Unii vanzatori de masini nu stiu sa te “prinda”
|Te duci sa cumperi ceva. Te astepti sa fii sfatuit cum se cuvine si sa ti se recomande ce ti se potriveste. E valabil la parfumuri. E valabil si pentru jeansi (desi o prietena a mea voia sa isi ia eansi de un anumit tip – clar stiut si descris – de peste 400 lei – si cu toate acestea vanzatoarele in loc sa ii arate si sa ii ofere ce are nevoie ori ridicau din umeri, ori o trimiteau pe ea sa caute).
Este valabil si pentru vanzatorii de masini. De la reprezentantele directe in Romania (nici macar de la dealer). De la masina de renume.
Spre exemplu am fost in weekend la un drive test cu un Citroen C4. Ma gandesc sa schimb masina si este una dintre optiuni. Nu dorim sa ne luam cel mai ieftin model ci unul cu optiuni si mai ales cu partea de siguranta bine pusa la punct.
Vorbim cu vanzatoarea. Ii spun clar: ce se poate oferi in 15000 euro Fara TVA. Imi face o oferta – motorizare diesel si una benzina (noi suntem interesati de diesel mai degraba).
Mergem si la un drive test. Ok. Toate bune si frumoase.
Ca astazi sa aflam ca in aceiasi bani si cu aceleasi dotari ai un C5 – model superior – mai ales ca ii spusesem si ce tip de masina vreau (C5 era si e clar mai potrivit insa noi credeam ca e prea scump).
Deci: Ce fel de vanzator este cel ce nu stie sa recomande ce are in oferta? (mai ales ca se anunta mari schimbari legate de Citroen, dupa cum scrie Cotidianul) Ce fel de imagine isi face acea firma? Cum se poate sa existe o astfel de oferta si sa nu fie prezentata – orientativ, prin comparatie, ca doar e aceeasi suma.
Acesta nu este insa un post in care sa ma plang de oamenii de la o anumita firma. Nu. Este insa un post in care doresc sa subliniez ca este foarte important si vanzatorul in tot ceea ce tine de afacere si de imagine. Ca fara profesionalism la cel ce relationeaza practic direct cu consumatorul/clientul (pentru ca situatia este identica in cazul serviciilor, nu doar in cel al produselor) compania are foarte mult de pierdut. Ca imagine si de asemenea si financiar. Pe termen scurt, mediu si lung.
Chestia cu vanzatorii este boala grea si foarte veche. Nu am intalnit pana acum un vanzator care sa-ti ofere date despre produsul pe care vrei sa-l achizitionezi. Majoritatea datelor sunt trecute pe o eticheta care troneaza frumos in fata respectivului produs iar daca vrei ceva date suplimentare toti dau din umeri neputand sa te informeze. Va prezint doua cazuri ca sa va edificati. Primul s-a petrecut in Carefour unde doream sa achizitionez o combina muzicala. L-am rugat pe vanzator sa-mi puna un CD si o caseta sa vad cum functioneaza si cum se aude in boxe. S-a uitat la mine ca la o minune zicandu-mi ca nu poate, ca nu are CD si caseta, decat pe radio. Nu a stiut sa monteze boxele, pentru ca eu i-am cerut un model care nu era deja pregatit pe raft. Dupa 10 minute in care s-a chinuit sa descifreze telecomanda, a renuntat spunandu-mi clar in fata ca nu se pricepe si ca ar fi bine sa cumpar scula, sa merg apoi la bancul de proba unde sunt baieti mai priceputi si acolo o sa primesc mai multe explicatii. Eram interesat de produs asa ca am platit ca” orbeteanul”si m-am dus cu factura si produsul la bancul de proba. Acolo am stat la o coada timp de 15 minute caci inaintea mea erau si altii. Am ajuns la banc, au deschis cutia, au montat boxele, au gasit un post de radio…vedeti, se aude…urmatorul. Stai frate si pune un CD si o caseta sa vad cum trage. Nervos pune un CD dar ghinion curat, aparatul nu mergea, incearca cu o caseta care reda, mergea inainte dar cand vroiai derulare inapoi nu primea comanda. Aparat de firma cu defecte mari. Binenteles ca nu am putut pleca acasa cu acea scula, m-am reintors in magazin iar aici au urmat o multime de formalitati pana sa-mi recuperez banii de-mi venea sa plec acasa si sa le trantesc cu aparatul in cap. Dupa 3 ore am reusit sa ies din magazin plin de nervi si cu dureri de cap. Al doilea caz tot intr-un supermarket renumit. Vroiam cateva date despre un aparat de aer conditionat. Nu multe, decat unde este produs agregatul frigorific. Nu a stiut nimeni dintre cei prezenti pe o raza de 50 de metri. Mi-am dat seama ca sunt pusi acolo de decor, nu au chemare de munca, mai rau te incurca. Daca s-a ajuns asa si la reprezentantele directe de masini este foarte grav. Traim in Romania si nu ma mai mira nimic.
Uf.. ce experiente… si, mai rau, ce familiar imi suna…
Din pacate vanzatorii nu sunt specializati. Apropo de super/hypermarketuri pot spune ca m-am duys sa cumpar de la baterii pentru baie si pana la alte produse. Sa il intrebi pe un vanzator unde poti gasi un produs poate fi insa o adevarata problema.
Dupa ce gasesti pe cineva, inevitabil esti trimis la altcineva mai priceput. daca faci MAREA EROARE de a nu spune ca ai fost trimis de cineva la el, atunci aceasta a doua persoana te trimite la prima, ca el nu stie.
Daca el se ocupa de raft… incepe cu stati sa vedeti, sa ne uitam si inceheie cu “foarte convinsul” eu cred ca merge…
Sa iei deci pentru ca vanzatorul/ingrijitorul de raft crede ca merge. Eh, asta da metoda de a te convinge sa iei.
Recunosc insa ca sufar din cauza lipsei profesionalismului. Indiferent de domeniu, indiferent ca esti vanzator sau manager.
Si ce daca, insa, nu?
hello there and thank you for your info – I’ve definitely picked up anything new from right here. I did however expertise some technical points using this web site, since I experienced to reload the website many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your quality score if ads and marketing with Adwords. Well I’m adding this RSS to my e-mail and could look out for much more of your respective exciting content. Make sure you update this again soon..