau unei firme care comercializeaza masini) sa apara “agresiv” – cu materiale si reclame in reviste de profil unde s-ar pierde intr-o mare de reclame, cand, daca vorbim de reclame – poate aparea in alte locuri unde ar castiga prin a nu fi alaturi de concurenti?
Sau, mai bine, de ce nu am ramane la comunicarea si PR-ul realizate in baza strategiei de relatii publice care oricum are un impact mult mai mare decat o reclama (si evident si la nivel de costuri se simt diferentele)?
Intr-o mare de reclame,reclama firmei mele daca este total necunoscuta nu are nici o relevanta,dar daca eu vin cu o mica chestie in plus(o reducere destul de consistenta primilor 100 de clienti noi,pretul putin mai mic decat al altei firme cunoscute,un montaj mai rapid si o garantie mai mare)atunci am o sansa sa fiu cunoscut si sa intru pe piata.Important este ca tot ce am promis sa se intample,cei de la montaj sa fie draguti si sa nu accepte nici macar un leu daca le este oferit,iar marfa sa fie de calitate.Atunci se duce vorba despre ei foarte repede si vor intra in sistem pe usa din fata.Cunosc la ora actuala firme cunoscute cu “holograma”ca simbol al autenticitatii care nu respecta termenele,marfa este din ce in ce mai prost finisata si cei de la montaj fumeaza in casa fara sa te intrebe ,lucreaza in sictir si prost.Se milogesc ca sa le mai oferi ceva in plus fata de suma trecuta in factura.Cazuri sunt foarte multe.Ar trebui sa scriu doua zile si doua nopti si tot nu as termina.
Cel mai bun lucru este ca o firma sa comunice in permanenta cu PR-ul.Aceasta este cea mai buna strategie,avand un impact mai mare decat orice reclama.
pai, eu aveam impresia ca este de multa vreme lamurit faptul ca reclamele NU prea functioneaza… de asta inteleg ca s-au si dezvoltat directii noi, catre tehnici de manipulare foarte “subversive”.
eu cred ca masiva cheltuire pe publicitate este efectul esecului profesional provocat de inertia mentala a unor oameni slab pregatiti. si ma mai gandesc ca coca-cola are un succes urias nu ptr. ca face reclame colorate si multe, ci pentru ca a reusit sa nu fie imitata suficient de bine in timp ce a creat senzatia ca ar oferi un “ceva” foarte rewarding cumparatorilor (“chestie” care este posibil sa fie complet falsa).