Cat poti duce in afaceri?

De principiu ar trebui ca atunci cand o persoana confirma ca poate face un lucru pana intr-un anumit moment, sa stie ca isi poate respecta cuvantul (presupunand ca nu vrea sa insele pe nimeni si ca vrea sa fie considerat om de cuvant).

Asa se face ca atunci cand ii promiti cuiva ca il ajuti – daca ai promis sa te tii de cuvant. La fel, daca esti firma – sau freelancer – si promiti ca un lucru va fi gata la un anumit moment dat – atunci sa fie gata! Spune multe despre un om si despre o companie modul in care actioneaza: daca isi respecta termenele inseamna ca este demn de incredere, ca se poate pune baza in acea persoana sau companie si ca se pot stabili prietenii sau parteneriate pe termen lung.

Din contra, daca nu iti respecti promisiunile, cel mai probabil nu vei castiga increderea celorlalti.

Multi merg pe principiul: nu conteaza cat putem duce, contracte sa fie, ca vedem noi cum o scoatem la capat (si prin aceasta nu se intelege angajarea de noi oameni ci cel mult amanarea termenelor si gasirea scuzelor). Altii daca remarca faptul ca au mai multe proiecte decat pot realiza cu personalul de la un anumit moment, angajeaza – o solutie excelenta. Altii, neavand uneori siguranta unor colaborari pe termen lung nu risca, insa nici nu le complica viata celor ce le cer oferte – astfel ca se rezuma la a le multumi pentru interes dar, din dorinta de a nu-i dezamagi recomanda pe altii (daca stiu) sau refuza diplomat potentiala colaborare – din nou o solutie ce dovedeste coloana vertebrala si un partener de incredere (refuza banii pentru a putea sa se dedice proiectelor actuale din dorinta de a-i iesi foarte bine, nu de a realiza ceva mediocru pentru mai multi).

Partea oarecum ciudata in realitate este ca se pare ca lumea nu realizeaza ca dezirabile sunt recomandarile favorabile – nu vorbele – in numar mult mai mare – critice cu argumente. In momentul in care punem bazele unei colaborari si o parte nu respecta ce spune – incurcandu–i pe ceilalti, fara a avea vreo scuza alta decat ca s-a intins mai mult decat plapuma (nu vorbim aici de situatiile care pot surveni si in care se poate ajunge la o solutie agreata de ambele parti) este clar ca se ajunge in situatia de a risca sa apara in piata vorbe. Un client nemultumit se poate plange tuturor colaboratorilor sai – chiar neintentionat – si lantul porneste. Iar daca cineva a recomandat pe altcineva care nu mai are cuvant – ca la inceput – lantul devine si mai lung. De ce sa risti insa asa ceva? Pacat ca uneori banul ii determina pe unii sa coboare standarde de calitate, sa dovedeasca faptul ca nu isi respecta partenerii de afaceri sau pe cei ce i-au recomandat (aducandu-le pana la urma chiar contracte si bani).

Inainte asadar de orice acord in implicarea intr-o activitate sau proiect, ganditi-va cat puteti duce – si cat puteti duce daca in piata apar precizate nemultumiri in legatura cu activitatea realizata.

Share
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge