Pe cine trebuie sa multumesti?

Se spune ca orice actiune are parte de o “re-actiune”.

Orice faci genereaza pareri. Ca lansezi un nou produs, ca faci un eveniment, ca sarbatoresti o anumita varsta si dai o petrecere sau duci cuiva un cadou, ca lansezi un nou serviciu pe piata sau faci rebranding cuiva ori o reclama – vei avea parte de reactii. Unii vor lauda initiativa. Altii vor critica in mod constructiv. Altii vor gasi doar nod in papura.

Unii cauta sa creeze “buzz” generand controverse. Nu trebuie sa ne gandim aici doar la reclame care intiparesc o anumita replica sau un personaj. De la nivelul individual (persoane care doresc sa iasa in evidenta purtandu-se intr-un anumit fel sau imbracandu-se intr-un anumit mod – si ne putem uita ca exemple pe strada ori pe scena politica sau sportiva) si pana la cel de afaceri sau imagine si publicitate – exemple sunt o sumedenie. Conceptul/produsul este promovat, are vizibilitate chiar daca unii critica o anumita abordare, agentie, imbracaminte etc.

Nu te poate iubi toata lumea. De cand suntem mici constatam ca avem rude care ne plac si altele care nu (poate din invidie, poate din cauze de “chimie” sau datorita/din cauza unor interese necunoscute); inclusiv la scoala sunt grupuri – iar “bisericutele” se pastreaza in liceu, facultate sau la serviciu. Companiile au si ele presa favorabila si publicatii care nu le sunt “prietene”. Partidele politice (ca tot e campanie) si candidatii asisjederea.

A incerca sa ii multumesti pe toti nu va aduce decat esec. Este important sa se stabileasca o tinta clara, un scop de atins si de asemenea obiective tangibile. Evident ca orice poate fi perfectibil; sugestiile interesante si care se pot dovedi utile, daca sunt implementate, pot duce la imbunatatiri semnificative. A incerca insa o alta abordare – si anume aceea de a pune in aplicare orice sugestie, de a incerca sa se modifice orice aspect criticat, indiferent de la cine ar veni critica sau ce forma ar imbraca ea, eventual fara a filtra sugestiile, poate aduce prejudicii insemnate unei firme/activitati, unui proiect/serviciu etc. Si mai este ceva: atentie la critici si la cat de des apar unele sugestii – conteaza si cat de des revine un anumit element in cadrul sugestiilor.

Alege-i cu atentie pe cei pe care vrei ca noul produs/serviciu sa ii multumeasca. Un important producator de masini a lansat la un moment dat o serie – de fapt a aplicat un model de design la tipurile de masini realizate – si s-a constatat ca publicul traditional nu a primit bine acel nou design – insa a atras un public ce pana atunci nu se interesa de acest producator. Intentiile reale ale companiei evident ca sunt cunoscute doar la nivel intern. Noul design cu siguranta a adus cu sine analize, comentarii pro si contra si efecte in vanzari.

Odata facuta o alegere, ramaneti conseventi. E drept ca nu mai sunt multi cei care mai au coloana vertebrala in adevaratul sens al cuvantului. Onoarea insa, si cuvantul de onoare, ar trebui sa ne defineasca. La fel, odata luata o decizie – este de dorit sa se mearga pe aceeasi linie. Schimbarea “dupa cum bate vantul”, uneori alegand variante opuse celei initiale, nu este de bun augur. Poate fi utila pe termen scurt – dar sunt si oameni/clienti etc. care pot vedea dincolo de modificarile de moment si care au si o viziune de ansamblu si extinsa in timp.

Pe cine trebuie sa multumesti? In mod cert nu pe toata lumea. Numai ca odata un public ales este de dorit ca acela sa fie multumit cu adevarat. Lucrurile pot fi imbunatatite si feedback-ul este util – insa nu orice critica sau parere este una care trebuie implementata (imi aduc aminte de o vorba a lui Donald Trump care spunea ca “Unele pareri nu valoreaza nici macar cat hartia pe care sunt scrise”). Nu trebuie ca o persoana sa se impacienteze atunci cand primeste o critica: incercati sa vedeti de la cine vine acea critica, modul in care construita, ce se afla in spatele acelei critici si cat de util ar fi cu adevarat pentru dumneavoastra sa o implementati.

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge