Marketing sau vanzari?
|E clar ca uneori granitele sunt foarte fine (si nu ma refer aici doar la vestita situatie dragoste-ura).
Este de asemenea clar ca intotdeauna vor exista oameni diferiti care au pareri diferite (la fel ca in cazul marca – brand asupra caruia poate voi reveni candva).
Asa se face ca astazi discutand cu Dan Stefan (de la Scorpion) am remarcat unele reclame in care se cauta agentul de marketing pe parte de asigurari. Imaginile sunt insa evident explicative.
Dupa cum poate stiti, in Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, la Cap. I, art. 2, al. 8 se da definitia agentului de marketing: “agentul de marketing al fondului de pensii este persoana fizică sau juridică mandatată de administrator să obÅ£ină acordul de aderare a participanÅ£ilor;”
Daca ne gandim la tot ceea ce se intampla acum pe piata de la noi apropo de pensii private (reclamele la aceste produse fiind dezbatute aici de Andreea Mira) si de asigurari si nu numai e aproape imposibil sa mai existe persoane care sa nu fi fost contactate de agenti. Chiar mie mi s-a intamplat ca ieri sa ma sune cineva de la o institutie de acest fel, persoana careia sa ii spun ca nu sunt interesata de serviciile lor pentru ca am deja acoperita aceasta parte, iar astazi a revenit. Partea cea mai putin placuta a fost insa atinsa cu o alta ocazie cand chiar firma la care am asigurarea facuta nu are o baza de date ca lumea pentru ca o persoana de la ei m-a contactat in ideea ca ar dori sa imi prezinte serviciile lor.
Apropo: cum deja am scris destule despre greseli, va dati seama ca asigurare poate fi din greseala scrisa asifurare?
Revenind: Care este pana la urma definitia agentului de marketing? Ce face un om de marketing? Ce face un agent de vanzari? Unde este granita?
Vorbim in exemplele de mai sus de oameni de marketing sau de vanzari? Cine stiabileste definitiile din legi si cat de documentate sunt acestea?
<p>Buna Loredana!<br />
Eu unul sunt revoltat de acceptiunea marketingului data de aceasta viitoare faimoasa ‘Lege nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat’ si consider ca legiuitorul roman nu stapaneste deloc aceasta notiune (sunt si absolvent de drept).<br />
Asadar cred ca aceasta confuzie va face rau marketerului de profesie – el va fi confundat si treptat asimilat agentului de asigurari: tipul acela enervant si sacaitor, dincolo de limita persuasiunii, perseverentei si bunului simt.<br />
Vivat Marketingul adevarat!<br />
:o)</p>
Loredana, felicitari pentru blog. Cred ca un agent de marketing, si ce ne-ar trebui si noua la ziar, trebuie sa stie temeinic un adevar: marketingul nu trebuie sa faca frumos ci sa vanda!
“asifrustrare” mai poate fi.
Granita intre marketing si vanzari e foarte, foarte mare, din moment ce intotdeauna exista o ruptura majora intre cele doua. in teorie este foarte frumos, diferenta apare in realitate. programele facute de marketing nu sunt cele propuse de vanzari, iar implementarea de catre cei din vanzari a programelor gandite de marketing nu este intotdeauna cum a fost facuta de marketing.
This web site can be a stroll-by for all of the information you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and also you’ll undoubtedly uncover it.
WordPress Set up Guide’s last website… The reason Choose All of our Blogger Set up Services =-.