Firma “Facem din “rahat” bici si mai si plezneste”
|O sa incep cu o precizare: cele ce urmeaza nu sunt vorbe despre toti clientii. Si nici macar despre toti clientii mei, ori despre orice client mic in general.
Sunt insa – si cred ca multi s-au intalnit cu astfel de situatii – sunt spun si oameni (din categoria <patronul romanesc>) care vor rezultate mari daca se poate chiar gratis.
Este bine stiut ca sunt inca o sumedenie de companii (mari si mici) care nu inteleg PR-ul, ce inseamna comunicare si strategie pe termen lung. Sunt de asemenea oameni care nu inteleg ca un pret per comunicat de presa presupune ca doar scrii acel comunicat de presa. Altul este pretul pentru diseminarea lui si eventuala monitorizare costa si ea. 4 comunicate pe luna implica doar atat: realizarea celor 4 materiale in baza informatiilor trimise de la client. A gasi subiecte, a face strategie si asa mai departe implica o munca de consultanta, adica si niste costuri suplimentare pentru activitatile realizate.
Si asa ajungem si la zona mai putin placuta: oameni care vor rezultate imediate, exceptional de mari cu bugete de ordinul sutelor de euro (a se citi deseori sub 500 de euro), care sa includa si costurile de agentie si evident si altele suplimentare.
E clar ca nu se poate lucra – cu exceptia unor proiecte mai mici, lucruri clare – in aceste conditii. Cand vorbesti si de strategie, si de 4-5 comunicate pentru cele 2-3 produse ale companiei care se doresc a fi promovate separat, si de implementare, 400 de euro sunt evident insuficienti.
Cu toate acestea am auzit si de o selectie de agentii de PR la care pretul minim pentru multitudinea de elemente ce se cereau a fi realizate era undeva pe la 2000 de euro, iar o firma a venit si a oferit pretul de 600 ron. Da, nici macar 200 de euro. Daca as fi client, cand as auzi o asa de mare diferenta de pret nici nu as discuta cu tine agentie. Una era ca diferenta sa se situeze la 100-300 euro si altul e cazul de fata. Daca as fi fost agentie care participa la acea selectie m-ar fi bucurat nespus ca nu am fost selectata.
Ceea ce se remarca insa e faptul ca pe piata exista clar o nisa pe care o putem numi mai in gluma, mai in serios: a “firmei care face din <<rahat>> bici, si mai si plezneste”. Sa ne intelegem: si noi am avut rezultate mari si importante cu bugete reduse. Dar nu pentru proiecte derulate pe luni de zile si care sa implice saptamani de munca pe luna. Nu credem in “jecmanirea” clientului, dar ideal ar fi ca oricine sa se evalueze obiectiv si sa stie ca pretul fixat trebuie sa acopere costurile si sa aduca si un mic profit, mai ales ca pana la urma arata si cata incredere ai in fortele proprii (ca persoana la o negociere a salariului si ca firma). Si daca accepti o data un buget redus, a doua oara nu o vei mai face. (Evident intreaga prezentare de pana acum scoate din calcul proiectele pro-bono sau pe care agentia le sprijina financiar in mod oficial.)
Trebuie sa recunosc insa ca altceva ma “amuza” mai mult: ca sunt clienti care dupa ce o agentie se chinuie sa rezolve problema cu biciul, si rezultatele sunt vizibile, se trezesc sa critice. Sa se declare nemultumiti. Ei bine da, nimic nu e niciodata suficient pentru unii.
Morala?: o nisa exista. N-o recomand nimanui insa si evident in timp este de dorit sa reusim sa prezentam mai bine acest PR (si prin specializarea persoanelor care ofera aceste servicii, si prin selectia naturala a lor) astfel incat toti sa stie ce sunt relatiile publice, ce implica munca alaturi de o agentie sau consultant extern, cu ce te poate ajuta si cat costa acele servicii (sau macar ca nu sunt gratuite).
Da, am auzit si pe la case mai mari de firme/indivizi care vin cu niste preturi mult sub medie si sunt angajate/angajati. Unii chair fac chestii dragute (daca sunt mici si nu implica prea multe). Dar asta se intampla rar.
