Omul de PR ca maestru bucatar/cofetar
|De cate ori nu trebuie ca un PR sa puna in cuvinte atent si inspirat alese declaratii, informatii, raspunsuri?
Chiar daca toate informatiile sunt oferite de client sau de sef, deseori acestea vin in forma lor “bruta” ce trebuie aranjata conform specificatiilor publicatiilor, diferitelor tipuri de media sau de publicuri.
Atunci cand vedeti o mancare frumos aranjata nu vi se face uneori pofta – chiar fara a cunoaste ingredientele? Nu e la fel cu prajiturile care “iti iau ochii”? Uneori daca alegi sa incerci acele feluri de mancare sau prajituri – descoperi ca iti plac. Alteori desi sunt bune, nu sunt pe gustul tau. Dar le-ai incercat.
La fel, un mesaj bine construit, un material bine aranjat, o informatie frumos prezentata poate genera interes – pentru citire, iar daca informatiile sunt relevante pot fi chiar preluate in publicatii.
Si aici ajungem in alta zona: ar trebui ca “ambalajul” sa fie cel ce vinde? Conteaza doar frumusetea exterioara a produsului/informatiei/persoanei care il prezinta?
Iata multe intrebari la care merita sa ne gandim. Cert este ca din multe puncte de vedere omul de pr poate fi vazut ca un maestru bucatar/cofetar (va readuc in atentie si asemanarile cu un diplomat, mijlocas si detectiv).
Clar, omul de PR ar trebui să fie un maestru cofetar care să decoreze şi să transforme materialul în ceva atractiv şi original. Bineînţeles, ideal ar fi ca “ambalajul” să conţină un produs sau un serviciu de calitate, care să fie compatibil cu nevoile respectivei nişe. Cum nu se poate aşa ceva tot timpul şi practic acesta este motivul pentru care companiile apelează la oamenii de PR, noi trebuie sa ambalăm produse sau servicii care nu oferă cea mai bună calitate. Cât despre ce vinde sau ce ar trebui să vândă, cred ca depinde mult până la urmă de categoriile de publicuri ale companiei.
Ultimul post al Andreea Marc: Un nou blogmeet la Iaşi
Cu siguranţă contează şi aspectul celui ce-ţi vorbeste însă pe primul loc aş situa mesajul şi modul în care acesta este transmis. Nu exclud nici cazul în care carisma “emiţătorului” face ca aspectul său fizic să nu mai aibă cine ştie ce importanţă.
@Andreea Marc uneori chiar daca produsele/serviciile sunt de calitate se poate intampla ca persoana ce le ofera/reprezinta sa nu stie sa formuleze in mod adecvat unui mijloc de informare mesajul – si atunci, iarasi, este nevoie de pr-i.
@Bigdady Intr-adevar mesajul ar trebui sa fie esenta – insa de cate ori (afaceri/personal/politica) nu se ia o decizie bazandu-ne pe infatisare. Desigur ca sunt locuri unde ne putem permite sa facem asta (ex. auto, bijuterii etc.) si locuri unde nu ar trebui sa conteze deloc infatisarea.
On the other hand, A radioactive compound was ever coursing being a their health coming to receptors within his or her thought processes tissues. A sound fulblessed the bedroom once equally the world slid about a doughnut formed gap through a chemistry of the mental performance reader. In the event that ones verification experienced after that looked into, Pink and light green strips been seen intense to their minds, Producing affect..
As well as in this little existing tablet, Brevicon 1/35 for more than each year. I started my best past frequent period at The spring of 4, 2010, in the future very early just as my best 21 years of age time lively medicine stop over the Wednesday and i also begun blood loss over the Wednesday. My very own period of time has been regular. Following Chintan Shivir, any Jaipur commitment of any bash said, “the Indian State Institutions the first will always put together the capability of girls Personal growth Communities (SHGs). Indira Gandhi possessed started NABARD 30 years ago to help you induce farming along with country improvement. “The Institutions the first thinks that the next step is to ascertain a fanatical State Bank or investment company for women to deliver economical products and services to help you most women generally and women SHGs for example.Ins PTI AMR RAI.