Romanii nu iubesc apa
A venit vara. Caldura cat cuprinde. Mai rau – canicula.
Din pacate odata cu caldura apare si transpiratia oamenilor. E un proces firesc, care se manifesta diferit de la o persoana la alta in functie de numerosi factori. Atat timp insa cat oamenii se spala si incearca sa nu ajunga sa miroasa totul e perfect.
Dar… apa si sapunul par ca in multe locuri nu s-au inventat. Imi aduc aminte iar de o discutie intre doua doamne in varsta. Una dintre ele venise o saptamana in vizita la copii – acestia stand in capitala, ea intr-o localitate imediat langa Bucuresti. Si… copiii ii oferisera posibilitatea de a se spala – doar aveau baie, apa curenta, sapun, gel de dus si alte asemenea. Si ii povestea doamna noastra, foarte mirata, celeilalte: da, si ei se spala zilnic – uneori si de doua ori pe zi. Dar eu… n-am facut asa decat o baie – sa vad cum e – ca nu ma spal eu zilnic… Eu tot cu apa de ploaie – o data pe saptamana ma spal bine.
Comentarii?
Isi mai au rostul?
Din pacate e plin de oameni ce nu se spala. Iar ei sunt prezenti si pe strada (si nu e deloc placut cand faci cativa pasi si te loveste un miros “minunat”), si in mijloacele de transport in comun, si in parcuri. Si nu doar de persoane in varsta si eventual din afara Bucurestiului. Intalnim si tineri, copii si oameni la 40-50 de ani care nu au auzit – dupa mirosul imbatator pe care il imprastie – de spalat. Cum sa nu iti placa sa fii curat?
Si tot legat de apa… ne-aducem aminte ce se intampla cand ploua. Pe de o parte cei ce isi tin masinile blocate in fata blocului decid sa nu se ude – astfel ca isi scot masinile. Din pacate insa… la multi se simte lipsa exercitiului si astfel au mai toti de suferit. Mai rau e cand ies pe drum si “cazanele” – cum am vazut ca le numesc multi pe acele masini ce parca stau sa se dezmembreze dar, culmea, circula pe strada. Pe de alta parte, odata cu primii stropi parca mai toti uita sa conduca.
La ce concluzie putem ajunge? Ca romanilor nu le place apa. Stiu, suna ca in acel rationament amuzant cu Masa are patru picioare, Calul are patru picioare, Calul este mamifer concluzia fiind ca masa este mamifer.
Cu toate acestea, parca e adevarat ca romanilor nu le place apa. Nu de alta dar de nespalati e plin fie iarna, fie vara.
Ma tot gandeam ca sunt o sumedenie de campanii/actiuni de CSR. Oare n-ar merge si o campanie de responsabilizare sociala in sensul educarii spre curatenie?
Iata o idee – poate o pune cineva in aplicare.
Daca mergem insa mai departe – spre zona de imagine – ar trebui sa ne gandim ca toti turistii ce ne viziteaza dau peste aceste persoane. Inevitabil. E o imagine buna cea pe care o lasam? Nu ar trebui sa o schimbam? Se poate? Eu zic ca da. Doar ca in timp si cu multa munca. E insa ceva ce ar trebui sa tina de bun simt si educatie. A fi curat nu presupune doar parfumuri fine, geluri de dus de firma si alte cele. Prefer mirosul cuiva care si-a spalat hainele cu sapun de lesie – decat cineva nespalat. Primul e doar sarac – dar curat – al doilea e… – va las pe voi sa adaugati epitetul.
Later edit: In alta tara daca mirosi a transpiratie esti concediat. Aparent e lege 😉 Detalii aici.
Insemnari similare
- 26 September 2010 Marea Neagra in septembrie si bunul simt al vizitatorilor – educatie
- 1 May 2009 Daca as fi fost stejar atat de mare as fi fost
- 25 March 2009 Sugestie campanie CSR
- 19 May 2016 Tropicana ofera suc gratuit trecatorilor – panou digital
- 8 December 2015 Carlsberg a creat un brad de Craciun care ofera bere trecatorilor
Related Posts
-
Cea mai reusita reclama de la noi de acum
887 Comments | Oct 31, 2007
-
Cadouri cu care nu poti da gres in aceasta perioada
6 Comments | Mar 4, 2009
-
Copiii inteligenti si sprijinirea lor – Chance for life si o reclama frumoasa
1 Comment | Feb 5, 2009
-
De ce NU merg la Lidl; lectii pentru afaceri
83 Comments | Oct 5, 2012
Loredana, sunt de acord cu mare parte din articol, insa nu si cu titlul tau si cu generalitatile din cuprins
Corect ar fi ‘UNII romani nu iubesc apa”…
Generalizarile cu conotatie negativa de genul “Romanii fac sau nu fac ceva” stii bine si tu ca nu sunt nici corecte, nici sanatoase pt mentalul nostru colectiv, mai ales ca-i incurajeaza pe multi (romani si straini deopotriva) sa ne huleasca peste tot pe unde pot, pe bloguri, forumuri, discutii private, unii fiind chiar parte din grupuri Facebook de denigrare a Romaniei…
Si daca chiar de la noi porneste imaginea asta aproape complet negativa, fara multe nuante pozitive, ce pretentii sa mai avem de la cei malitiosi din fire, carcotasi, bagatori de seama in toate cele sau mari judecatori de valoare de peste tot, care preiau pe nestiute si nemestecate idei diverse, fac ciorba si apoi le transmit voluptuos oricui sta sa asculte / citeasca?