Eu cred ca firmele care nu se arunca la cel mai mic pret cand e vorba de lucruri importante (ca la hartie de xerox, sapun, servetele si consumabile pentru birou mai merge) au mai mult de castigat. Eu m-as intreba mai intai de unde diferenta de pret atat de mare. Si sunt sigura ca daca stai putin si te gandesti, iti dai seama ca o suma atat de mica presupune si renuntarea la diverse, mai mult sau mai putin importante.
Daca as avea un buget mic cu care sa fiu obligata sa ma descurc, as vorbi cu mai multe agentii, sa le vad atitudinea, modul de a ma trata, etc, m-as hotari la una si le-as spune: dragii mosului, asta e bugetul, mic si pricajit. Ce putem face de banii astia? Ce imi propuneti sa fac api cand am mai multi bani? Si cam asta ar fi. 🙂
Da, acesta este un foarte bun mod de a pune problema si analiza situatia in ansamblu.
Insemnarea se referea si mai mult la situatiile in care se intalnesc clienti care nu au un buget clar, numai ca sigur bani foarte multi nu sunt. Si la agentii care se chinuie sa le ofere servicii care sa vina in intampinarea nevoilor lor si eventual reusesc sa le ofere si niste reduceri pentru a-i sprijini (mai ales ca mai toti vor sa negocieze, sa se mai lase din pret). Si chiar in aceste conditii incep sa se planga cum ca e prea mult, ca nu au, dar cand se pune problema la ce renuntam, ideea e: pai la nimic.. vreau doar mai ieftin.
Este un trend general faptul ca orice firma(cei mici mai au o scuza!) dar cei mari este ironic, ca vor si trag la pret, vor totul pe gratis daca se poate. In final de la cei mari ajungi sa iti primesti mai multe critici de genu’ nu este conform cu cerintele noastre sau munca Dv. nu are efectul scontat, tinand cont ca va platim o groaza de bani, etc.. Am intalnit firme mici sau persoane care au platit sume si mici si mai mari pentru un serviciu si au fost foarte multumiti, ba chiar a aparut sistemul de recomandare, etc.
Firmele mari pe langa ca au si personal, birouri specializate pe marketing, management, PR, prefera sa externalizeze problema pentru a putea da vina pe cineva in cazul in care nu vad efectele in “24H”.
Pana la urma totul sta tocmai invers fata de cum spui Loredana, nu clientul alege firma cu care vrea sa lucreze ci firma alege clientul, cel putin la concluzia asta am ajuns pana in momentul de fata in ceea ce priveste afacerile pe marketing, PR, management, comunicare, etc. Pentru afacerile cu sapun sau hartie de copiator vandute la bucata atunci este si normal sa alergi dupa clienti si sa le suporti toate conceptiile si magariile(scump…scump…dincolo era mai ieftin :))
Fireste, Black, ca in momentul in care un potential client incepe sa coboare bugetul sub limitele in care te poti incadra cea mai buna solutie – ca agentie sau freelancer – este sa te retragi. Daca nu faci asta, “pedeapsa vine odata cu decizia”, nu?
Acum depinde si ce agentie esti – eu spre exemplu nu cred in dictonul Clientul nostru stapanul nostru. Am scris articol pe aceasta tema de multi ani de zile, ideea fiind ca de fapt clientul nostru este clientul nostru. Si atat. Are puterea de decizie finala – consultanta inseamna pana la urma propuneri nu impuneri – insa este de dorit ca in final sa existe o relatie tip parteneriat pentru a avea cu adevarat succes.
Elementul relevant in cazul de fata este insa faptul ca multi clienti – mari sau mici cum bine s-a subliniat – poate au tendinta de a cobori si cere coborarea pretului si pentru ca nu stiu exact ce inseamna consultanta si PR. Si pentru ca nu doresc sa stie – uneori.
Ma apuca si pe mine nervii citeodata cind constat niste diferente de pret socante intre o oferta decenta, rezonabila si una exagerat de mica.
Parerea mea e ca pina la urma clientul primeste ceea ce plateste. Citeva milioane sau citeva sute de euro poate cere un “one man show”, cu studii inca neterminate, lipsit de experienta, un om pe care-l intretin parintii, care nu stie ce inseamna notiunea de taxe, impozite, chirii, dobinzi, cheltuieli curente, investitii etc.
