Informatii uitate sau despre comunicate incomplete
|Unii au un talent incredibil de a persevera. Deseori aceasta determinare e un fapt bun. Permite progresul.
Alteori insa… – a se citi atunci cand perseverezi in a face greseli – nu e deloc bine.
O sa rezum astazi alte cateva elemente ce tin de comunicatele de presa si greselile intalnite.
Uitarea mentionarii datei si orasului din care se da comunicatul. Daca tot insistati sa puneti la inceputul comunicatului formula Oras, luna an (cu varianta Oras, zi luna an) atunci precizati aceste informatii. Ni s-a intamplat sa primim la PRwave comunicate in care sa fie precizat orasul si apoi sa apara, exact asa: luna 2009 (sau anul in care fusese dat comunicatul). Eu inteleg ca acel material a fost scris din timp – lucru demn de admiratie – insa putea fi verificat inainte de trimitere sau puteau fi eliminate pur si simplu datele necunoscute.
Precizarea “sfarsitul materialului de presa”. Am mai scris despre comunicatele cu precizarile Continua pe pagina urmatoare/continua de pe pagina anterioara. Dar sa ai la final de comunicat precizarea sfarsitul materialului de presa e o culme – trebuie sa recunoastem – care spune multe despre modul in care acei PR-i ii vad pe cei care primesc stirile lor. Chiar spunea cineva ca precizarea e menita sa te impiedice sa citesti mai departe. De exemplu datele de contact… Serios acum: sunt unele precizari in plus, “foarte in plus” – si care cu siguranta reusesc doar sa trezeasca antipatii fata de institutia emitenta.
Un alt lucru ce “ma amuza” este sa primim stiri care nu au logo companie despre care e comunicatul sau produsul despre care se vorbeste – dar au logo-ul agentiei. Trebuie precizat clar: una e sa dai un comunicat cu privire la agentie – caz in care e firesc sa aiba elementele de identitate ale agentiei – si cu totul altceva atunci cand materialul aduce in atentie o informatie despre client – situatie in care e de dorit ca macar sa nu fie niciun element grafic, daca nu se poate oferi o sigla a acelei companii sau o fotografie a unui produs.
Atentie asadar in ce va alegeti sa perseverati :)!