Si apoi sa nu ne miram ca ne e rusine ca suntem romani cand iesim pe afara si lumea ne spune ca suntem, printre altele, si… nespalati 🙂
ti-am scris aici si nu pe YM tocmai pt ca acelasi sfat si rugaminte le dau tuturor romanilor mei ce tind sa generalizeze orice idee negativa despre Romania si romani …:)
p.s. nu stiu daca e asa buna ideea de CSR pt curatenie, cred iar ca ne-am face rau de ras in Europa pe educarea primara a oamenilor sa se spele. Cred ca ar trebui facuta campania prin Min Ed, prin scoli, licee, prin Min Muncii la fabrici, locuri de munca diverse etc. Adica direct la cei vizati sa fie educati. Nu public, pt ca am fi de rasul lumii intregi, ne-ar intoarce inapoi la Evul Mediu in ochiul public mondial si direct egali cu lumea a treia…
p.s. parerea mea, de om umblat destul de mult prin Europa si nu numai…
un w/end minunat tuturor 🙂
Ultimul post al mariana duma: 120 ani de la moartea poetului nostru national
Draga Mariana, iti multumesc pentru comentarii. Titlul si finalul sunt intentionat puse asa. Poate enervandu-ne pe noi – cei aparent minoritari – care nu ne incadram in, din pacate aparent majoritatea nespalata, vom lua si masuri.
Tot din pacate spun – majoritatea tolereaza. Mai toti il vad pe unul – altfel om de treaba, imbracat bine – poate coleg de birou, poate ruda etc. – si cu pretentii ca e nespalat (frecvent) si nu ii zic nimic. Poate asa, daca nu ne va conveni ce se spune despre noi – si aici si pe afara – vom si inceta sa mai fim doar constatatori si vom si face ceva.
1. pe colegii de birou nespalati poti sa-i determini in privat sa mearga acasa sa se spele, pt ca “azi poate nu au avut timp de dusul de dimineata si nu poti tolera mirosul din birou si imaginea firmei chiar si in ochii colegilor care pot barfi in afara
(eu am avut o data ‘prilejul” sa fac acest lucru cu un webdesigner f talentat, insa care putzea de-ti muta nasul… l-am luat deoparte si i-am spus calm. zambind, dar foarte ferm si ne-echivoc sa se duca ACUM sa se spele si sa se schimbe, daca nu vrea sa-i spun asta si de fata cu toti colegii… crede-ma ca a fost f clar mesajul si nu a mai fost cazul dupa… dupa cateva eschive parate cu succes de fermitatea mea, s-a dus si nu a mai repetat scena…)
2. ideea cu CSR nu e buna din motivele deja enuntate, insa exista produse cu reclama pe tema. Aminteste-ti”TRANSPIRATIA STRICA REPUTATIA” care sper ca au ajuns si la urechile celor vizati…:)
Pot fi eventual incurajate firmele publicitate sa produca campanii pt produse de curatenie sau cosmetice, cu mesaje subtile tot de acest gen, spre ideea de curatenia personala, a casei tale etc
3. sa pedepsesti un popor intreg cu o imagine deplorabila in afara pt niste nespalati nu e o idee buna. Deloc.
Iti inteleg frustrarea f bine, si eu sunt f transanta precum ma stii cu orice nu-mi convine, insa asta e o chestiune mult prea delicata sa ramana ca o pata in mentalul colectiv mondial si trebuie tratata cu diplomatie pt imaginea tarii si a romanilor ce nu merita sub nici o forma umilinta de a fi etichetat ca “nespalati” in afara…pe langa cele de hoti, prostituate, corupti etc
Ultimul post al mariana duma: 120 ani de la moartea poetului nostru national
Completare: atunci titlul ar fi: unii romani iubesc apa – din pacate ðŸ™
Iar cu colegul… stiu pe cineva – dintr-un domeniu – coleg al cuiva cunoscut mie care in ciuda tuturor aluziilor, indemnurilor directe si rugamintilor colegilor de birou, prietenilor etc tot nu se spala.
In final tine de om.
Si da, a fi curat tine de educatie. In fond porcul – un animal! – intr-un loc sta, in altul mananca, in altul isi face nevoile.
O sa razi dar, ieri priveam din balcon, in centrul orasului e o ciusmea…doi rromi si o piranda s-au spalat minute bune CU SAPUN, in vazul tuturor. Imaginea avea ceva “suprarealist” dar jur ca e reala. Acum cand scriu realizez ca am ratat sa fotografiez momentul, era un bun subiect pentru blogul personal…poate data viitoare.
Ultimul post al Bigdady: Zoso
@mariana: din cate am citit eu despre publicitate, NICIODATA nu au avut succes prea mare campaniile care au prezentat parti negative sau tip preventie. Pentru ca oamenii prefera sa trateze decat sa previna, prefera sa vada alti oameni sanatosi, sa li se vorbeasca despre cat de frumosi/fericiti/irezistibili/de succes vor fi.
Campaniile organizate pe categorii de varsta/grupuri sociale au mai mult impact. Doctori care sa vorbeasca la orele de dirigentie si sa ofere mostre, dermatologi care sa vorbeasca de riscuri…toate acestea pot fi realizate si pot fi si parte a unor campanii de PR.
Ultimul post al Anna: Voce suava de femeie…
Appreciate it intended for a different essential document. Wherever else can any individual get in which form of info in their normal comprehensive technique of composing? I’ve the presentation newly arriving 7 days, along with I will be on the lookout for these kinds of data.
Red bottom shoes are well known all across the globe. The original creator of these extraordinary style of shoes was Christian Louboutin. These days there are many companies that are making elegant women’s shoes, along with the distinct red sole. These types of shoes are one of the trendiest shoes around, which is apparent from their outstanding demand! Women love to shop for these cheap red bottom shoes, and these shoes usually are in demand during the time of year while they are at a price reduction. However, the common trend is that these shoes aren’t on a discount during the holiday seasons when people love to go shopping for themselves as well as their family.