Ceea ce nu realizeaza incepatorii (care se avinta sa lucreze inainte de a fi terminat de studiat, inainte de a fi terminat de citit cartile fundamentale, inainte de a-si fi terminat ucenicia pe linga oameni mai copti la minte etc.) e ca pretul e parte a pozitionarii tale ca agentie. Dupa ce ai lucrat cu citeva milioane sau citeva sute de euro, e ingrozitor sa mai scoti capul din mocirla. Vor trage ponoase mult si bine… In fine, strategia “da-mi oricit de putin numai lasa-ma sa prind eu ciolanul asta” demonstreaza cit de putina incredere au acesti indivizi in calitatea muncii si a solutiilor pe care le ofera.
Nu-ti mai face singe rau degeaba. Nu vor disparea niciodata acesti indivizi. Aparenta pierdere pe care o produc ei e pina la urma un mare cistig. N-are sens sa explicam cit timp si citi nervi pierzi lucrind pentru clienti care nu pricep nimic si care oricum nu apreciaza calitatea.
Este dragut subiectul si nu m-am putut abtine sa nu comentez si eu.
Urmaresc de ceva timp aceste firme de PR pentru ca am nevoie de una.
Problema mea este urmatoarea: daca eu am reusit asa cum spune titlul articolului sa fac din cateva plante medicinale un produs care chiar da si rezultate excelente, nu inteleg cu de firma X nu poate sa-l scoata in lume. Raspunsul este da, noi stim ce trebuie facut, suntem in stare, insa cand este sa discutam concret ce va face, ajungem la aceeasi poveste:”depinde de cati bani aveti sau doriti sa investiti.”
Asa este, acest lucru este perfect adevarat pentru ca nu poti face promovare cu 1000 ron, dar daca soliciti 1000 euro pentru un articol intr-o revista , nu mai e coret.
Ceea ce nu inteleg eu este: de ce firma de PR daca stie ca poate si e cea mai buna, nu accepta un parteneriat de genul :poti castiga un anumit procent (pe care il stabilim de comun acord) din porfitul pe care il obtin eu in urma campaniei tale. Cu cat castig eu mai mult cu atat castigi si tu.
Raspusurile au venit foarte prompt cum veneau si ofertele: Rezultatele muncii noastre nu se pot coantifica exact si nu putem stabili exact care este profitul obtinut datorita muncii noastre.
La inceput am crezut si eu aceste explicatii , insa cand am gasit solutia si pentru acesta problema, mi-am dat seama ca raspunsul era unul formal pentru a ne refuza oferta.
Asadar daca sunt cei mai buni, de ce prefera framiturile in loc de felia intreaga de tort.
Daca v-am starnit curiozitatea si doriti sa stiti care este produsul de care v-am vorbit, pentru ca nu este unul ipotetic, va pot spune ca acesta se numeste DENIPLANT iar google a aflat deja despre el.
@giurgiu Cei cu care v-ati intalnit v-au oferit un raspuns corect. PR-ul nu poate fi cuantificat direct in vanzari. Motivul este simplu: imaginea se construieste in timp si necesita investitii – in materiale, intr-o strategie, in poate un eveniment, intr-o campanie de comunicare (cel putin). Si-atunci este greu sa vrei sa lucrezi pe procent cand tu agentie stii cat costa toate aceste elemente. Rezultatele se obtin – doar ca in timp – in cazul medicamentelor trebuie vazut ce trebuie promovat si cand.
Legat de pretul materialelor… daca v-au cerut 1000 euro pentru un material in revista inseamna ca v-au cerut pretul pentru redactare si pretul cerut de cei de la revista (pentru un articol full-page – pagina intreaga – intr-o revista cautata fara reducere), ca atare v-au cerut pret pentru reclama.
Important este urmatorul lucru: se pot face activitati diverse in bugete diverse. Se pot obtine prin creativitate rezultate importante.
Vedeti, acelasi raspuns!
Eu vad altfel problema. Avem un produs nou. Facem o firma impreuna unde eu am 50 % si firma de PR are 50 %. Eu ma ocup de productie cu mijloacele mele si pe cheltuiala mea, iar firma de Pr cu mijloacele ei si pe cheltuiala ei. La sfarsitul lunii vedem ce am castigat si impartim in doua. Daca promovarea nu a fost facuta bine nu castigam nimic deci nu avem ce imparti, iar daca promovarea s-a facut excelent profitul va fi pe masura si avem ce imparti. Asadar iata ca se poate face si o cuantificare si pe termen scurt si pe termen lung.
Astfel si producatorul si Pr-ul vor fi interesati sa castige cat mai mult cu cheltuieli minime.
