Destinatari relevanti – sau altfel sunteti blocati

Ca PR si mai ales ca om ce se ocupa de media relations trebuie sa stii cateva lucruri despre cum se desfasoara lucrurile in media.

Ca om si ca persoana ce gestioneaza relatia cu jurnalistii trebuie sa stii insa cat de ocupat este programul lor si mai ales ca nu le place sa primeasca emailuri care nu ii intereseaza.

Daca ati fi jurnalist pe domeniul medical si ati primi zilnic anunturi de IT, sport sau auto v-ar deranja, nu? Sa aveti mereu casuta de email plina de mesaje necitite si mai ales irelevante pentru domeniul si rubrica de care va ocupati. E clar ca nu ati putea posta acea stire nici daca ati dori pentru ca o stire din domeniul auto nu intra la rubrica medicala (decat in cazuri exceptionale gen accidente sau altele – dar nu despre exceptii vorbim aici). Mai mult, ca jurnalist sunt sigura ca nu v-ar placea sa aveti emailuri multe si mai ales mari – cu poze diverse si materiale suplimentare.

Mergand mai departe putem sa ne imaginam cum arata casuta unui redactor sef de la o publicatie cunoscuta la nivel international…

Orice publicatie are undeva pe site rubrica Redactie sau Contact sau Cine suntem – oricum o modalitate de a afla cine se ocupa de acea publicatie exista.

Daca nu gasiti persoana care se ocupa clar de domeniul pe care trimiteti comunicatele este indicat sa trimiteti un email in care sa solicitati datele persoanei / jurnalistului de contact. Este de dorit sa aflati exact cui trebuie sa va adresati daca doriti sa aveti vreo sansa ca informatiile distribuite sa fie si publicate.

O baza de date bine facuta ajuta si atunci cand sunt trimise invitatii de participare la evenimente – sunt invitati reprezentantii media relevanti.

“Ce se poate intampla daca trimit pe adresa de office?”

Cand aceasta este adresa generala oferita este perfect. Cand insa sunt oameni dedicati pe domenii atunci apar problemele:

  • emailurile nu sunt citite – si poate ca veti avea jurnalisti draguti care vor trimite in redactie la colegii care se ocupa de respectiva tema, insa poate veti da peste oameni foarte ocupati si care sunt bombardati cu emailuri irelevante astfel ca le ignora;
  • jurnalistii va blocheaza adresa – si astfel nu mai primesc niciun email de la dumneavoastra – nici macar atunci cand poate le veti scrie lor cu scop precis. Blocarea adresei sau chiar postarea acesteia online inseamna pana la urma Bad PR – ceea ce nimeni nu isi doreste.

Se mai intampla sa trimiti pe adresa generala atunci cand nu stii excact cine se ocupa si cand ai o stire care de fapt se incadreaza la mai multe categorii. Emailurile trimise des si foarte multe de la aceeasi adresa poate genera insa si “reactii adverse”. Iata un exemplu: o insemnare a lui Chris Anderson (recomandata de Oana careia ii multumesc). Autorul a precizat atat motivele care l-au determinat sa publice adresele celor ce ii trimit des emailuri – si… nu este o insemnare prea buna la adresa PR-ilor.

Un exemplu clar de reactie si de luare de pozitie – care este continuata de o alta insemnare interesanta: The Connection Between Global Warming, PR spam and Magazines.

Concluzia: inainte de a trimite materiale incercati sa aveti o baza de date cu jurnalistii care se ocupa de domeniul in care activati.

Share
8 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge