DA, azi sunt aici!
|Doar pentru ca privim nu inseamna ca nu gandim!
Traim intr-o societate concurentiala, in care companiile incearca sa se promoveze cat mai bine si sa atraga cat mai multi clienti. Un caz special este domeniul financiar: pe de o parte bancile si pe de alta institutiile de asigurare.
Concurenta fiind foarte mare s-a ajuns la modalitati dintre cele mai “dure” de promovare. Agresive prin stresul provocat, socante uneori prin publicitatea facuta.
In multe zone din Bucuresti (nu stiu daca si prin tara si din pacate fiind in masina nu am apucat sa fac poze panoului) exista niste panouri mari cu o reclama la o astfel de institutie de asigurare. Panoul e simplu: pe un fundal de culoare galbena vedem scris: “Aceasta reclama o sa fie si maine aici. Dar tu?”. Si jos – in coltul din dreapta jos – logo-ul companiei.
Ce se remarca foarte usor?
- reclama incepe cu o minciuna. “Aceasta reclama va fi si maine aici” este o afirmatie cu valabilitate determinata (de contractul de inchiriere a panoului respectiv). Nu cred sincer ca panourile pe care este afisata aceasta reclama au fost rezervate de companie pana la sfarsitul timpului. Mai mult nu cred ca nici daca s-ar fi realizat asa ceva ar avea grija si ca textul sa arate mereu bine. Reclama incepe asadar cu o minciuna: daca ne gandim la “reclama” in general probabil ca panoul va fi multa vreme acolo – cata vreme vor fi vandute reclame pe acel panou. Daca ne gandim insa la reclama la aceasta companie (AVIVA ii e numele), Ce se va intampla in ultima zi? Va aparea scris ‘mare si tare’ ca reclama o sa fie si maine acolo – si cand colo… maine o sa dispara. Ce spune acest fapt apropo de compania asiguratoare? Cu ce se asociaza in ratiunea clientului? Poate cu faptul ca este ceva efemer – poate cu faptul ca este mai putin adevarat tot ce se spune.
- rationamentul este incorect. In mod normal – si toti cei ce au asigrari o stiu – primesti o suma de bani cu atat mai mare cu cat ai mai multi ani in ‘spate’ de plata continua. Asadar o asigurare tip de azi pe maine nu ajuta pe nimeni! Daca cineva isi face azi asigurarea, si plateste pe loc prima transa sau poate chiar pentru primul an in totalitate, daca doamne fereste i se intampla ceva, a doua zi nimeni nu ii va despagubi familia cu mari sume de bani.
Am stat destul de mult si m-am gandit daca sa scriu sau nu pe aceasta tema. Multi ma vor acuza poate de reclama negativa. Altii poate vor spune ce ideea reclamei a fost excelenta. Ii astept si invit pe toti la o dezbatere din care poate ne luminam mai multi. As vrea sa stiu – dar din pacate nu am acces la astfel de date – care este perceptia asupra marcii inainte si dupa aceasta reclama. Mi-ar placea sa stiu care a fost scopul campaniei – pentru care s-a venit cu acest copy.
Intrebari sunt multe. Pareri poate impartite. O reclama care socheaza e buna pentru ca te face sa vorbesti despre ea – afirma deseori multi. Poate ca asa o fi. Important este insa sa o asociez in timp cu ceva ‘de bine’ pentru respectiva marca – nu ca in cazul de fata. Oare chiar a cunoscut un boom numarul de clienti ai companiei – clienti care de altfel sa fi sunat la AVIVA si sa le spuna ca: asa e, nu se stie daca mai sunt maine, vreau sa imi fac asigurare si sa platesc azi?
Suma aia mare de bani iti este rambursata la sfarsitul perioadei de asigurare (de obicei incepand cu aniversarea de 65 de ani). Daca platesti prima de asigurare si, scuzati expresia, a doua zi iti cade o caramida in cap in timp ce mergi pe strada, beneficiarul / beneficiarii politei vor primi suma precizata in contract. Dar TU oricum nu mai beneficiezi de banii respectivi…
Dar ai plati toate sumele unei companii cu o reclama nu tocmai adevarata – apropo de partea cu panoul care nu va fi acolo mereu?
Daca sunt dintre cei care pun botu’ la gogosile tuturor marketoizilor, as plati…
Loredana,
chiar ma intrebam la ce ma imbii sa raspund/scriu.
Cind am ajuns in la rindul cu: “Aceasta reclama o sa fie si maine aici. Dar tu?”. m-a apucat risul. Mi-am adus aminte de conversatia avuta cu sotia pe tema asta, imediat ce am zarit panoul la un semafor.
Sa-mi fie scuzat limbajul, dar e facuta fara cap (desi voiam sa scriu altceva).
E clar ca au facut-o astfel incit sa te puna pe ginduri si sa indemne la reflectie si sa genereze buzz-around. Insa nu cred ca le-a iesit chiar cum au dorit.
Si ca sa le raspund:
“Da, o sa fiu si miine aici. In schimb voi parca ieri nu erati!”
🙂
Ave mi-a luat-o inainte in legatura cu asigurarile. Da, daca azi iti faci contract pe x sute de milioane, platesti prima transa de bai si mori, familia beneficiaza de bani. Pe asta ar trebui sa se bazeze PR si publicitatea facute la asigurari. Publicul inca nu are incredere in asigurari si e pacat…Asigurarile sunt un produs care satisfac o nevoie reala a consumatorului – cea de siguranta – si cu toate astea oamenii sunt reticenti.
In legatura cu Aviva…Pe mine reclama respectiva m-a enervat!!! Mi se pare prost gandita- sarcasmul nu are efecte pozitive pe termne lung. Si nu vad cum o persoana, gustand ironia reclamei, sa se duca repede la Aviva si sa-si faca asigurare.
“Doamna, tocmai mi-am dat seama ca maine nu o sa mai fiu nici la Universitatii, nici la Unirii, unde se afla reclamele dvs, si am venit degrab sa-mi fac o asigurare de viata!!!”
Viata unui om sta sub semnul neprevazutului dar de aici si pana la comparatia cu “viata” unei reclame e drum lung. Poate ca afisele cu pricina ar trebui mutate in Iraq si in Israel. Acolo da, cred ca lumea s-ar inghesui sa-si faca asigurari. Daca nu le au deja.
E clar ca avem de-a face cu inca o dovada de machiavelism: scopul scuza mijloacele. Prin orice mijloace trebuie scosi banii din buzunarele romanilor. Si sper ca sa fiti de acord ca banii in Romania sunt foarte scumpi. Se vand foarte scump banii:
– dobanzile au stelute (DAE e de 2,5 ori mai mare decat dobanda afisata),
– salariile sunt mici – in medie- dar in RO apartamentele au preturi supra occidentale,
– masini foarte scumpe sunt foarte des intalnite pe strazile (!!!) din RO
– unii mai cu bani isi cumpara avioane si elicoptere, mai noi
– carburantii, energia electrica mai scumpe decat in Occident (daca nu aveti experiente din Vest cautati cu Google).
Asa ca nu trebuie sa ne mai mire faptul ca apar asemenea aberatii. Ele nu fac decat sa confirme sistemul anormal din RO.
Dar, SPERANTA MOARE ULTIMA si FAPT NU VORBE!
Nu doar ca nu m-as inghesui sa-mi fac asigurare la Aviva, dar in momentul acesta am atitudine negativa fata de ei. Si sunt multi care cred la fel. Multi oameni sunt indignati de abordarea lor. Ok, de vorbeste despre ei, dar termenii nu sunt tocmai magulitori. Si nu cred ca e suficient sa se vorbeasca despre tine daca pana la urma nu-ti atingi scopul final: de a vinde.
Eu vad lucrurile astfel: totul tine de o circumstanta de loc; panoul acela va ramane cu reclama lui macabra si ‘maine aici’, adica acolo – in timp ce noi ceilalti, vom fi ‘maine’ mereu in alta parte: concediu, delegatie, la un curs, etc.., si eventual intr-o alta zi revenim la Universitatii sau la Unirii, zi care nu va fi acel fabulos si iminent ‘maine’. Mesajul in aceasta formula este perfect adevarat, pana in ultima zi de postare a afisului.
:o))
=))
Ma bucur sa vad atat de multe reactii care imi confirma faptul ca nu doar eu sunt cea ce considera ca abordarea este una mai putin fericita. M-as bucura in continuare sa avem si pozitii oficiale ale celor de la Aviva sau ale celor ce au imaginat conceptul…
Si ca raspuns lui Dan… eu am tecut de 3 ori – in zile consecutive – prin piata Unirii din capitala unde reclama ruleaza pe un panou video. Deci da, am fost acolo:) – astfel ca…
Acum mai in gluma mai in serios sunt curioasa si sa vad urmatoarea lor campanie – dupa aceasta trebuie sa fie ori ceva extraordinar care sa ne faca sa uitam de actuala… ori ceva care sa treaca neobservat astfel incat dupa o perioada de timp X sa vedem o noua campanie de anvergura ori ceva in aceeasi linie.
Suntem e-adevarat tara Mioritei – daca la asta s-au gandit cei ce au creat reclama, dar chiar atat de mioritici?
Hihi!
Stii, chiar ar fi misto sa ne facem poze (2 zile consecutive) cu panoul respectiv si sa le trimitem la Aviva. Mesajul “Da, am fost aici!”
Daca surprindem si un cersetor pe langa, cu atat mai bine….
Ca sa-l completez pe Viorel Olteanu:
SPERANTA MOARE ULTIMA, DA’ MOARE IN CHINURI!