In primul caz , cel obisnuit, Pr-ul isi ia banii iar producatorul astepta rezultatele.
Sigur ca 1000 de euro nu este mult, insa rezultatul nu a fost acelasi cu al campaniei in care s-a tiparit si distribuit Brosura “Am fost bolnav de psoriazis” in 5000 de exemplare la pretul de 2000 euro, din care s-a recuperat o parte prin vanzare brosurii.
Vedeti, e usor sa cheltuiesti banii altora, insa cand sunt banii tai problema se pune altfel.
ok….si acum…toata lumea se fereste de intrebarea asta: care sunt preturile medii practicate in relatii publice? cat costa fiecare parte de consultanta?
La ce sa ma astept ca si client, de unde aflu preturile?
@ giugiu: o firma in parteneriat este alta poveste. Acolo in primul rand o agentie va decide daca va investi analizand si produsul pentru ca ajungem si in cealalta zona: oricat de buna este promovarea, daca nu este produsul bun, daca el nu conforma pe termen lung investitia nu este una profitabila.
Ceea ce este important de stiut insa este ca atunci cand vorbim despre PR putem vorbi despre bugete de sute de mii de euro, de altele de zeci de mii de euro si de altele de mii de euro. Se pot intreprinde activitati si cu cateva sute de euro – important este insa sa se aseze clientul si agentia la masa, iar la intalnire sa se stabileasca foarte clar ce se doreste a se obtine, ce s-ar putea face si cat costa si pentru ce exista buget. Pe ce perioada se intinde campania – este iarasi un element important si care sunt activitatile intreprinse. In cazul dumneavoastra de exemplu a gasi 2-3 persoane care sa se vindece de psoriazis utilizand produsele companiei dumenavoastra si a le promova pe aceste persoane – cumva o campanie tip “before and after” poate fi o idee care sa nu coste foarte mult. Asocierea cu spitalele si medicii care sa promoveze produsul iarasi poate fi avuta in vedere. Si multe altele – insa deja intram in zona de consultanta care totusi implica niste preturi.
@syan Pentru a afla niste preturi puteti face niste cereri de oferta: trimiteti mai multor agentii un brief – le comunicati ce ati dori si apoi primiti propuneri, va intalniti cu acestea si vedeti ce idei au avut agentiile. Le puteti cere pe email si oferte clare – gen: cat costa un comunicat de presa, o strategie etc. Va vor solicita poate detalii suplimentare astfel incat sa va poata oferi preturi clare.
Daca va putem ajuta trimiteti-mi un email mai detaliat pe loredana@prwave.ro – cu date despre companie (sau link la un site daca exista) si cu ce va doriti astfel incat sa vedem cum va putem ajuta.
@giurgiu – Am o prietena buna care se ocupa de marketing, pr si seo pentru o firma abia deschisa. Si primeste pentru asta un comision (destul de mare, dar nu 50%) din vanzari. Deci se poate si asa 🙂
Inseamna ca a fost bine tentata de produsul/serviciul oferit. Daca merita, se poate si sunt multi cei ce se pot implica. Daca insa e nevoie de foarte multe investitii probabil ca nu multi le vor face pana la rezultate. Multumesc Alina pentru precizare si recomandare.
Va multumesc tuturor pentru sfaturile date si sigur voi tine cont de ele. Alina, sper sa reusesc sa discutam in alta conjunctura.
Referitor la produsul Deniplant, am trecut de mult de faza in care erau doi trei pacienti care sa-l foloseasca si sa confirme valoarea lui. In acest moment numai in romania sunt cateva sute care folosesc acest produs. Iar daca vorbim de valoare, faptul ca este o descoperire noua in domeniul medical, il face sa fie unic si sa nu aiba un concurent serios.
Daca dorim sa stim care este piata potentiala pot spune ca intre 2 si 4% din populatie sufera de acesta boala.In Romania statisticile medicale spun ca ar fi vorba de 600.000 bolnavi iar in SUA sunt inregistrati intr-o organizatie peste 5.000.000 .
Pretul unui produs este acum in jurul a 45 euro.
Va las pe voi sa analizati daca este o oportunitate sau nu, daca merita sau nu.
In cazul unui astfel de produs, important pentru unii este si daca are avizul Ministerului Sanatatii, daca exista contraindicatii si mai ales efecte adverse pe termen lung.
