Why not RSS?

Informatii sunt foarte multe. Ne informam din surse multiple. Sunt persoane care se aboneaza la siteuri de la care primesc diverse newslettere (fie pe masura ce sunt publicate stiri, fie saptamanale, bi-saptamanale, zilnice, lunare etc.). Ne dorim sa fim informati – si avem nevoie deseori sa stim ce se intampla si poate fi important pentru noi sau pentru compania la care lucram.

Un numar mare de emailuri nu este insa o solutie pentru toti. Unii prieteni mi-au spus ca au ajuns sa fie abonati in prea multe locuri. Altii au renuntat chiar la unele adrese tocmai pentru ca aveau prea multe conturi facute si pe acea adresa primeau prea multe emailuri. Nu mai aveau timp sa le stearga – nici nu se mai punea problema de citit.

Situatia este una de care se lovesc multi. Poate ca unii nu constientizeaza initial ce va insemna abonarea pentru casuta lor de email. Altii poate ca descopera treptat locuri mai bune si nu apuc sa se dezaboneze din primele locuri. Cert este ca pentru multi situatia devine enervanta.

O solutie ar fi organizarea pe foldere in inbox.  Sortarea mesajelor nu este ceva greu de facut. Crearea unor foldere denumite dupa locul de unde provin emailurile poate ajuta mult in organizarea si structurarea informatiei.

Dar uneori persoanele acceseaza si site-uri care nu trimit emailuri de indata ce un nou material a fost postat pe site. Si sunt chiar site-uri de interes pe diverse domenii. Sunt altele care pe langa astfel de materiale isi actualizeaza permanent si stirile. Cum sa fiti la curent cu toate acestea? Simplu – abonandu-va la RSS (lucru posibil acum pentru mai toate site-urile).

Nu scriu aici lucruri necunoscute multora. Nu voi incepe nici sa enumar clientii (programele) cu ajutorul carora se pot citi aceste feed-uri de RSS pentru ca s-a scris enorm si chiar o simpla cautate pe Google/Yahoo etc. ofera raspunsurile cautate. Recomand si un articol despre i-fetch (poate ajuta) scris de cineva din India.

Si atunci de ce acest post? Pentru ca este ca in PR: sunt multi cei ce stiu si utilizeaza si din pacate si mai multi cei ce nu au aflat inca de aceasta posibilitate sau nu inteleg bine ce este si cum se poate folosi. Pentru ei se pot recomanda multe articole (chiar pe PRwave au aparut pe la inceput articole pe aceasta tema – la Experts Opinion, intre primele articole postate) sau macar materialul de pe Wikipedia.

Incerc asadar doar sa mentionez o alta posibilitate se pare inca pentru multi necunoscuta. O optiune care permite celor interesati sa fie mereu la curent cu noile aparitii de pe site-urile vizitate, de pe bloguri si asa mai departe. Fireste cu recomandarea ca si in acest caz sa se aiba grija la cat de multe site-uri si bloguri se subscrie in vederea primirii noutatilor pentru a nu ajunge si aici la a primi foarte multe si a apuca sa citesti foarte putine.

Share
2 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge