Cum inchei un contract: marirea preturilor e solutia perfecta?
|Tema banala ar spune multi – care poate nici nu vor citi insemnarea.
In mod normal in orice contract de prestari servicii exista precizari clare cu privire la modalitatile in care se poate incheia un contract: cu acordul partilor, la termen, la cererea uneia dintre parti in anumite conditii si cu unele penalitati si in cazul in care una dintre parti nu isi indeplineste obligatiile contractuale.
Pare simplu, nu?
Am remarcat insa la unii cunoscuti ca aceste solutii – desi repet, incluse intr-un contract ce sta la baza colaborarii lor – sunt ignorate cu gratie si o alta modalitate este luata in calcul.
Astfel, se maresc preturile la serviciile oferite de catre prestator. Solutia este abordata de multi: se maresc constant preturile, apare si o anumita raceala in relatia dintre cei doi parteneri de afaceri totul culminand cu preturi enorme in baza carora clientul solicita incheierea contractului.
De ce aceasta solutie? Unii spun ca este mai “diplomata” – ca nu faci apel la contract, nu ai parte de certuri sau despartiri mai putin frumoase. Oare? Asa sa fie – mai ales in conditiile in care teoretic clientul ar putea fi nemultumit de preturile in crestere si ar putea fi nevoit sa caute alti furnizori si tot asa? E chiar asa de eficienta solutia cu maritul preturilor? Este chiar atat de dificil ca un prestator sa solicite incheierea contractului? Cum ramane in acest context cu ideea de castig-castig – aplicabila de dorit in orice relatie de afaceri: de ce nu ar putea exista o discutie care sa duca la stabilirea unei modalitati avantajoase pentru toti?
Voi cum va incheiati contractele – atunci cand doriti sa intrerupeti colaborarea cu cineva? Conteaza mult de ce parte esti: prestator sau beneficiar?