Si da, sunt multi cei ce sufera de aceasta boala. Produsul garanteaza insa vindecarea? Este mai eficient decat altele gen cremele de pe piata si nu numai? Iata tot atatea intrebari pe care orice agentie si le va pune inainte de a se “angaja in lupta pentru promovare”.
Cine are rabdare sa cerceteze intregul site http://www.deniplant.ro va gasi acolo si avizul ministerului sanatati pentru punere pe piata, brevetul, marca si tot ce tine de acest produs, inclusiv parerile celor care il folosesc si care, cred eu ca e lucru cel mai important.
In general un ceai daca are in componenta sa plante medicinale obisnuite, nu are efecte secundare sau reactii adverse. Acestea pot aperea daca folosesti plante cu caracter toxic, ceea ce nu este cazul si la Deniplant.
Problema cu grantarea vindecarii sa stiti ca mi-au pus-o foarte multi. La inceput le raspundeam ca ofera aceeasi garantie care este data de farmacie la toate medicamentele comercializate. Acum insa exista si GRANTIA DENIPLANT care sune asa :dupa o luna de zile de folosinta daca nu esti multumit primesti banii inapoi. Oare cate produse farmaceutice ofera acesta garantie?
Daca este mai eficient de cat unguentele puteti sa analizati din faptul ca unguentele trateaza pielea distrusa la suprafata, pe cand ceaiul inlatura deficientele interne care declanseaza si intretin boala.
Oare cand mergem la medic ce dorim: un produs cosmetic pentru a ascunde efectele bolii sau un tratament care sa inlature cauzele?
Sa stiti ca raspunsuri sunt pentru toate intrebarile , important este sa existe interes.
ZERO BUGET DE ADVERTISING
Citind acest articol m-am bucurat ca nu sunt singurul din lume care s-a gandit ca poti face advertising cu buget zero. Acest lucru desi pare o utopie pentru cei care sunt specialisti si activeaza in domeniu, iata ca si pentru Mark Earls pare sa fie un lucru de luat in calcul.
Ma numesc Gheorghe Giurgiu si sunt inventatorul unui produs revolutionar pentru tratarea cauzelor interne care duc la declansarea si intretinerea bolii de piele PSORIAZIS .Inventia brevetata in Romania a dus la aparitia MARCII DENIPLANT avand ca slogan SANATATEA-I MAI PRESUS DE ORICE.
De aici in colo a trebuit sa urmez pasii enumerati de Mark Earls in articolul sau.
1.Un bolnav poate sa faca sau sa nu faca ceea ce iti doresti tu, dar daca reusesti sa faci ca sistemul medical care se ocupa de acesti bolnavi sa functioneze asa cum vrei, atunci chiar ai realizat ceva.
Plecand de la acest deziderat, mi-am dat seama ca acest lucru nu se poate face cu una cu doua si de aceea trebuie mai intai sa te concentrezi asupra unui grup restrans de bolnavi cu care sa interactionezi.
La inceput cand am scris brosura “Am fost bolnav de psoriazis“in care am povestit cum am reusit eu sa scap de acesta boala, am crezut ca reusita in marketing va fi garantata, insa nu a fost asa.
De aceea am cautat sa-mi formez un gurp de bolnavi carora le-am prezentat produsul meu, le-am explicat ca folosindu-l au 85% sanse sa-si rezolve problema.
La inceput m-au intrebat cu ce se deosebeste produsul meu de celelate existente pe piata, de ce ar fi al meu cel mai bun si ar prezenta cel mai mare interes.
Cand le-am spus ca Deniplant se adreseaza in exclusivitate asupra cauzelor interne care declanseaza si intretin boala psoriazis, ca fara unguente sau alte medicamente, fara regim alimentar pielea lor se poate vindeca singura, le-am starnit interesul, au fost alaturi de mine si au incercat produsul.
2.Cel de-al doilea pas a fost sa creez un blog unde am postat corespondenta legata de produsul meu DENIPLANT. Aici puneau pacientii intrebari iar eu le raspundeam si astfel le cresteam interesul pentru a afla cat mai multe lucruri despre procedeul de tratament folosit. Se convingeau cu fiecare intrebare si raspuns, de faptul ca Deniplant le va satisface nevoile lor, ca Deniplant este singura varianta de tratament care va aduce rezultatul asteptat. Este foarte greu sa schimbi mentalitatea bolnavului indoctrinata de medici cu idéea ca boala psoriazis este incurabila si ca nu se poate vindeca. Bolnavul este pus in fata unei descoperiri noi, in fata unei revolutii in domeniul medical. Si ca orice revolutie in orice domeniu, ea este greu acceptata si de pacienti dar mai mult de medici.
3.Pe masura ce bolnavii incercau produsul si observau ca rezultatele pozitive erau intr-adevar in proportie de 85%, au inceput discutiile despre acest produs.
Si unde este mai bine sa gestionezi aceste discutii de cat pe un FORUM AL BOLNAVILOR DE PSORIAZIS. Am creat acest forum si intr-un an de zile numarul acestora a ajuns la 274 cu 3307 articole scrise. Asadar ei chiar discutau despre Deniplant si despre boala Psoriazis pe care o aveau.
Surpriza mea ce mare a fost pe data de 29.09.2007 cand au fost conectati la acet forum 62 de pacienti .
3.Pentru acesta boala, producatorii de unguente scot in fiecare sezon cate un produs nou, care nu fac de cat sa “carpeasca” pielea la suprafata si cu cat o fac mai repede, au impresia ca vor vinde mai mult. Ei nu realizeaza ca pacientul ajunge la saturatie si se convinge repede ca este doar amagit.
Deniplant rezolva deficientele interne care declanseaza si intretin boala, lasand ca leziunile pielii sa fie rezolvate de catre organism prin procese naturale. Organismul uman are acesta posibilitate de a-si rezolva anumite probleme, daca sistemul imunitar si metabolismul celular functioneaza in paramentrii normali. Ori Deniplant tocmai aici actioneaza.
4.Reusita mea cu Deniplant se datoreaza faptului ca am creat acest produs pentru a-mi rezolva in primul rand o problema personala si dupa aceea am lasat ca marketingul sa-l realizeze pacientii care il foloseau. Va dati seama ca daca produsul nu le-ar fi satisfacut dorintele si asteptarile ei nu ar mai fi facut acest lucru.
Cu cativa ani in urma si eu aveam aceeasi conceptie din marketing, anume ca pentru a vinde un produs, trebuie sa faci totul pentru a convinge consumatorul sa-l cumpere. Mult timp m-am concentrat asupra acestui lucru si va spun ca am batut pasul pe loc. Pana la urma s-a dovedit ca cei care au cumparat Deniplant au facut acest lucru nu pentru ca eu le-am spus sa-l cumpere, ci pentru ca au vazut ca si alti bolnavi au facut acest lucru si au fost multumiti. Singura campanie eficienta a fost cea in care bolnavii care foloseau produsul comunicau si celorlalti sa aiba incredere in Deniplant.
5.Un alt lucru cu care eu nu am fost de acord si sincer, nici acum nu sunt, este “efectul de turma” aplicat pacientilor, de a aplica acest principiu bolnavilor.
As putea spune ca eu sunt printre putinii, daca nu singurul patron din Romania care isi aloca o zi pe saptamana, cateva ore sa discute cu cei care cumpara produsul sau. Astfel am contact direct cu cei care folosesc produsele Deniplant si in permanenta sunt atent la observatiile lor.
La inceput a aparut problema ca in fata biroului se strangeau multi pacienti si erau nevoiti sa astepte chiar zece minute pana ce le venea randul sa discute cu mine. Acest lucru ma deranja pentru ca ma stiam pe mine ca nu suport sa stau la rand cand trebuie sa cumpar ceva.
Avand prieteni medici, cu cabinete particulare, nu intelegeam de ce nu-si organizeaza timpul in asa fel incat pacientul sa nu stea sa astepte la rand. Cu toate ca si ei mi-au explicat acelasi lucru ca “efectul de turma “se aplica in orice situatie ca astfel ei vor gandi ca si alti bolnavi care au aceeasi problema vin la acel cabinet, eu nu sunt de acord cu acest lucru si totusi, cu riscul de a pierde cativa cumparatori eu nu aplic acest principiu si cel care vine sa discute cu mine nu va astepta la un rand cu zeci de clienti.
6.Un alta idée exprimata de catre Mark Earls si aplicata de mine la produsele MARCA DENIPLANT este cea legata de fabricarea lor. Cum am spus anterior primul produs, ceaiul Deniplant pentru psoriazis l-am creat pentru satisfacerea unei nevoi personale, fiind bolnav de psoriazis timp de 7 ani.
Odata creata Marca Deniplant am constatat ca se impune necesitatea creeri si altor produse. Nu voi vorbi aici despre produsele destinate altor afectiuni, ci as vrea sa ma opresc la trei produse noi tot pentru bolnavii de psoriazis. Astfel, datorita faptului ca tratamentul cu ceai presupunea incetarea aplicarii de unguente sau folosirii unor restrictii alimentare, pacientii nu rezistau de la inceput fara ele si pana ce plantele isi faceau efectul, era necesar intervenirea cu ceva pentru a rezolva uscarea pielii. Astfel m-am gandit sa creez ULEIUL DENIPLANT (un ulei natural combinat cu plante medicinale) pe care pacientul sa-l foloseasca in primele saptamani sau luni de tratament. Pot spune ca si acum mai lucrez la acest produs pentru ca de fiecare data pacientii vin cu cate o observatie pentru imbunatatirea lui.
Acelasi lucru s-a intamplat si cu CREMA DENIPLANT si cu SAMPONUL DENIPLANT
7.Un avantaj, daca pot sa-l numesc asa, a fost faptul ca MARCA DENIPLANT inca nu este un BRAND si acest lucru imi permite ca in activitatea de viitor sa pot veni si cu alte inovatii si alte imbunatatiri in ceea ce priveste produsele si imaginea marcii. Pe masura ce ea va deveni un BRAND va fi necesar, asa cum spunea Mark Earls doar “sa ii impiedici pe oameni sa uite, sa ii opresti sa se opreasca din a vorbi despre produs, sa il pastrezi actual si proaspat.”
8.Acum, as putea spune ca am putut aplica aceste teorii revolutionare tocmai pentru ca nu am facut nici o scoala in materie de marketing . Daca as fi urmat un asemenea curs, as fi invatat si eu teoriile clasice, consacrate de ani de zile in acest domeniu si cred ca acest lucru mi-ar fi eclipsat propria viziune.
Sa nu credeti ca sunt adeptul celor care sustin ca scoala nu te ajuta in afaceri, insa scoala isi va indeplini acest scop numai cand profesorii vor fi oameni care conduc afaceri, nu numai profesori la catedra.
Asa imi explic faptul ca discutand cu multi specialisti in domeniu, acestia nici nu puteau macar sa accepte acest concept : ZERO BUGET DE ADVERTISING.
Woah! I’m really enjoying the template/theme of this website. It’s simple, yet effective.
A lot of times it’s hard to get that “perfect balance” between user friendliness and visual appeal. I must say you have done a awesome job with this. Also, the blog loads very quick for me on Firefox. Outstanding Blog!
Hi it’s me, I am also visiting this web site on a regular basis, this web page is really fastidious and the visitors are truly sharing nice thoughts.
Does your blog have a contact page? I’m having trouble locating it but, I’d like to send you an e-mail. I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it grow over time.
I just want to tell you that I am beginner to blogging and really loved you’re web site. Probably I’m likely to bookmark your blog . You definitely come with fabulous well written articles. Thanks a bunch for sharing with us your blog.
An interesting dialogue is value comment. I feel that you must write extra on this subject, it might not be a taboo topic but usually individuals are not enough to speak on such topics. To the next. Cheers
If you’re still on the fence: grab your favorite earphones, head down to a Best Buy and ask to plug them into a Zune then an iPod and see which one sounds better to you, and which interface makes you smile more. Then you’ll know which is right for you.
Sorry for the huge review, but I’m really loving the new Zune, and hope this, as well as the excellent reviews some other people have written, will help you decide if it’s the right choice for you.
It’s nearly impossible to find knowledgeable people on this topic, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks
Zune and iPod: Most people compare the Zune to the Touch, but after seeing how slim and surprisingly small and light it is, I consider it to be a rather unique hybrid that combines qualities of both the Touch and the Nano. It’s very colorful and lovely OLED screen is slightly smaller than the touch screen, but the player itself feels quite a bit smaller and lighter. It weighs about 2/3 as much, and is noticeably smaller in width and height, while being just a hair thicker.
You’re so cool! I don’t believe I’ve truly read a single thing like this before. So good to find someone with original thoughts on this subject matter. Seriously.. thanks for starting this up. This web site is one thing that is needed on the internet, someone with a bit of originality!